|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Vi har flere konfirmasjoner i familien i vår, nevøer og nieser på mannen sin side. Jeg tror det blir til at vi gir penger. Hva er vanlig å gi for tiden?
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?
Ja det gjør kanskje det... jeg vet jo hva jeg fikk da jeg konfirmerte meg for *kremt* endel uker siden, men jeg har over hodet ikke oversikt over hva som er vanlig nå.
![]() |
#4 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Vi ga kr 1000,- til nevø, men vi er liten familie. Tror ikke det er noe uvanlig å gi 500,- heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Vi har en stor familie, og noe mer enn kr 500 til nieser eller nevøer ville gitt store utgifter enkelte år. Men jeg har også skjønt at det er langt under hva enkelte andre gir.
![]() |
#7 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Jeg hadde nok lagt meg på sånn ca. 600-700 tenker jeg. Ikke mer hvert fall.
![]() |
#8 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Hm. Vi er invitert i konfirmasjon til sønnene til mannens kusine. Han er fadder til en av dem, uten at han har brydd seg noe særlig. De bor langt unna, så det blir en utgift med reisen. Jeg har tenkt at disse gutta (brødre, dobbelt-konfirmasjon) skulle fått 500 kroner hver.
![]() |
#9 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Niese nummer to står til konfirmasjon i år.
![]() |
#10 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Vi er ein liten familie, og har gitt 1000 i gave til konfirmasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Denne tråden fikk meg til å tenke på en veninne av meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Morella |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Originala
|
Nice try! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Vi gav 1000 til nevøen i fjor. Lurer på hva vi skal gi datter til gode venner i år. Naboer får 2-300 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Håper du fikk igjen på skatten, Morella.
![]() |
#16 |
Originala
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Jeg tror kanskje at vi muligens kan ha gitt rundt 700 kroner da første nevø ble konfirmert for 9 år siden. Eller var det 500? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ferdig!
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Vi har gitt 1000,- til nevøer og niese. Men vi er ingen stor familie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Her er det vel egnetlig lommeboken som bestemmer
![]() |
#19 |
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjonsgaver - hva er "satsen" nå?Vi har gitt 1000,- til nevøer og nieser de siste årene. Noen av dem er vi/jeg fadder til. I år skal lillesøsteren til mannen konfirmeres. Vi er faddere. Bør hun få mer? Søster er jo nærmere enn nevø/niese.. Hmm. Tenker. Hva tenker dere andre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|