Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ørepiercing på barn - Sandnes

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-10, 10:54   #21
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ørepiercing på barn - Sandnes

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Etter det eg har høyrt så gjer ikkje seriøse piercing studioer slikt på unger. Ein må vera over 16 eller 18 år.

Jeg tror de fleste steder har 12 års grense på ører.

En del steder vet jeg at man kan ta hull andre steder fra man er 14 hvis man har med en foresatt og begge viser id.

Gammel 16-03-10, 18:57   #22
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en Mamma, Fibi og en del av Mamma-pakken er å gi kjipe beskjeder, ordrer og regler. "Nei, ingen hull i ørene/mobil/stringtruse/sminke/kyssing før du er XX år, hvorfor? Fordi vi har bestemt det. Ja, jeg skjønner du synes det er teit, men VI mener at det er riktig. Ja, jeg kan bestemme dette. Jeg kan grunnen bestemme det meste. Jeg er Mamma!" :mohaha:

Gammel 16-03-10, 18:58   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 16-03-10, 20:29   #24
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En uhyggelig erfaring for henne det her, at mødre faktisk har makt.
Stå på ditt du, hun får ikke. Sånn er reglene i dag, ferdig med det.
Og sikkert en grunn til at det er sånn også.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 21:16   #25
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg merker meg at Fibi ikke svarer i denne tråden, og mistenker at det er fordi den lille frøkna sitter med hull i ørene nå?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 16:02   #26
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Frøkna har aldeles ikke hull i ørene. Det er bare mammaen som har et liv. Jeg forklarte for henne at det ikke var lov til å få hull i ørnene før man var femten år, og at det derfor ikke gikk, og sånn var det bare. Hun godttok det, men furtet litt over at det var så lenge til hun var femten. Etter det har hun ikke nevnt det, faktisk.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 16:14   #27
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Så fint.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 18:03   #28
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Du er en Mamma, Fibi og en del av Mamma-pakken er å gi kjipe beskjeder, ordrer og regler. "Nei, ingen hull i ørene/mobil/stringtruse/sminke/kyssing før du er XX år, hvorfor? Fordi vi har bestemt det. Ja, jeg skjønner du synes det er teit, men VI mener at det er riktig. Ja, jeg kan bestemme dette. Jeg kan grunnen bestemme det meste. Jeg er Mamma!" :mohaha:

Hmm... hull i ørene, mobil, stringtruse, sminke... du kan nekte å kjøpe dette (dog ikke helt hindre at de kjøper sminke selv og tar på etter de er ute av huset, etter en viss alder, men det er nå så) men kyssing...
hvordan tenker du begrense den? med eller uten mamma-makten?

Gammel 17-03-10, 21:18   #29
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

(...) men kyssing...
hvordan tenker du begrense den? med eller uten mamma-makten?

Jeg er ikke så opptatt av det med kyssingen, altså, det er farens bekymring, det der. Han husker antagelig seg selv som hormonell dunbartefjortis bedre og med mer skrekk enn jeg husker dunbartefjortiser. Så han går på Taekwondo for å kunne skremme potensielle friere og er ganske tøysetydelig på at jentene skal bo hjemme -ukysset - til de er 37.

Gammel 17-03-10, 21:20   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Iben har kysset både nabojenta og gutten og erklært at hun er kjærester med begge.

Gammel 17-03-10, 21:22   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jada, eldste var sammen med nabogutten og en jente oppe i lia som også var sammen med hverandre. /

Gammel 17-03-10, 21:28   #32
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi får satse på en big happy family.

Gammel 17-03-10, 21:35   #33
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mannen mener også at hans søstre (!) ikke skal SE på en gutt før de blir 30, jenter passerer som kjent ikke 29... At jeg var 21 da vi møtte, og gjorde litt mer enn å bare SE på ham, lenge før jeg ble 30 (Jeg fødte vår sønn to uker etter jeg fylte 29) mener han selvsagt er min brors ansvar, ikke hans... Vi har en sønn, så helt hvordan reglene der går, aner jeg ikke. Mannen har vel vært sammen med (en om gangen da) alle jentene i klassen på barneskolen, og mer et mulig unntak de på ungdfomsskolen også om jeg ikke husker feil (mye samme folka da, altså) så om guttungen arver noe derfra kan det vel dukke opp en og annen kjæreste etterhvert...

Men hull i øra får han nok ikke på en stund. Om han noen gang vil, skal han i alle fall være ganske gammel før det skjer. (Det gikk jeg i 22 årsgave av min daværende kjæreste (altså nå mann). Fikk et par øredobber i gave da... pluss at han tok meg med for å få tatt hull. Han visste at jeg kunne tenke meg det da, altså. Gammel nok til å rense mine egne betente ører...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.