Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Todelt vårdress som er 100 % vanntett, finnes det?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-10, 11:08   #1
Left
Passiv

Standard

Todelt vårdress som er 100 % vanntett, finnes det?

Da tenker jeg på skallklær etc, ikke regntøy.
Det skal ikke brukes som regntøy, men i lek i skikkelig våt snø.

Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:10   #2
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Todelt vårdress som er 100% vanntett, finnes det?

Har veldig god erfaring fra P.OP todelt- Brukt i barnehagen i høst, og kun det (tok regnklærne med hjem).
Ellers hører jeg mye bra om Bergans Stallo og Isbjørn of Sweden.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:22   #3
Left
Passiv

Standard

Jeg glemte å føye til at vi trenger str 134. Da utgår vel Po.P med høye hælspark?

Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:25   #4
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har gått for Stormberg Søle til eldstemor.
Ser nå at de ikke har større enn 7 år i den. Men Stormberg har jo generelt gode produkter.

www.stormberg.no

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:30   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg glemte å føye til at vi trenger str 134. Da utgår vel Po.P med høye hælspark?

P.OP har klær opp til str 12 år www.polarnopyret.se

Bergans har klær både til barn og ungdom www.bergans. www.sportsdeal.no og www.amfibi.no (her har de gjerne litt bedre priser)

Gammel 12-03-10, 11:30   #6
Left
Passiv

Standard

Stormberg jakke har vi, men hvordan er buksene til Stormberg? Holder de mål?

Bergans Stallo finner jeg ikke noe sted i riktig størrelse. Noen som vet hvor de kan ha det?

Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:33   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vurderer å kjøpe P.oP til Storesøster i stedet for vanlig regntøy. Hun trenger nok 134, tenker jeg, eller kanskje det holder med 128 siden de er ganske store i størrelsen.

Fant noe på sidene deres. Jakke og bukse.

Gammel 12-03-10, 11:39   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Vi har gått for Stormberg Søle til eldstemor.

Er det ting som kan brukes her oppe når det blir vår? sånn i mai?
Er det helt tynnt?

Gammel 12-03-10, 11:42   #9
Left
Passiv

Standard

Den buksa så jeg på også. Det kan nok fort bli en slik. Han har skalljakke fra Stormberg som passer kom jeg på, så da trenger vi heldigvis bare bukse

Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:43   #10
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Stormberg jakke har vi, men hvordan er buksene til Stormberg? Holder de mål?

Bergans Stallo finner jeg ikke noe sted i riktig størrelse. Noen som vet hvor de kan ha det?

134 - 9 år (er det ikke ??)

De har iallefall jakke str 10 år på sportsdeal, men buksestr er utplukket, ser de får inn den nye buksa, Stallo II ca 8 april.

Ellers har Sport1 Bergans til barn iallefall. Sportshuset (ved Babyshop på Skårer) fører også Bergans til barn.

Gammel 12-03-10, 11:46   #11
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Storesøster brukte Stormberg sin bukse i sånn "halvvinter"-føre, dvs. rundt null med og uten sny (snø). Hun fikk buksa først (de er litt dyre), og så kjøpte jeg jakken nå siden den var på salg. Vi var veldig fornøyd, og den funket nesten som en regnbukse. Kjøpte Søle dress som minstemor har neste år.

Honda: Det er forresten mer vinter her jeg bor enn der du bor. :-P

Søle ProreTex selebukse egner seg godt til aktive barn. Da buksen har tricòtfòr egner den seg best til bruk på høsten og våren, men med varm tøy under, kan den også brukes om vinteren. Selebuksen har oxford forsterkninger bak og på knær

• Vindtett
  • Vanntett
  • Fukttransporterende
  • ProreTex 8-5 membran
  • Avtagbare beinstropper
  • Glidelåsåpning nederst i beinene
  • Strikk i livet for bedre passform
  • Refleksfelter

Sist redigert av Dronningen : 12-03-10 kl 11:52.
Gammel 12-03-10, 11:48   #12
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

134 - 9 år (er det ikke ??)

De har iallefall jakke str 10 år på sportsdeal, men buksestr er utplukket, ser de får inn den nye buksa, Stallo II ca 8 april.

Ellers har Sport1 Bergans til barn iallefall. Sportshuset (ved Babyshop på Skårer) fører også Bergans til barn.

134 er vel 8 år?

Jeg skal sjekke ut Sportshuset. På Po.P-sjappa på Metro har de ikke så store størrelser har jeg inntrykk av. Eller de tar inn så lite at de aldri har når vi trenger noe

Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 11:56   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers så er kanskje nanook noe? Eller har de ikke så store størrelser kanskje? *roper på NIN*

Gammel 12-03-10, 12:00   #14
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ellers så er kanskje nanook noe? Eller har de ikke så store størrelser kanskje? *roper på NIN*

Jo Isbjørn of Sweeden er helt sikkert aktuelt, men på XXL var det så utplukket sist jeg var der, at jeg tviler på at de har egentlig. Da vet jeg ingen andre steder hvor de selger det i Osloområdet?

Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 12:04   #15
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

P.oP på Sten&Strøm har klær til større barn.

Gammel 12-03-10, 12:07   #16
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

P.oP på Sten&Strøm har klær til større barn.

Ah - tusen takk!

Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 12:47   #17
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Standard

116 - 6 år
122 - 7 år
128 - 8 år
134 - 9 år
140 - 10 år

Er ikke dette riktig tabell da

Uansett, de har også Isbjørn of Sweden på Junior Barneklær (Triaden, Jessheim, Manglerud, Storo).

Jeg skal på Jessheim storsenter etterpå og kan godt titte innom P.OP butikken å se hvilke størrelser de har om du vil ?? Hvilken farge er aktuelt i jakka ??

Gammel 12-03-10, 12:50   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Honda: Det er forresten mer vinter her jeg bor enn der du bor. :-P

]

Hah Det tror jeg ikke noe på.

Nå har vi harr-10 til -10 helt til nå. Hele vinterferien var det --15 til -20 grader Og så snør det om mårningen ,regner på ettermiddag og snør om kvelden, og regner om mårningen. Så man har alle fører i løpe av en dag
Og nå er det 30 cm ned nysnø her. Tralalala. Og meldt mere.

Noen snakket om at det blir vår?

Jeg må ha noe til begge 2. Turbo er for lang for storberg baren størrelser og ungdom er litt for stort enda..

Gammel 12-03-10, 13:25   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan skryte av HH sin tec- overtrekksbukse til bruk nå utover når snøen smelter. Ikke foret men med netting inni.
Storetassen har brukt sin i to sesonger som høst og vårbukse på turdager og til lek i skoletiden/SFO så den er slitesterk.
Kommer til å kjøpe samme type igjen nå når han trenger større størrelse.

Gammel 12-03-10, 13:25   #20
Dronningen
Pauset

Standard

poff

Sist redigert av Dronningen : 09-08-11 kl 11:11.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.