Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nanook/Isbjørn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 16:05   #1
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Nanook/Isbjørn

Kan noen forklare meg forskjellen på Dermizax-skallklærne og EntrantV-varianten? Jeg er helt tom i hodet, og klarer ikke å se hva som skiller dem annet enn prisen...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 16:11   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nanook/Isbjørn

Slik jeg har skjønt det så brukes det første materialet i ekstremklærene (vannsøyle >20000) mens det andre materialet brukes i vanlige vanntette klær (vannsøyle >10000 - det samme som regntøy har).

Nin?!

Gammel 10-03-10, 19:24   #3
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Takktakk, Veronal. Men behøver en femåring 20 000? Det er vanvittig mye penger for utetøy, men noe må vi gjøre når barnehagen trekker en stiv regnbukse utenpå tykk (nyimpregnert) vinterdress.

Gammel 10-03-10, 19:26   #4
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

ta regntøyet hjem fra bhg (det har jeg gjort...)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 20:11   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nin har sagt at 10000 holder mer enn nok for henne, såvidt jeg husker. Hun er et Nanook-orakel, så jeg stoler på det.

Gammel 10-03-10, 20:13   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva koster Nanook-klær, og er prisen verdt det faktum at det kan gå hull på det etter kort tid?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 20:14   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Det skal være mer slitesterkt. :klamrer meg til håpet:

Gammel 10-03-10, 20:14   #8
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Standard

Det er vel egentlig det som er mitt spørsmål også. Jeg fant jakke og bukse i EntrantV (vannsøyle 10 000) til 1 800 sek, nå husker jeg ikke presis hvilken butikk. Men hvis det kan gå hull på det, like lett som eks på Reima, da må jeg tenke en gang til (og enda en gang).

Gammel 10-03-10, 20:17   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper gjerne dyre uteklær, jeg, hvis de er bra. Mne jeg HAR opplevd flenger, som man kan få i alle klær, og det er skikkelig bittert. Sånt skjer. Det er sjelden jeg kjøper dyrere enn Reimatec Plus, som kostet 1850 kr inkl porto. Jeg kan ikke nekte klatremusen min å klatre i trær, og jeg blir litt sånn

Gammel 10-03-10, 20:30   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Vinterdressen koster det samme som ReimaTec+ (fullpris). Jeg kjøpte den nylig på tilbud (du får den til inntil 50 % rabatt for tiden) for neste sesong. Jeg har bare prøvd ReimaTec og nå sliter den unge mannen på dressene at vi har fått vårt første hull (slitehull - ikke flenge eller noe sånt) - jeg orker ikke å prøve ReimaTec+ - derfor prøver vi nå (neste sesong) Nanook.

Gammel 10-03-10, 20:43   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ja, Nanooks vinterdress koster det samme, har jeg registrert. Vi prøvde den på XXL i vinter, men passformen var helt håpløs for oss. Faktisk den verste dressen vi har prøvd.

Gammel 10-03-10, 21:08   #12
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Jeg er sånn passe fornøyd . Vi har hatt enterant varianten i vinter til en aktiv 4år gammel jente . Nå etter ca 3-4 mnd er status en ødelagt gridelås , litt sånn skrubba på sømmene på knærne , lett slitasje /blank på knær /rumpe . Dressen er varm , vind og vanntett . Jeg pratet med Annika hos sportagile i helgen og hun " lovet" at det ikke skulle slites hull . Men for å få fikset den må vi sende den inn til sportagile og er dermed uten vinterdress .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 21:10   #13
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Dermisax er en membran , samme som benyttes i bergans ytterklær for voksne . Denne har dobbel vannsøyle i forhold til enterant .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 15:31   #14
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Standard

Men hvis det holder med 10 000, hva er det da som forsvarer prisen i forhold til Helly Hansens tech-klær som nå er på tilbud?

Gammel 16-03-10, 10:03   #15
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Standard

Jeg drar opp denne litt igjen, for vi må virkelig gjøre noe. Vinterdressen er hullete og trekker vann, så det hjelper ikke at Kamikskoene er impregnerte opp og ned og bakfrem.

Kan noen si at det er greit å bruke 1.800 sek pluss frakt og moms på jakke og bukse? Eller at det holder helt greit med HH fra Obs?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.