Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-03-10, 15:42   #21
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lettvint middag for 5 voksne og 6 barn

Når vi lager Sodd bruker vi en frossen lapskausblanding oppi istedet for å koke poteter og gulrøtter. Men så er jeg nordlending også da, har ikke fått sodd inn med morsmelka.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:49   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Når vi lager Sodd bruker vi en frossen lapskausblanding oppi istedet for å koke poteter og gulrøtter. Men så er jeg nordlending også da, har ikke fått sodd inn med morsmelka.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 16:43   #23
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager ofte ovnsstekte kyllinglår, det synes jeg er veldig lettvint. De bør riktignok stå i ovnen i minst en time, men hvis du putter frosne kyllinglår i langpannen om morgenen og strør krydder på og lar dem stå fremme, så kan du sette dem i ovnen med det samme du kommer hjem. Jeg pleier å ha alufolie på og ha dem i ovnen i 45-60 minutter på ca. 150 grader, og så skrur jeg opp til 225-250 grader, tar av folien og lar dem stå der i 15-20 minutter til (sett dem langt ned i ovnen og pass på at de ikke blir brent). Da blir de saftige samtidig som skinnet blir sprøstekt. Potetstappe er godt til.

Gammel 17-03-10, 17:31   #24
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chili con carne. Min gode oppskrift. Du lager den på torsdag, varmer opp på fredag og serverer med rømme og tortillachips.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 19:05   #25
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Ja, jeg banner vel i kjerka nå.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 23:10   #26
Wanda
Aktiv

Wanda sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her var det jammen kommet mange gode forslag siden sist jeg var innom

Jeg skal huske til neste gang, for denne gangen blir det nemlig sodd!!
Har vært byen rundt for å finne et par spann, og det ble ett av hver av de som ble anbefalt her. Så da kan jeg ev. la gjestene selv avgjøre hvilken de liker best (har ikke tenkt å blande...). Jeg har selvfølgelig ikke tenkt på å kjøpe ekstra soddboller, hvor finner jeg det da? Fant et spann på Stor-Rema og ett på Meny (siste spannet begge steder...), men jeg så da sannelig ikke noe ekstra boller.... Jaja, masse poteter, gulrøtter og mors flatbrød har jeg hvertfall i hus. Blir nok bra, tenker jeg.

Takk igjen for alle tips!!

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 23:13   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sodd er topp!

Gammel 17-03-10, 23:20   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En annen gang kan du gjøre Biff Stroganoff, det kan gjøres kvelden før.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:14   #29
Wanda
Aktiv

Wanda sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Da er middagen gjennomført og det ble suksess! Kjøpte ekstra boller og det var lurt, for de var populære blant barna! Ble litt fp-snakk under middagen og vi var enige om å ta vare på de andre forslagene her til fremtidige middager!

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 12:33   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wanda, her.

Da er middagen gjennomført og det ble suksess! Kjøpte ekstra boller og det var lurt, for de var populære blant barna! Ble litt fp-snakk under middagen og vi var enige om å ta vare på de andre forslagene her til fremtidige middager!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.