Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-10, 10:13   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke fornøyd med Reima, noen bedre?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Synes dere ikke TTH er veldig stive og tunge? Jeg har ikke så mye erfaring med dem, har bare et todelt sett til eldstemann, men det er såpass stivt at jeg hadde ikke puttet det på en liten tass i barnehagen tror jeg.

Jo, ganske tunge. S brukte det første gang vinteren han var 3-4 år. Da var det helt fint, men jeg tror ikke jeg vil gå for det til de minste.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 10:45   #22
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De første vintrene hadde lillebror ReimaTec, pga varmeplaten i rompa. I år (2,5 år) fikk han Ticket. Greit han er stor for alderen men dressen er ikke spesiellt tung eller stiv synes jeg. Litt forskjell fra ReimaTec er det men ikke noe som merkes for han ihvertfall. Ticket er såpass mye bedre enn det meste annet at de grammene ekstra er verdt det.

Gammel 26-03-10, 10:51   #23
mammamia
Superaktiv

Medlem siden: Jan 2007
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Enig med deg når det kommer til Reima. Jeg har vært fornøyd med name-it/exit og feflex sine dresser. ok pris og fornøyd med kvaliteten. troll er også bra, men så mye dyrere at jeg ikke har valgt å kjøpe den på nytt igjen.

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 10:59   #24
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært storfornøyd med T2H, minstepoden sværger ved sin Molo dress. Storebrorens arvede Reima-dresser har småhuller og rift. Jeg har lappet disse med påklistrings-stoff som jeg klippet i hjerter. Det var ikke så populært - selv om jentene synes han er SÅ sød med hjerter på rompa...

Gammel 26-03-10, 11:11   #25
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Har vinterdress fra T2H. Uttagbart for, så nå er den vårdress. Den er kan være klissvåt utenpå, og helt tørr inni. Litt stiv, ja. Ikke for de aller minste. Min er 3 år. Den er for høy og stiv i halsen, derfor kan vi aldri ha den igjen. Ellers fornøyd.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 21:16   #26
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

vi har gått over til todelt til vårt 2006 barn, Bergans Stallo, som har fungert som vinterdress, vårdress, regnjakke, vinterjakke og vårjakke.
Alt i ett med andre ord. Bare ekstra ull under om vinteren. Han har holdt seg tørr!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 21:24   #27
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Reima tec+ er jeg kjempefornøyd med

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 21:39   #28
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hvor selger de Jonathan-dresser?

Gammel 26-03-10, 22:03   #29
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Vi har Friends dressen som ekstradress. Synes den er tyngre enn Reima sin, og hun blir like blaut i den.

Ja, Friends er selvsagt mye tyngre enn Reima, men fortsatt lettere enn TTH. Og TTH er igjen like tørr som Friends. Eller våt, om du vil.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:04   #30
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Bokklubbdressen som De Norske Bokklubbene solgte og hadde som vervepremie var også super, men den får man ikke tak i lenger

Ja, Bokklubbdressene var like gode som Reima jo!

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:28   #31
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Takk for mage tips.

Er det noen som vet hvor i Trondheim de selger TTH? Hadde vært greit å kjenne på den før jeg kjøper den.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:35   #32
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Takk for mage tips.

Er det noen som vet hvor i Trondheim de selger TTH? Hadde vært greit å kjenne på den før jeg kjøper den.

Bebito ved Solsiden og Lille Martine på Byhaven.

Gammel 27-03-10, 10:39   #33
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Synes dere ikke TTH er veldig stive og tunge? Jeg har ikke så mye erfaring med dem, har bare et todelt sett til eldstemann, men det er såpass stivt at jeg hadde ikke puttet det på en liten tass i barnehagen tror jeg.

Ikke min erfaring,men de er store i størrelsen, så vi valgte å gå en størrelse ned på snuppa sin dress. Holder seg tørre og blir like fine i vask etter vask etter vask.

Gammel 27-03-10, 11:51   #34
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har de siste vintersesongene, hatt Reimatec + etter at jeg ikke synes vanlig reimatec var slitesterk nok (har brukt vanlig Reimatec til begge jentene mine til de var ca 3 år, da byttet jeg). Lillesøster har altså da fått reimatec + og den er vi knallfornøyd med. Absolutt vanntett og veldig slitesterk. I tillegg har vi brukt ColorKids (med vannsøyle 10.000) i vinter og den har vi også vært kjempefornøyd med. Veldig varm og god, slitesterk og vanntett. Vi har brukt ColorKids på de kalde dagene og Reimatec + på de mildere dagene.

Neste år skal vi prøve Isbjørn of Sweden (Nanook) og TTH (har prøvd før også). Bytter merke, kun fordi jeg har lyst å prøve noe annet og fordi jeg har hørt så mye bra om Isbjørn. TTH er jeg litt usikker på, pga at den ikke kan snurpes i livet og pga fleecefòret, men fikk tak i en "brukt" som så helt ny ut, og da prøver vi den igjen.

Andre bra dresser vi har prøvd: Rasavil og Hellytec.

Skulle jeg kun ha valgt en dress til neste vinter og ikke hatt muligheten til å bytte underveis, hadde jeg definitivt valgt Reimatec + igjen. Fordi den stoler jeg 100% på. Nå om dagen, er det ekstremt vått i barnehagen, og de fleste ungene har gummibukse. Snuppa bruker Reimatec`n sin og er tørr hver eneste dag. (de ville egentlig i barnehagen, at jeg skulle ta med regnbukse, men jeg sa at det kan jeg ta med den dagen snuppa blir våt igjennom . Det var greit, og jeg har ikke hørt noe ennå.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 19:08   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liljekonvall: Jeg synes Isbjörndressene var stive og rare og helt merkelige i passformen. Men de er sikkert vanntette og slitesterke.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 19:37   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har blitt veldig imponert over Mikk-line som man kan få kjøpt på nett til 1/3 av prisen til reima
Jeg har også vært fornøyd med Jonathan som vi har hatt til Hannah i år.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 22:00   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Liljekonvall: Jeg synes Isbjörndressene var stive og rare og helt merkelige i passformen. Men de er sikkert vanntette og slitesterke.

De er smale i livet iallefall, men for vår del, med lang og slank jente, passer det veldig bra. Synes ikke den var stivere enn f.eks TTH men stivere enn Reimatec, ja..... Nå har ikke vi prøvd dressen ennå, men har hørt veldig mye positivt om dressen.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 22:26   #38
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både lillebror og storsøster fikk hver sin Isbjørndress. Den er virklig trang i livet, men storesøster liker den allikevel. Den virker varmere enn TTH (som jo har blitt mindre varm de siste årene) men den er mye tykkere og føles mer klumpete. Går ikke like bra å ha litt for stor dress med den slik som med TTH. Tror nok lillebror sin blir solgt med lappene på til høsten, om ikke han forandrer kroppsfasong veldig til da.

Gammel 27-03-10, 22:36   #39
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

hadde t2h til snuppa ett år og var veldig fornøyd. eneste var at hvis ikke bhg kledte henne godt nok under på de kaldeste dagene, så var hun kald. det er en ganske kald dress.

men hva med POP?? de virker jo veldig bra..?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 22:43   #40
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må si at Reimatecdressen i år har vært helt utrolig. De siste ukene nå har jeg kunnet vri opp dressen, men lillesøster er like tørr. Hun er en av de få på avdelingen i barnehagen som ikke har hatt regndress over den siste tiden. Barnehagen har vært veldig fornøyde!

Ellers er jeg også fornøyd med T2H, og har også kjøpt inn en Mikk-Line til neste vinter.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.