Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Din beste fuktighetskrem?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-10, 12:21   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din beste fuktighetskrem?

Hvilken fuktighetskrem til ansiktet er dere veldig fornøyd med?
Jeg er 30 og har ikke kviser, litt tørr hud i grunnen men kanskje blandingshud?
Jeg brukte Dr. Hausckha sin flytende dagkrem en periode men den gir ikke nok fuktighet, egentlig, den passer ikke for min hud merker jeg. Trenger en som er litt fetere men ikke så fet at jeg går rundt og glinser.
Og så er det litt viktig for meg at den ikke inneholder masse kjemikaliedritt, sånne ting tas jo opp av kroppen så jeg er litt skeptisk.

Gammel 02-04-10, 12:31   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din beste fuktighetskrem?

Jeg er, som jeg har sagt i flere år, veldig fornøyd med Clinique. Ellers synes jeg faktisk Vaseline intensive care er ganske OK. Akkurat nå bruker jeg en fra ACO som jeg kjøpte på tilbud på apoteket, og den er ganske grei den også. Men jeg har ikke lest på innholdfortegnelsen på noen av dem.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 12:33   #3
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Jeg brukt REN produktene en stund og jeg er veldig fornøyd med dem. Dagkremen for voksen hud luktet harskt så den orket jeg ikke bruke. Det var vist ikke noe galt med den, men jeg fikk byttet den i dagkrem for normalhud likevel. Det ble litt spedt for meg så jeg bruker roseoljen under. Og da er jeg veldig fornøyd. Dette bruker jeg nå:

Jojoba Micro Bead Purifying Facial Scrub
Calendula and Arctic Berry Ultracalm Cleansing Milk
Rose Synergy O12 Restoring Facial Serum
Vita-Mineral Radiant Day Cream
Lipvector Peptid Ant-Wrinkel Eye Cream

http://www.renskincare.com/

~ Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gjør du?
Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 12:58   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvilken fuktighetskrem til ansiktet er dere veldig fornøyd med?
Jeg er 30 og har ikke kviser, litt tørr hud i grunnen men kanskje blandingshud?
Jeg brukte Dr. Hausckha sin flytende dagkrem en periode men den gir ikke nok fuktighet, egentlig, den passer ikke for min hud merker jeg. Trenger en som er litt fetere men ikke så fet at jeg går rundt og glinser.
Og så er det litt viktig for meg at den ikke inneholder masse kjemikaliedritt, sånne ting tas jo opp av kroppen så jeg er litt skeptisk.

Hvis du har tørr hud er det jo viktig hva du renser med også.

Gammel 02-04-10, 12:59   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er sant. Jeg bruker Dr. Hauschka sin rensemelk og er i grunnen ganske fornøyd med den. Ja, og tonicen. Men sleng gjerne på hele serier som er gode, dere som svarer. Jeg har mest tørr hud om vinteren da, og ikke sånn at det flasser altså. Det funker veldig å ta Udos Choice, jeg får babyhud av den, men jeg orker ikke tanken på å drikke den for tiden. *kvalm* Dessuten er den svindyr.

Gammel 02-04-10, 13:03   #6
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Generelt er jeg veldig fornøyd med Vichy, de har produkter for alle slags typer hud, om vinteren nå bruker jeg rensemelk og dagkrem fra de.

Gammel 02-04-10, 13:06   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har tørr hud, og vender alltid tilbake til Dermalogica, for det meste bruker jeg Intensive Moisture Balance som krem, av og til med fuktighetsserum under. Rens bruker jeg fra ulike merker, for der synes jeg ikke Dermalogica er det beste for tørre hudtyper. Jeg kjøper Ultracalming Cleanser innimellom, men kan bare bruke den i den varme årstiden.

Gammel 02-04-10, 13:44   #8
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

A-derma Xomega er perfekt for min hud. Jeg har blandingshud som er tørr i kinnene om vinteren, og som blir tørrere for hvert år. Og som veldig lett reagerer med utslett, rødflammethet osv. på rare ting i kremer.

Gammel 02-04-10, 13:49   #9
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker Nuxe som er plantebasert og er veldig fornøyd. Bruker oljen under også.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 14:56   #10
Urie
Superaktiv

Medlem siden: Jun 2009
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Decleor Hydra Floral.
Gir masse fuktighet til huden, uten at en blir blank og glinsende.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 15:29   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg brukte Dr.Hauscka en periode, men begynte å reagere veldig på produktene.

De siste årene har jeg brukt Dermalogica Active moist som dagkrem og Skin smoothing creme som nattkrem.

Til huden du beskriver er kanskje "Skin Smoothing creme" en fin dagkrem?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 15:52   #12
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat nå bruker jeg Youthopia fra Origins. Den er helt herlig.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 16:00   #13
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

A-derma Xomega er perfekt for min hud. Jeg har blandingshud som er tørr i kinnene om vinteren, og som blir tørrere for hvert år. Og som veldig lett reagerer med utslett, rødflammethet osv. på rare ting i kremer.

Denne bruker jeg også. Både til meg selv og ungene.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 20:10   #14
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Samme her.
I tillegg vasker jeg ansiktet med sitrsusskrubben fra Burt's Bees.

Gammel 02-04-10, 20:13   #15
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Kanebo er den serien som funker best for huden min. Jeg har ganske normal hud. Noen kviser dukker opp på haka sånn dann og vann, men det er ikke ofte. Jeg har partier som er ekstremt tørre hvis jeg ikke bruker Kanebo. Serien er ekstremt dyr så jeg forsøker å lete meg frem til noe annet som kan funke, men så langt har jeg ikke funnet noe.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 20:13   #16
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har tørr hud/atopisk eksem og bruker A-krem i den brune glasskrukka fra helsekost og apotek.Prøvd Dermalogica, Clinique,Vichy +++++ Men detter alltid tilbake den. Billig og bra.

Gammel 02-04-10, 20:37   #17
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne bruker jeg også. Har den på om kvelden ofte, og den fjernet HELT den tørre flassete huden jeg hadde for noen uker siden, på bare noen dager. Nå kjøpte jeg den som var for "very dry skin" også.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 20:40   #18
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker en sånn Elisabeth Arden sak. Eight-hour face ettellerannet tror jeg. Jeg sliter sinnsykt med tørr hud om vinteren (mulig serboreisk eksem), og det er den første jeg har prøvd som faktisk funker.

Gammel 02-04-10, 23:36   #19
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urie, her.

Jeg er veldig fornøyd med Decleor Hydra Floral.
Gir masse fuktighet til huden, uten at en blir blank og glinsende.

Gammel 02-04-10, 23:44   #20
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Biotherm bruker jeg

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.