Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vårens joggesko

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-10, 14:17   #21
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vårens joggesko

Emma har fått disse fordi de er kule, men det er jo ikke leke-leke sko.

Iben har også fått adidas, men har fjorårets Ecco goretex til barnehage/utelekbruk. Det har forresten Emma også og de er knallgode til lek og utebruk. Jeg hadde satset på Ecco igjen.

Ibens ligner på disse, men er ikke helt like.

Gammel 15-03-10, 14:19   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Blinkesoene kan jo like gjerne bli ødelagte i barnehagen.
Jeg liker heller halvhøye sko som de hummelskoene i barnehagen, de blir ikke like lett fylt opp av sand.

Jojo, men de er ofte billigere vil jeg tro? Og er litt mer sånn bruk og kast, en stilige Hummelsko. Mener jeg da For de joggeskoene mine barn har brukt hver dag i barnehagen blir ikke så veldig fine etter hvert, og da orker jeg ikke bruke de om de skal bort/pynte seg litt.

Men er de Hummelskoene der veldig tette?

Jeg liker også de halvhøye.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 14:20   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn erfaringsmessig, så blir ikke stygge sko brukt - rett og slett fordi jeg kler barna i klær jeg liker sjø.

Gammel 15-03-10, 14:21   #24
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Fant disse til 350 danske. http://shop.hosmormor.dk/product.asp?product=4810
Syns ikke det var så ille for en sko å ha i barnehagen. Koster vell noe sånn for andre joggesko i butikken også?

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 14:21   #25
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jentungen som bruker under en mnd på å få hull på joggesko klarte ikke å slite ut viking goretex joggeskoa sine i fjor sommer. Heller ikke timberland goretex joggeskoa (de ble ikke brukt fullt så mye). Jeg satser nok på det til mine i år. Hva jeg finner til minsten vet jeg ikke, men tror jeg vil ha noen som er litt høye.

Kanskje vi rett og slett skal lete sammen en dag?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Sånn erfaringsmessig, så blir ikke stygge sko brukt - rett og slett fordi jeg kler barna i klær jeg liker sjø.

Gammel 15-03-10, 14:23   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Som du liker? Hva med barna da!

Og du får kle de i akkurat det du vil for meg altså. Men sånn i bunn og grunn er det vel sånn at når det gjelder sko er det for meg litt viktig at de er mer enn bare fine og kule, men gode og lette på foten, med god komfort. Og når det er sko de skal gå med hver dag i flere mnd kanskje (om vi er heldig med været iallefall...) - så synes jeg det er ok med sko som både puster litt og kanskje tåler litt vann.

Gammel 15-03-10, 14:25   #27
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke jeg.
Storebror brukte en uke på å ødelegge sine ecco goretex, og sånn er det stort sett med alt.
Jeg har prøvd skofus, ecco, geox osv, ingenting holder.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 14:26   #28
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har tidligere hatt Timberland sko til Lille, de er tettere rundt foten - ergo, mindre sand i skoen. Helt supre!

Gammel 15-03-10, 14:30   #29
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har samme erfaring som det, Trixie. Adidas er vel de Filosofen har slitt ut fortest. Ecco litt bedre, men ikke nok til at det kan forsvare prisen.

Gammel 15-03-10, 14:36   #30
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Nei nettopp, skal man kjøpe 3 par hver sommer(minst) så kan de ikke koste 6-700 kr. Ikke når man har 3 stk å kjøpe til, det sier iallefall ikke min lommebok.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 14:36   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg har disse til Hannah i str 29.. som ble for store i fjor. Det er mer sånn sko som jeg tenker bruker "utenom" lekesko. Men mulig de blir for små i år, for hun er vel mer en 30 nå.

Men dette er mer sånn litt tette sko, som ikke puster så veldig godt. Ser for meg at de kan bli klamme om de brukes flere timer hver dag?

Gammel 15-03-10, 14:39   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Disse hadde Hannah og Peder i fjor. Viking goretex.
Synes de holdt veldig bra egentlig?! Hannah sine er nå ganske skitten og ser brukt ut, men er ikke slitt i stykker eller noe sånt.

Gammel 15-03-10, 14:46   #33
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan er vikingsko i fht ecco sine? Vet Viking-sko er noe bredere, men hva med lengde?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 14:51   #34
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Disse kjøpte jeg til poden på 7,5 på lørdag, viking goretex, med en ny snodig snøringspatent. Guttungen falt pladask! 749,- på xxl (et par hundrelapper mer enn jeg hadde tenkt, men, men.....)

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 15:01   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Glitter: men de der er jo nesten litt for fine for mine barnehagebarn iallefall.

Hvorfor det? Jeg syns det er helt vanlige sko, jeg. Sko blir jo slitt uansett, og i størrelse holder de ikke mer enn en sesong. Jeg syns veldig ofte at kvalitet på sko henger sammen med pris, og er veldig lite begeistret for klamme, tunge og stive plastikksko.

Jeg tenker at barnehagesko egentlig bør være i bedre kvalitet enn "spasersko", siden de skal tåle full aktivitet hele dagen. Da er det kjipt å gå i dårlige billigsko.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 15:04   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tenker at barnehagesko egentlig bør være i bedre kvalitet enn "spasersko", siden de skal tåle full aktivitet hele dagen. Da er det kjipt å gå i dårlige billigsko.

Ja, det mener jo jeg og. Derfor kjøper jeg forholdsvis dyre barnehagesko egentlig. Men jeg synes mange av de som er litt finere nettopp ser en del klammere ut, og med flatere såle? De ser liksom mindre robuste ut synes jeg.

Gammel 15-03-10, 15:05   #37
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hvorfor det? Jeg syns det er helt vanlige sko, jeg. Sko blir jo slitt uansett, og i størrelse holder de ikke mer enn en sesong. Jeg syns veldig ofte at kvalitet på sko henger sammen med pris, og er veldig lite begeistret for klamme, tunge og stive plastikksko.

signerer nok her altså

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 15:06   #38
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Kanskje vi rett og slett skal lete sammen en dag?

Jaa. Si ifra når dere er friske nok.

Gammel 15-03-10, 15:06   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg tror Vikingsko til 6-800 kr er ganske kvalitet og
Men jeg tror kanskje bare at mange av de er laget for litt robust lek da, i forhold til litt "finere" Adidassko i type skinn.

Gammel 15-03-10, 15:07   #40
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Ja, det mener jo jeg og. Derfor kjøper jeg forholdsvis dyre barnehagesko egentlig. Men jeg synes mange av de som er litt finere nettopp ser en del klammere ut, og med flatere såle? De ser liksom mindre robuste ut synes jeg.

Åja, sånn ja. De jeg viste er ganske greit oppbygget inni, bortsett fra kanskje Vans-ene. De brune og oransje Adidasene er litt flate, men de andre syns jeg virker som gode sko i skinn. Jeg er vant til både Adidas og Hummel selv, og hele skinnsko er selvsagt for varmt for de aller varmeste sommerdagene, men da bruker vi noe annet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.