|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Superbasinella
|
Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barnNår vi lager Sodd bruker vi en frossen lapskausblanding oppi istedet for å koke poteter og gulrøtter. Men så er jeg nordlending også da, har ikke fått sodd inn med morsmelka. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn
|
|
|
#23 |
|
flisespikker
|
Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barnJeg lager ofte ovnsstekte kyllinglår, det synes jeg er veldig lettvint. De bør riktignok stå i ovnen i minst en time, men hvis du putter frosne kyllinglår i langpannen om morgenen og strør krydder på og lar dem stå fremme, så kan du sette dem i ovnen med det samme du kommer hjem. Jeg pleier å ha alufolie på og ha dem i ovnen i 45-60 minutter på ca. 150 grader, og så skrur jeg opp til 225-250 grader, tar av folien og lar dem stå der i 15-20 minutter til (sett dem langt ned i ovnen og pass på at de ikke blir brent). Da blir de saftige samtidig som skinnet blir sprøstekt. Potetstappe er godt til.
|
|
|
#24 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barnChili con carne. Min gode oppskrift. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barnHer var det jammen kommet mange gode forslag siden sist jeg var innom |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barnDa er middagen gjennomført og det ble suksess! Kjøpte ekstra boller og det var lurt, for de var populære blant barna! Ble litt fp-snakk under middagen og vi var enige om å ta vare på de andre forslagene her til fremtidige middager! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn
|
![]() |