|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Spørsmål om orkideJeg har noen orkideer som er avblomstret og har stått hele vinteren og ventet på vår. Hvordan skal jeg nå greie å få blomst på de igjen? Skal de ha gjødsel nå eller skal jeg ventet til jeg evt greier å få frem nye blomster? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spørsmål om orkideHar du klippet bort det visne ? Jeg klipper ned stengelen rett over et "øye" midt på stammen omtrent. Sett dem i et lyst vindu og begynne å gjødsle forsiktig med orkidegjødsel eller som jeg, akvarievann
|
|
|
#3 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om orkideJeg klipper av hele blomsterstilken, setter den bak gardinen på gjesterommet og glemmer den. Plutselig dukker det opp en ny stilk med knopper, da kommer den frem og får vann og gjødsel igjen. For hver gang de kommer tilbake er de litt finere og litt mer motstandsdyktige (som i holder lenger). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om orkideJeg vanner mine ca en gang i uka. Da fyller jeg pottene med vann, setter blomstene i og lar de stå ca en halv time. That's it!
|
|
|
#5 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Spørsmål om orkideEh, jeg fikk orkide til jul. Den har blomstret siden. Vann har den fått to ganger, tilsammen en liten desiliter.
|
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om orkidenei jeg klipper heller ikke, de får litt vann nå og da men de har et vindu som de trives veldig godt å stå i |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spørsmål om orkideJeg klippet bort litt av stengelen. Det som sto igjen visnet helt så jeg tok bort det også. Jeg har forresten aldri greid å få en orkeide til å blomstre gang nummer to. |
|
|
|
![]() |
|
|