|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kald på føttene
|
Hvilken sykkel til fireåring?Jeg tror snart-fireåringen skal få sykkel i bursdagsgave. Noen som har noen tips om hvilken vi bør kjøpe og hva vi bør se etter?
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Løpesykkel er fint i den alderen om han ikke har syklet på 2 hjul før. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Har ingen tips, men lurer på det samme..
|
|
|
#4 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Kommer vel an på hvor stor han er og om han har syklet mye før. Jeg ville nok gått for en sykkel med støttehjul. Noe a'la denne? Jeg antar at man kan få støttehjul til. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?
Han er en stor fireåring, og han har sykla litt før, har en sånn liten tohjuling med støttehjul hos besteforeldrene. Den minste størrelsen blir nok litt knapp for ham nå, så han må nok opp ett hakk. Det er kanskje ikke så stor forskjell på de forskjellige syklene så lenge de er så små?
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Den minste og letteste du finner, med støttehjul. Vi bomma og kjøpte litt større til storesøster da hun var 4,5. Ikke bra. Den ble for høy og tung. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Jeg liker ikke støttehjul så jeg ville forsatt gått for en løpesykkel så lenge han ikke kan sykle uten. Her fek: http://www.sport-tiedje.com/no/kettl...air_racing.htm |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Ikke støttehjul! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glad
|
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Den snuppa vår fikk prøve i fjor var veldig tung. Jeg tror vi skal se etter noe lettere i år. Med støttehjul. Og sikkert rosa.
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Lillebror her har løpesykkel! Anbefales virkelig!
|
|
|
|
#11 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Så løpehjul eller sparkesykkel er en god start på det å slutte med støttehjul? Det visste jeg ikke. Godt tips.
|
|
|
|
#12 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Her gikk vi fra støttehjul til to hjul på en liten halvtime sommeren før han fylte 4, så jeg hadde ikke prioritert støttehjul på sykkel nå.
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Her ble de trygge med støttehjul, og eldstemor tok dem av da hun var 6,5 og lærte da å sykle uten. De syntes støttehjul var trygt og greit, og ikke minst det samme som de andre ungene hadde. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Jeg ville gått for balansesykkel (løpesykkel). Jeg kan anbefale det på det varmeste! Du får f.eks. en på Biltema til 500,-. Jeg vet ikke hvordan den er, men jeg vet at Lille Ru har den til poden sin. (Den er ganske stor og har bremser.)
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 26-03-10 kl 20:23. Årsak: Med pedaler, selvfølgelig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Støttehjul er og litt falsk trygghet og kan gi litt skumle fall. Og det gir jo ikke noe god sykkel teknikk. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
har tatt seg sammen
|
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Denne skal storebror få - tror jeg. (Vi tar på oss monteringsopprag på jobben, og nå monterer vi sykler for xxl og denne er en av de som er montert) Sykkelen ser kjempefin ut. Den kommer forøvrig uten støttehjul. Ikke av den minste varianten. Jeg tror sykkelgleden blir større når de får litt større hjul - så denne tror jeg er kurrant - og den har dempegaffel (eller dempegaffellook om ikke annet), noe min 5-åring kjøper iallefall.
|
|
|
#19 |
|
I mål
|
Sv: Hvilken sykkel til fireåring?Vi går for en slik som Tink viser til vår som blir 5 nå. Det er vel 16". S hadde 12" ifjor, en vi hadde arvet. Den ble ganske liten mot slutten, S er også en litt stor fireåring. Han har aldri hatt støttehjul på den, kjøpte stang fra Biltema til å ha bak og løp bak. Han syklet litt alene mot slutten av året, og tror han skal få det til i år. Ingen støttehjul på den vi kjøper i år heller. |
|
|
|
![]() |
|
|