|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Det kan bli litt mye fokus på forbruk og bruk-og-kast her i Motehjørnet. Det kan gi litt feil inntrykk av folk. Men, selv om mange skryter av nye, fine innkjøp, betyr ikke det at den jevne FP-er fornyer garderoben etter vinden, eller?
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?En av mine fineste ytterjakker kjøpte mamma i London i 1965. Den er midjekort og i grått ullstoff, og sitter veldig fint.
|
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Å ja!
|
|
|
#4 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Tja. Jeg har kvittet meg med det meste gammelt i løpet av det siste året, siden kroppen min har forandret seg så mye. Et av plaggene som nok holder stand en stund til er min farmors gamle overtrekksbukse. Jeg aner ikke hvor gammel den er; farmor døde før jeg ble født. Bunaden er selvsagt. Jeg har kjoler og sko som er ti år eller mer og som fortsatt kan brukes. Blant dem er en lang, svart kjole med bar rygg og et par korte, svarte; alle fra Oasis. Så har jeg tatt vare på noen plagg av sentimentale årsaker, blant annet en genser jeg brukte mye i den perioden jeg traff mannen.
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Nja, jeg har vel noen bukser jeg elsker å gå med, men har ikke noe ekstremt forhold til dem, sånn at jeg aldri kunne byttet dem ut. Kommer ikke på noe.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Når jeg først har anskaffet og tatt i bruk et plagg så kommer det ikke ut av huset her før det er oppbrukt eller at jeg ikke kan bruke det på grunn av størrelse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg har en svart blondekjole med tilhørende jakke som jeg kjøpte i London i 1989, og også et par pene skoletter jeg kjøpte da lever enda siden jeg bare bruker dem til pent et par ganger i året. Kjolen var et fast juleantrekk i over 10 år, men skaffet meg 2-delt juleantrekk når barna kom på rekke og rad som har vært i bruk siden. Men kvitter meg ikke med den gamle kjolen allikevel. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bare sær
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Det fascinerer meg hva mange synes er gammelt. Som i en tråd nylig der det så ut til at to år gamle vinterstøvler er "gamle" og at det er tegn på nøysomhet at man fortsatt bruker dem.
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg tror over halvparten av mine klær er over tre år gamle, mange er over fem. Den ene dressjakken min er over 10 år gammel. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bedreviter
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg har mange klær jeg har hatt i mange år (til tross for jevnlig påfyll, jeg er ikke blant dem som sliter med overdreven nøysomhet sånn sett). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg har brukt den gamle Head dunjakken som jeg kjøpte i påsken 1988 helt fram til nå, men nå gikk den ut.
|
|
|
#14 |
|
bits and pieces
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Har noen jakker etter pappa som jeg nok ikke kvitter meg med. Bruker de nå og da.
|
|
|
|
#15 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?En svart/hvit rutete ull InWear-kjole som jeg kjøpte på slutten av 80-tallet er i bruk jevnlig, siste gang for bare en uke siden. Jeg har også noen jeans jeg alltid kommer tilbake til, men de er ikke mer enn 5-6 år gamle. Jeg har også noen basisplagg som har holdt seg overraskende godt - noen cashmirgensere som ikke nupper feks. De blir.
|
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Elinblu og Allium: 5 år er ikke lenge egentlig. Men for 5 år siden var jeg fortsatt student, og de klærne jeg kjøpte da var ikke alltid av beste kvalitet. Men den nevnte kåpa har holdt stand, og vil fortsette å henge i gangen i mange år til! Dessuten har jeg forandret meg mye som person siden den gang.
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?
For eksempel den veska jeg kjøpte meg her om dagen, som jeg skrøt av i shoppingtråden. Jeg føler på meg at den vil være med meg i årevis! Så lenge kvaliteten holder, og holder den ikke, kan den formodentlig repareres. Den veska jeg hadde før det var også "noen år gammel" og ikke helt i motebildet lenger, men helt grei. Den var bare litt upraktisk og var begynt å gå meg på nervene hver gang jeg trillet vogn hjem fra barnehagen og den skle av skulderen og i hodet på Kløver.
Sist redigert av Kanina : 31-03-10 kl 15:49. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?-Boblekåpa mi, som jeg ikke husker hvor er kjøpt, men som er supervarm og fin. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg tenker litt som kanina at for 5 år siden var jeg i en helt annen situasjon enn nå og jeg handlet først og fremst billigmerker. Og så føles det veldig lenge siden. En gammel traver fra studietiden er en slitt vårjakke i kamogrønt fra Hm, jeg bare elsker den. Jeg har også en sort dunjakke som jeg kjøpte i London høsten 1998. Den begynner å bli slitt men jeg klarer ikke å kvitte meg med den.
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg glemte et plagg - sitter for øyeblikket her i en lyserosa Helly Hansen superundertrøye fra 1991.
|
|
![]() |
|
|