|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
*_*
|
Tar dere vare på barneklær?Hva gjør dere med de litt spesielle barneklærne? Vi har for eksempel en del flotte plagg som bestemor har strikket. Vi har satt strek for barneproduksjon og pragmatikeren i meg sier at det bare er å kvitte seg med alt etter hvert som lillesøster vokser fra det. Samtidig føler jeg meg forpliktet til å ta vare på noe av det, selv om det betyr at oppbevaringsplassene våre blir sprengt.
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi har tatt vare på noe hjemmestrikk. Pluss skolegenseren eldstemann hadde da han fikk på skole i England da han var fem. Men ellers så gir vi vekk alt.
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi tar vare på noen spesielle plagg, blant annet strikkede ting min beste venninne har laget. Det er jo små kunstverk!
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har tre plastkasser på loftet med klær jeg tar vare på etter ungene. Tar vare på hjemmelagede klær, klær jeg har litt spesiell tilknytning til som de brukte som helt fersk baby og sånn, fotografklær og strikkabunader/bunadskjorter. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Tar dere vare på barneklær?Nå har ikke jeg satt kroken på døra for barneproduksjon, men jeg tror jeg vil komme til å beholde et par spesielle plagg fra hvert barn, og da klær som har en betydning utover det å være klær. En genser strikket av en tante, en hjemmesydd bunad eller lignende. Men jeg kommer ikke til å ta vare på mange plagg.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi tar vare på spesielle ting. Hjemmestrikk, spesielt fine klær eller klær med gode minner. Resten selges gis bort på Finn eller til kjentfolk, eller gis til Fretex. Mye er jo utbrukt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi lar folk få låne strikkaklærne - for de blir dårlige av å bare ligge (ull tåler egentlig lagring ganske dårlig), men jeg sparer på noe - ikke alt, for vi har syke mengder.
|
|
|
#8 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Gir bort det aller, aller meste. Skal ikke ha flere barn selv, og har verken plass eller lyst til å oppbevare klærne etter fire barn... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
er her
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg tar vare på det meste, men så håper jeg å få et tilskudd til i familien da.
|
|
|
|
#10 |
|
*_*
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Så det er helt vanlig å ha en kasse med hjemmestrikk i boden, altså. Det er sånt man kan prakke på barna sine når de eventuelt får barn selv en gang. Noe min mor og svigermor har gjort: Stive, uformelige ullbukser og utslitt lammeskinspose, blant annet.
|
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?
Høres kjent ut.
|
|
|
#12 |
|
Etylbarbital
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi har gitt De Fineste Plaggene til mitt tantebarn som kommer om et par måneder.
|
|
|
#13 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg tar vare på noen helt spesielle plagg, men ellers gir jeg alt videre. Nå etterhvert gir jeg også videre hjemmestrikk. Jeg regner med at jeg blir i stand til å strikke til barnebarnene også. Og når mine to er ferdig med det er det som oftest så slitt at det mest egner seg til slitetøy og ikke til nennsom oppbevaring. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Borte
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har tatt av litt av det aller første babytøyet til begge jentene, samt gaver, hjemmestrikk og andre ting som betyr noe for meg eller dem og sortert i hver deres eske. Jeg syns det var koselig at mamma hadde tatt vare på litt fra jeg var liten og tenker at mine jenter vil sette pris på at jeg gjør det samme.
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har tatt vare på noen helt spesielle plagg og på det fineste tøyet min mor har strikket.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?
Jeg har ullgenser fra jeg var 1 år og en ullkjole fra jeg var rundt 6 mnd. De har kun ligget på vent (ingen som har brukt dem i mellomtiden) og tok det først fram da jeg fikk min første datter - 25 år etter jeg hadde brukt de. Like fine og alldeles ikke ødelagt. Ikke vært lagret på noen spesiell måte heller. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har to esker med barnetøy på loftet, med navnet til hver av jentene på. Der legger jeg spesielle klesminner, som hjemmestrikket bunad, hentesett osv. Det samme har jeg til den kreative produksjonen de bedriver; tegninger som er fine, julepynt osv. En eske til hver. Jeg er en nostalgiker på området. Sist redigert av emm : 16-03-10 kl 11:24. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere vare på barneklær?Vi har beholdt sælskinnsjakken fra da vi bodde på Grønland, ellers er rubb og stubb gitt vekk / solgt / kastet.
|
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Tar dere vare på barneklær?Jeg har forøvrig en hjemmestrikket jakke som min bror fikk fra vår oldemor 1968, den har heller ikke vært brukt i mellomtiden og holdt seg like fin. Yngstejenta elsker den, og det er jo litt artig med et plagg hennes tippoldemor har laget. |
|
|
|
![]() |
|
|