Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-10, 20:48   #821
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg fortsetter å kle opp halve Noas ark: *on a mission*

Så utrolig nydelig de var.

Libra er ikke aktiv  
Gammel 01-04-10, 00:05   #822
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Retz, fantastisk!

Gammel 01-04-10, 10:46   #823
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt på denne. Er spent på hvor lang tid jeg kommer til å bruke. Har aldri strikket noe annet enn småtterier som skjerf og pulsvarmere tidligere.

Libra er ikke aktiv  
Gammel 02-04-10, 17:06   #824
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Jeg la opp og begynte på drømmevottene mine i går kveld:

So lekkre!! På tide å byje med julegåver snart

Just dance
Tuttan er ikke aktiv  
Gammel 02-04-10, 17:28   #825
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har så vidt begynt på tunika. Den lengste, men vet ikke om jeg skal lage med korte eller lange ermer. Lilla i bunnfarge, koksgrå, hvit og beige i mønsteret.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 02-04-10, 19:28   #826
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Og der var tunikan jeg vil strikke til min eldste! takk for inspirasjon!

Jeg strikker sitteunderlag, type tovet Lurer faktisk å lage en haug i julegaver Kjekk å ha!

Gammel 02-04-10, 20:31   #827
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Og der var tunikan jeg vil strikke til min eldste! takk for inspirasjon!

Jeg strikker sitteunderlag, type tovet Lurer faktisk å lage en haug i julegaver Kjekk å ha!

At ikke du strikker type votter eller luer eller skjerf i julegaver.....
Den tunikaen var helt super. Hadde jeg kunne strikke mer enn rett og vrang type klut, så hadde jeg strikket den med lange armer. Nydelig.

Gammel 02-04-10, 20:38   #828
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

At ikke du strikker type votter eller luer eller skjerf i julegaver.....
Den tunikaen var helt super. Hadde jeg kunne strikke mer enn rett og vrang type klut, så hadde jeg strikket den med lange armer. Nydelig.

Jeg kan ikke stort mer enn rett og vrang jeg heller, så dette er en utfordring. Jeg trodde det skulle gå greit, helt til jeg fant ut at den strikkes ovenfra og nedover. Begynnelsen gikk bra, men nå er det noe feil med telling og mønster, så jeg må ta opp litt.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 02-04-10, 20:41   #829
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg kan ikke stort mer enn rett og vrang jeg heller, så dette er en utfordring. Jeg trodde det skulle gå greit, helt til jeg fant ut at den strikkes ovenfra og nedover. Begynnelsen gikk bra, men nå er det noe feil med telling og mønster, så jeg må ta opp litt.

Ovenfra og nedover er egentlig mye lettere. Da kan du jo prøve underveis.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 02-04-10, 20:57   #830
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ovenfra og nedover er egentlig mye lettere. Da kan du jo prøve underveis.

Det kan nok hende. Jeg har fått til nedenfra og opp på et par andre tunikaer før, så det vet jeg at jeg får til. Det skal nok gå bra dette også.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 02-04-10, 21:07   #831
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Calorimetry, en ferdig, snart en til.

Gammel 04-04-10, 12:09   #832
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tulipaner! Et sted må det jo være noen blomster og litt grønt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 04-04-10, 23:23   #833
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Allium. Du finner så utrolig mye stilig! Jeg gikk forresten med drømmekåpen i går. Og følte meg så fin! Takk sf:-)

Gammel 05-04-10, 12:31   #834
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Ferdig med denne:

Mangler brodering på kroppene til sommerfuglene, og her er den heller ikke dampet. Ble ferdig på hytta!

Nå skal jeg sette i gang på kjolen som MaritK har strikket. Tvi tvi!
(Vil se bilde MaritK)

Gammel 05-04-10, 14:16   #835
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Spoon- nydelig kjole på nydelig jente

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-04-10, 20:16   #836
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Nå skal jeg sette i gang på kjolen som MaritK har strikket. Tvi tvi!
(Vil se bilde MaritK)

Lykke til!
Det klarer du helt sikkert veldig fint. Man venner seg til mønsteret etter hvert, og da går det av seg selv.

Bilde kommer, men kjolen ligger fortsatt og venter på montering. Jeg må ha litt hjelp av mamma med den delen.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 05-04-10, 21:48   #837
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg har montert min aller første genser ved hjelp av saks og symaskin, og med tanke på at det også var første gang jeg tok i en symaskin på 20 år, så synes jeg ikke det ble så verst. Måtte jukse litt og strikke litt ekstra rosa for å få den så lang som jeg ville. Nå skal den bare dampes.

(Eieren hadde ikke noe lyst til å ta bilde, og laget det verste junkie-trynet hun kunne - derfor bare genser på bildet.)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 001.JPG (166,2 KB, 436 visninger)
Gammel 06-04-10, 00:17   #838
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Fikk litt garn til overs etter Marius-genseren, så da blir det sokker:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sokker 005.JPG (106,2 KB, 410 visninger)
Gammel 06-04-10, 00:22   #839
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Majsa - flott genser og flotte sokker!

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 06-04-10, 00:33   #840
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå strikker jeg på denne. Har såvidt startet på mønsteret.

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.