|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Er du kresen eller altetende? | |||
| Jeg er superkresen / Jeg er bare kresen på noen matvarer (med dårlig grunn) |
|
6 | 3,68% |
| Jeg er kresen |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er litt kresen |
|
23 | 14,11% |
| Jeg er bare kresen på noen matvarer (med god grunn!) |
|
21 | 12,88% |
| Jeg er altetende, med unntak av noen få matvarer (med god grunn!) |
|
57 | 34,97% |
| Jeg er altetende, med unntak av hederlige intoleranseårsaker |
|
5 | 3,07% |
| Jeg er altetende |
|
25 | 15,34% |
| Jeg er altetende (inkl. værtestikler etc.) |
|
5 | 3,07% |
| Deltakere: 163. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Har ikke noe problem med å spise det jeg blir servert og synes det kan være spennende å smake på nye ting. Altså ikke kresen, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Er noen ting jeg ikke er begeistrert for (som f.eks. honning, oliven og lever), men jeg spiser det dersom jeg får det servert hos andre. Ellers spiser jeg det meste og elsker å smake på nye ting. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Off the map.
|
Sv: Er du kresen?Jeg er skikkelig superkresen og det er et problem for meg sosialt.
|
|
|
#64 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?jeg er litt kresen i tillegg har jeg laktoseintoleranse og tåler ikke spes mye hvetemel.
|
|
|
|
#65 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er du kresen?Var superkresen som barn, min mor ynder å fortelle om at jeg ikke spiste noe særlig annet enn brødskiver uten skorper med honning på. (Hun overdriver en smule, men jeg spiste veldig lite som barn.) Som voksen spiser jeg sort sett det meste, er allergisk for sitrus så det er jeg nødt til å unngå, også velger jeg heller en annen kake enn bløtkake hvis mulig.
|
|
|
#66 |
|
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du kresen?Det er mye jeg ikke synes er så overvettes godt, men samtidig lite jeg synes er uspiselig. Jeg spiser det jeg får servert. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
By the Sea
|
Sv: Er du kresen?
Ja, det tenker jeg også.
|
|
|
#68 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er du kresen?Jeg tilrettelegger maten når jeg vet det er allergier, religiøse årsaker, vegeterianer el. Jeg gjør det ikke bare fordi noen ikke liker, da går det fint å plukke ut det man ikke klarer å spise på en diskret måte. Ble dog noe forundret da jeg var på middag hos min venninne som er vegeterianer, hun vet godt om min sitrusallergi, allikevel hadde hun lagd middag med sitron som en av ingrediensene, for det kunne da umulig være så farlig. Jeg lager alltid et vegetarianer alternativ når hun kommer til meg, kanskje jeg skal servere kjøtt neste gang hun kommer? Det kan da umulig være så farlig.
|
|
|
#69 |
|
Fortynnet
|
Dette syns jeg også er veldig sært. Jeg må si at jeg ofrer ikke en tanke når jeg lager mat til voksne mennesker på at de kanskje ikke liker paprika eller løk. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
saftig
|
|
|
|
#71 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Er du kresen?Det er tre ting jeg ikke liker, men om jeg får dem servert spiser jeg dem likevel. Jeg har jo blitt voksen. Altså lite kresen og det man kan kalle altetende. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det gjør jeg. Når jeg skal servere middag til andre, spør jeg alltid på forhånd om det er noe de ikke tåler eller liker, så jeg vet at alle sitter og koser seg med maten. Jeg synes jo også det er litt sært når folk ikke liker noe som helst, men jeg vil at alle skal kose seg med maten hos meg og ikke få servert noe de virkelig ikke liker, så jeg spør altså alltid på forhånd, om jeg er usikker på hva folk liker og ikke.
|
|
|
#73 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er du kresen?Tåler er noe helt annet enn liker. Hvis jeg vet at noen ikke tåler f.leks. skalldyr så lager jeg selvfølgelig ikke noe som inneholder det. Jeg har en sønn som er allergisk mot ganske mye, så jeg vet godt at det er noe man må ta hensyn til. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er du kresen?Hvis det går an å plukke det ut så er jo den saken grei, men om man lager feks. en gryterett med fullt av paprika i småbiter blir det litt verre. Jeg liker i hvert fall å spørre gjestene på forhånd så jeg vet at får mat de liker. *sær*
|
|
|
#75 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns ikke det du nevner er "helt streite saker". Jeg liker bringebærsyltetøy og nøtter, men ikke i kake. Sukkerbunn og krem brekker jeg meg av, og jeg vil gjøre mitt ytterste for å unngå å måte spise en slik kake. Jeg syns faktisk det er såpass vanlig å mislike dette at jeg blir ganske forundret når folk serverer kremkaker som eneste alternativ. Kvæfjordkake er et annet slik alternativ, den smaker jo gammelt egg.
|
|
|
#76 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Er du kresen?Det kommer nok an på øynene som ser, glitter, for jeg tenkte også, som Zoe, at de tingene er helt streite saker. Og i min verden er man kresen om man ikke liker slikt. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Åh, tamales er jo kjempegodt! Jeg svarte Jeg er altetende, med unntak av hederlige intoleranseårsaker. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Er du kresen?Jeg er altetende, men er ikke så veldig fan av kjøtt, spesielt ikke kjøttdeig, medisterfarser, ol. Men jeg spiser det om jeg blir det servert. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er du kresen?Kresen kan jo egentlig bety to ting? Det ene er den barnslige "vil helst bare spise loff med nugatti"-greia og liker ikke ditt og datt av ganske normale råvarer. Det andre er jo at man er "positivt kresen" eller kanskje det er bedre å si kvalitetsbevisst, setter pris på god mat og ikke er så kjempeglad for å spise Grandiosa eller klumpete ferdigsaus (bare for å nevne noe) ... |
|
|
|
![]() |
|
|