Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Din verste teambuildinghistorie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-10, 19:54   #61
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Altså, paintball er for så vidt gøy nok, men jammen ikke særlig teambuildende. Særlig ikke når guiden er med på det ene laget, har et utrolig mye bedre gevær og egenhendig skyter absolutt alle på det andre laget.

Gjett hvilket lag jeg var på. :kompetativ:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:25   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber i staten, vi finner ikke på sånne ville ting. Vi har et seminar med overnatning annethvert år, og et år var det litt sånn der "sveise sammen gjengen" greier so tema. Vi ble delt i grupper og skulle løse mange oppgaver, det var fremføring av en sang med voldsomt sceneshow, det var quiz, sangquiz (førstemann som vet hvilken sang reiser seg og gruppa må synge den) og div annet. Konkurransementaliteten steg urover dagen, men da vi kom til "kåring av vinner og premieutdeling" gjorde arrangørende følgende: De åpnet en twistpose, kastet utover i rommet og sa at alle er vinnere, det viktige er å delta! 95% av twisten lå igjen på gulvet til de som fikk den tvilsomme æren å rengjøre, og resten av kvelden og på bussen hjem neste dag gikk debatten om hvem som EGENTLIG hadde vunnet...

(Men det diskuteres åpenbart hver gang, nå sist hadde vi også en quiz (dog ellers mer faglig innhold) og vår gruppe kom på andreplass, men det ble strekt hevdet at vi var de MORALSKE vinnerene, ettersom gruppet som vant hadde brukt laptop...)

Vi er altså ikke utsatt for hoftedytt eller fjærkrekontakt. Vi har dertil en bedre middag med drikkevarer til (og her er gruppementaliteten noe annerledes, jeg drikker ikke og ba derfor om å få brus... en gang fikk jeg beskjed fra de andre om at jeg kunne jo likevel tatt mot vinen og gitt de til en av de andre (og åpenbaqrt drukket vann selv?) Om det er jeg som er for lite "teamintegrert" eller de andre som er litt for... selvsentrert... er sånnsett en anelse uavklart....)

Gammel 18-03-10, 20:34   #63
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Å jadda.

Det verste er vel da ene posten på programmet bestod i å lære å sette sprøyte på seg selv. Jeg har totalt sprøytefobi og brøt ut i krampegråt og gikk fra stedet. Skikkelig fin oppladning til fest.

Kult da - det tror jeg at jeg må prøve.
Jeg har prøvd å legge PVK på meg selv, men det funket heller dårlig.
Har vært på ulike teambuildingsopplegg der vi har spilt rollespill. DET SUGER NOE SÅ INN I........ja - jeg virkelig HATER rollespill!

Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 20:44   #64
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å sette sprøyte på seg selv er da bare blåbær! Jeg gjorde det ca. 45 ganger i forbindelse med IVF, da, det er jo en litt annen form for teambuilding.

Rollespill er grusomt!

Gammel 18-03-10, 21:04   #65
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Curling. Og jeg var 33 uker gravid med bekkenløsning.

Gammel 19-03-10, 10:49   #66
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vurderte revygruppen på lærerskolen en gang, og der skulle folk ligge ved siden av hverandre på gulvet, og så skulle en person bli lagt bak på rygg og ført bortover gulvet oppå hendene på de andre. Skulle vel bli tryggere på hverandre og kjent. Gjett hvem som sprang først heim den kvelden.

Nei jo eldre jeg blir jo flinkere blir jeg til å skippe ting jeg ikke vil. Heldigvis.

Jeg synes særdeles lite er morsomt av sånt rett og slett. Bare ufattelig teit, og jeg blir ofte følelsesmessig satt ut.
Heldigvis er det fint lite av sånt her jeg jobber, bortsett fra "natursti" o.l. på personaøseminarer av og til, men det skipper jeg bare.

Sist redigert av Dronningen : 19-03-10 kl 10:57.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:53   #67
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er egentlig ganske glad for at jeg aldri har jobbet et sted som driver med teambuilding.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 11:08   #68
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vi ble ledet opp på et høyt stup. Der skulle vi hoppe ned i vannet under. Møte frykten vår og kjenne gleden av mestring. Jeg var den eneste som labbet ned til fots og var riktig så stolt for at jeg motsto gruppepresset. Direktøren fikk skikkelig vondt i ryggen og ble sykemeldt.

Gammel 19-03-10, 11:12   #69
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vi ble ledet opp på et høyt stup. Der skulle vi hoppe ned i vannet under. Møte frykten vår og kjenne gleden av mestring. Jeg var den eneste som labbet ned til fots og var riktig så stolt for at jeg motsto gruppepresset. Direktøren fikk skikkelig vondt i ryggen og ble sykemeldt.

Sånn gjør jeg ofte på Tusenfryd når det er snakk om berg- og dalbaner.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 11:26   #70
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg er egentlig ganske glad for at jeg aldri har jobbet et sted som driver med teambuilding.

