Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Den ultimate regnvott

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 14:26   #1
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Den ultimate regnvott

Hva slags regnvotter anbefaler dere?

Noen som har uforede regnvotter og som bruker tynne ull-lobber som løst for i de? Funker det bra, og hvor får man i så fall kjøpt?

Vi har prøvd regnvottene fra Troll og likte de ikke. Ellers har vi HH, de er vel egentlig helt ok.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 14:27   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den ultimate regnvott

Jeg synes både de fra HH og de fra H&M er helt ok til dette bruket. Veldig begrenset bruk synes jeg, særlig hos litt eldre barn, de går jo ofte uten votter når det regner, men det er fint å ha vår og høst.
Troll sine er ikke vi veldig happy med heller.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 14:39   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

H&M har vi brukt. Fungerer fint ja. Men som sagt, større barn tar fortere av vottene.

Gammel 19-03-10, 14:41   #4
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Ja, jeg tenkte helst på de tre yngste. Må ha noe som er vanntett, litt varmt og som de samtidig får til å gripe med. Det siste ikke er så enkelt, i alle fall ikke for tvillingene.

Gammel 19-03-10, 14:44   #5
Left
Passiv

Standard

Jeg synes det blir veldig fort vått inni vottene - av kondens og svette, så liker ikke regnvotter. Da er det bedre med et par Reimatec eller noe annet som er vanntett. De puster, så det blir helt annerledes.
Inni regnvottene lukter det tåfis etter en par gangers bruk.
Da er det bedre med tynne regnvotter uten det foret inni. Heller bruke tynne ullvotter i. Får bedre gripetak også, fordi det ikke blir så klumpete.

Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 14:46   #6
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg synes det blir veldig fort vått inni vottene - av kondens og svette, så liker ikke regnvotter. Da er det bedre med et par Reimatec eller noe annet som er vanntett. De puster, så det blir helt annerledes.

Reimatec-ene BLIR jo våte da. Joda, de holder en stund, men de holder ikke det min gutt driver med i alle fall. Nå gjør forsåvidt ikke det så mye, men det blir ikke det samme som regnvotter her hos oss i alle fall.

Gammel 19-03-10, 14:47   #7
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Inni regnvottene lukter det tåfis etter en par gangers bruk.
Da er det bedre med tynne regnvotter uten det foret inni. Heller bruke tynne ullvotter i. Får bedre gripetak også, fordi det ikke blir så klumpete.

Har aldri prøvd Reimatec-votter, men det kan kanskje være verdt et forsøk. Men er de virkelig vanntette, f.eks når det regner og bakken er dekt av vekselvis våt snø og søledammer? Vi har vanlige Trollvotter til vintersbruk, og disse skal jo egentlig også være vanntette. Men de er det ikke i regn, våt snø og vanndammer.

Gammel 19-03-10, 14:50   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Har aldri prøvd Reimatec-votter, men det kan kanskje være verdt et forsøk. Men er de virkelig vanntette, f.eks når det regner og bakken er dekt av vekselvis våt snø og søledammer? Vi har vanlige Trollvotter til vintersbruk, og disse skal jo egentlig også være vanntette. Men de er det ikke i regn, våt snø og vanndammer.

De er ikke det her i huset nei. Jeg innrømmer at jeg tror vanntettheten på en del plagg avhenger av barnet som bruker det. Hverken Reimatec-votter, gore-tex eller Trolldress er vanntett for min gutt hvis det er vått nok. Dette kan da ikke bare skyldes at vi har vært uheldige med plaggene. For den saks skyld er ikke regnbuksa hans vanntett for ham heller.

Gammel 19-03-10, 14:56   #9
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

De er ikke det her i huset nei. Jeg innrømmer at jeg tror vanntettheten på en del plagg avhenger av barnet som bruker det. Hverken Reimatec-votter, gore-tex eller Trolldress er vanntett for min gutt hvis det er vått nok. Dette kan da ikke bare skyldes at vi har vært uheldige med plaggene. For den saks skyld er ikke regnbuksa hans vanntett for ham heller.

Ja, du har nok et poeng der. Nr. 2 kan godt tilbringe hele dagen i en søledam, og da er det strengt tatt ingenting som hjelper. Vi må rett og slett sende med masse skiftetøy. Greitt nok egentlig med mange skift av innetøy og sokker, og en reserveregndress, men det blir fort dyrt når man helst bør ha flere par vinterstøvler også....

Gammel 19-03-10, 14:58   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Abeko sine liker storebror best iallefall. De har fleecefor inni - og jeg tror at storebror liker de godt nettopp pga det. Ellers så har vi votter fra gullik med ullfor. De bruker lillebror - men storebror like dem aldri. - men de er vel ikke regnvotter heller, om jeg tenker på det.

Gammel 19-03-10, 14:59   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det ultimate er uforede regnvotter i liten størrelse (slik at den akkurat passer) over en tynn hjemmestrikket ullvott.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:01   #12
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det ultimate er uforede regnvotter i liten størrelse (slik at den akkurat passer) over en tynn hjemmestrikket ullvott.

Det må prøves! Ungene liker de hjemmestrikkede vottene sine kjempegodt. Hvor får man kjøpt uforede regnvotter da? Kan det stemme at jeg har sett det på Name It?

Gammel 19-03-10, 15:02   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes slike uforede votter, Mei - eller klipper du ut foret?

Gammel 19-03-10, 15:02   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kjøpt uforede på HM tror jeg - eller så har jeg kjøpt med fleecefor på Lindex og klippet det av.

Gammel 19-03-10, 15:03   #15
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrull, her.

Det må prøves! Ungene liker de hjemmestrikkede vottene sine kjempegodt. Hvor får man kjøpt uforede regnvotter da? Kan det stemme at jeg har sett det på Name It?

De jeg har fra H&M er uforede

Gammel 19-03-10, 15:26   #16
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Vi har både forede og uforede fra HM. Ellers er vi veldig fornøyde med disse: http://shop.textalk.se/no/article.ph...10&art=1234647

Koster bare 39 kr.

Gammel 19-03-10, 15:39   #17
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har uforede fra Barnas hus. Rakk ikke finne det frem i morrest, men på mandag må de nok med til barnehagen ja.

Gammel 19-03-10, 16:08   #18
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Refleks og Reima har tynne strikkevotter som er ideelle til å ha inni. Tova votter sitter ikke godt nok, det må være "vanlige" strikkevotter.

Gammel 19-03-10, 16:13   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Ikke tova votter nei, det er viktig. De må være tynne, i ren ull og akkurat passe store.

Gammel 19-03-10, 18:30   #20
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

De beste regnvottene er de det går an å vrenge! Og så er de passe store, ikke to størrelser for store slik at barnet skal ha noe å vokse i.

De verste regnvottene er de som er trange i skaftet, slik at de ikke kan trekkes over jakken. Eller vrenges.

Hvis man vrenger vottene når man kommer inn - hver gang, selv om ikke de virker våte, så tørker den lille fuktigheten inni og vottene lukter godt lenge.

Om det er fleecefor eller løse ullvotter inni er ikke like viktig, synes jeg, så lenge vottene passer.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.