Samme her..

Gammel 19-03-10, 14:44   #71
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg jobbet ved tunnel-siden til Øresundsforbindelsen da denne var på byggestadiet. Selvsagt kom det et par teambuilding-opplegg.

kursleder: "Oh oh there's been a fire in your office and aaaaaall the plans for the bridge are gone ! What do you do ?"

(larmende tavshet, fnising)

kollega: "Relax. We're doing a tunnel."

Gammel 19-03-10, 14:48   #72
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg jobbet ved tunnel-siden til Øresundsforbindelsen da denne var på byggestadiet. Selvsagt kom det et par teambuilding-opplegg.

kursleder: "Oh oh there's been a fire in your office and aaaaaall the plans for the bridge are gone ! What do you do ?"

(larmende tavshet, fnising)

kollega: "Relax. We're doing a tunnel."

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:07   #73
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Vi ble satt til å skulle løse en faglig utfordring, men vi fikk ikke nok opplysninger
eller tilgang til kilder. Vi skulle støtte oss på hverandre og bruke det de andre i gruppa kunne. Problemet var bare det at en del av oppgaven gikk ut på å identisfisere noen greier, og det er absolutt ingen i hele verden som går rundt og husker de 487 forskjellige diagnostiske detaljene i hodet. Særlig ikke siden man må korrelere dem med de 3974 andre diagnostiske detaljene.

Så da fikk vi beskjed om at hele poenget var at vi skulle få oppleve å mislykkes, fordi det ville få fram alle de negative sidene våre, og så kunne vi jobbe oss gjennom dem. At vi var der for å få et faglig utbytte, se det var ikke så nøye.

Slagord-laging og rapping var også høyt oppe på programoversikta.

Gammel 19-03-10, 15:12   #74
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde et sært opplegg med paintball langt ute i ødemarka, dagen før hadde vi bedrevet all slags ville øvelser ala 71 grader nord. Vi skulle spille "capture the flag" der målet er å stjele motstanders flagg fra deres leier og bringe det til sin egen leier. Dette skulle vi holde på med en hel dag. Hvert av lagene fikk en eks marinejeger som leder, de hadde begge deltatt i krigen på falklandsøyene, og tok ikke denne aktiviteten mindre seriøst. Vi skulle lære å rykke fremover i grupper på tre, og mens vi krøp ute i en myr (ja hva gjør man ikke for teamet) så ble mine to partnere skutt, hvorpå falklandsmannen ropte til meg på engelsk: "Ikke tenk på meg, redd deg selv, du har fortsatt en sjanse." Til tider hadde jeg så høy puls av bare hjertebank at masken foran ansiktet dogget helt igjen, og jeg virret rundt i landskapet som en blind høne. Redd som jeg var for de fæle paintballkulene krøp jeg sammen i fosterstilling under et grantre tilslutt. Gi meg singstar anytime.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:22   #75
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å sette sprøyte på seg selv er da bare blåbær! Jeg gjorde det ca. 45 ganger i forbindelse med IVF, da, det er jo en litt annen form for teambuilding.

Spør du meg er det den eneste formen for EKTE teambuilding. Da bygger du jo faktisk et team, og skaper nye medlemmer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:27   #76
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Å jadda.

Det verste er vel da ene posten på programmet bestod i å lære å sette sprøyte på seg selv. Jeg har totalt sprøytefobi og brøt ut i krampegråt og gikk fra stedet. Skikkelig fin oppladning til fest.

Men hva var det I sprøyta?

Gammel 19-03-10, 15:43   #77
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikker på at du ikke gikk inn feil dør Adrienne? Den ene stod det kanskje "teambuilding" på og den andre "bodybuilding"?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:12   #78
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Sikker på at du ikke gikk inn feil dør Adrienne? Den ene stod det kanskje "teambuilding" på og den andre "bodybuilding"?

Er disse teambuilding-greiene litt på vei ut? Og hva kommer i stedet?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 09:48   #79
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Men hva var det I sprøyta?

Vet du, det aner jeg ikke. Håper for mine kollegaers skyld at det var noe helt uskyldig.

Gammel 20-03-10, 12:02   #80
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Vi skulle lære samhold og nærhet i form av mingling i et lite rom der vi skulle si hei til hverandre på mange forskjellige måter (jo rarere, jo liksom morsommere), etterfulgt av ny mingling der alle skulle klaske hoften mot andres hofter (hoftenes high-five). Dette ble avsluttet med alle deltakerne på ned på 4 i en sirkel. Der skulle vi raute som kyr og le av oss selv (latteryoga) etterpå. Det var særs pinlig. Jeg kjenner jeg blir rød i toppen bare jeg skriver om det.

Denne har jeg vært utsatt for også, men vi skulle ikke si hei, vi skulle le til alle i rommet på den mest høylytte måten vi kunne. Og raute på kne til slutt. Helt forferdelig, rett og slett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.