Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-10, 15:39   #1
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Ulykkelig

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Joda, det gjorde naboen. Når katta kom hjem luktet jeg såpe av ham med en gang. Jeg hørte at hun gjorde det men trodde ærlig talt hun ikke kastet det på katta. Hun hadde nemlig vasket vinduene.

Jeg gikk over til naboen for å snakke med henne. Spurte henne om katta hadde gjort noe ugang hos henne. Nei det hadde den ikke, hun hadde ikke sett den før. Jeg sa videre at det er ikke særlig smart å kaste vann med såpe på en katt. Den slikker seg jo ren og tørr etterpå. Hun viste ikke at den var vår og var dritlei all kattebæsj rundt huset og det er vi også. Men jeg forklarte henne at katten vår gikk fortsatt på do i dokassa si inne selv om den går ute så det er ikke den. Så nå vet hun det.

Makan altså. Hun beklaget seg veldig etterpå da. Jeg sa at hun måtte bare si i fra hvis han gjorde noe ugang hos henne.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:41   #2
Left
Passiv

Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Tankeløshet!

Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:41   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Stakkar pusen.
Han kan bli ganske dårlig i magen av såpevann, så du må følge litt med han.

Gammel 05-04-10, 17:14   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Stakkar pusen din..

Gammel 05-04-10, 17:18   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, har du virkelig oversikt over alt hva katten din gjør ute, eller forteller den deg hvor den driter eller ikke?

Gammel 05-04-10, 17:24   #6
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

stakkars hadde noen gjort sånt mot mine dyr hadde jeg ikke akkurat sagt ifra på en pen måte altså!

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 17:26   #7
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Kremt. Jeg kastet et bøtte med vann - dog uten såpe - etter et kattebeist i fjor, i håp om at den skulle finne seg en annen do enn vår hage. (Det hjalp ikke.) :nei til kattekrek i tettbygde strøk:

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 17:26   #8
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jøss, har du virkelig oversikt over alt hva katten din gjør ute, eller forteller den deg hvor den driter eller ikke?

nei men en katt bæsjer i gjennomsnittet en gang per døgn ikke flere ganger (gitt at den for kvalitetsfor) så om det da skjer inne i kassa da er man klar over det og kan se at det ikke er din egen katt som bæsjer ute. Det er liksom ikke værre en det!

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 17:30   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alles katt bæsjer selvsagt kun inne i kassa si.

Gammel 05-04-10, 17:56   #10
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har generelt sympati for folk som ønsker kattene dit peppern gror. Naboens katter var grunnen til at vi flyttet sist gang - da dukket den opp på soverommet vårt midt på natten i andre etasje!!

Jeg skjønner godt at folk ikke vil ha katter rekende rundt i hagene sine, skjønner ikke hvorfor katter skal ha en opplest og vedtatt rett til å reke rundt overalt, og at man ikke kan ha verandadøra åpen uten å risikere å få katten inn. Andre kjæledyr passer jo folk på.

Gammel 05-04-10, 18:11   #11
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er også av dem som stusser over at alle skal synes det er helt greit at katter kan gå fritt hvor de vil. Hadde jeg sluppet ut hunden min for at den skulle gjøre fra seg i naboens hage, eller latt den bæsje på tur uten å plukke opp hadde det jo blitt ramaskrik!

Når det er sagt er jeg skjønt enig at det er unødvendig å kaste en bøtte såpevann i fjeset på katten. Det er andre måter å jage den på uten å kanskje skade dyret. (Om det er sånn at de blir syke av såpevann).

Håper det går bra med pusen din, Estrella.

Gammel 05-04-10, 18:13   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pfft, litt grønnsåpe skader ingen. Jeg hadde glatt helt såpevann på katt. Kattekrekene kan holdes på egen eiendom. Ja, når man vet hvor de gjør fra seg så klarer man vel få de til å holde seg innenfor eiendomsgrensen også. Katter på andres eiendom er fritt vilt.

Gammel 05-04-10, 18:14   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner veldig godt at folk blir drittleie av at katter bæsjer og tisser i bed og annet hos dem, vi har selv fått tisset ut vogn og sko utendørs. Men jeg har veldig liten sympati for folk som lar det gå utover katten i stedetfor eieren, egentlig. Jeg ville like lite kastet vann på en katt som jeg ville kastet vann på en liten unge som gjorde hærværk hos meg. Jeg forholder meg helst til eiere og foreldre. Det å være slem mot dyr og barn er særdeles lite sjarmerende karaktertrekk i min bok.

Gammel 05-04-10, 18:20   #14
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner veldig godt at folk blir drittleie av at katter bæsjer og tisser i bed og annet hos dem, vi har selv fått tisset ut vogn og sko utendørs. Men jeg har veldig liten sympati for folk som lar det gå utover katten i stedetfor eieren, egentlig. Jeg ville like lite kastet vann på en katt som jeg ville kastet vann på en liten unge som gjorde hærværk hos meg. Jeg forholder meg helst til eiere og foreldre. Det å være slem mot dyr og barn er særdeles lite sjarmerende karaktertrekk i min bok.

Forsåvidt enig, bortsett fra at jeg ikke vil sammenlikne katter med barn.
Dessuten er det rimelig vanskelig å finne eierne på alle kattene i et nabolag ... Hvordan gjør du det?

Gammel 05-04-10, 18:20   #15
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er en meget bitter og sur dame, etter å ha brukt flere dager på å plukke opp kattebæsj OVERALT i egen hage, og på sameiets lekeplass. Særlig siden vi har hund selv, og ikke har noe dårlig samvittighet liggende rundt og smelte seg fram nå, vi tar alltid opp etter han. Da er det ekstra surt og bittert å plukke opp etter andres dyr i tillegg. Har enda tilgode å se noen av feltets katteeiere plukke opp bæsjen på lekeplassen, der hvor også deres barn leker. Det står også i sameiets vedtekter, at det ikke er lov å lufte husdyr på sameiets fellesområder, men siden kattene ikke kan lese, og dermed heller ikke vet at de ikke har lov til å gjøre fra seg der, har eierne et ekstra ansvar for å plukke opp etter sine dyr.

Men jeg er heller ikke for å plage dyr, så det å kaste såpevann med viten og vilje på en katt, eller gjøre andre ting med den, fordi man blir forbannet, det er ikke greit. Det finnes andre måter å hindre at kattene gjør fra seg på (og da tar jeg gjerne i mot tips ), men å mishandle dyr er ikke måten å nå frem på, uansett.

Håper pusen din ikke blir veldig syk Estrella, men jeg synes også det er litt naivt å tro at katten ikke er ansvarlig for noe utendørs, siden den har kattedo den bruker inne.

Gammel 05-04-10, 18:23   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg hadde gjerne kastet vann på unger også. Man dør liksom ikke av vann, men kanskje man lærer. Jeg har forresten kastet vann på unger. Eller spylt. Spylte gaten ute og noen krek på 6-7 år drev og kastet sand på veien på pur faen. De fikk beskjed om at de ble spylt om de ikke ga seg og som sagt så gjort. Vel fortjent.

Gammel 05-04-10, 18:26   #17
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Kremt. Jeg kastet et bøtte med vann - dog uten såpe - etter et kattebeist i fjor, i håp om at den skulle finne seg en annen do enn vår hage. (Det hjalp ikke.) :nei til kattekrek i tettbygde strøk:

- bruker hageslangen.....

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:29   #18
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

- bruker hageslangen.....

Her også og forteller til naboen etterpå at jeg har gjort det

Gammel 05-04-10, 18:32   #19
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er nok det beste. Men først og fremst er det jammen ikke alltid lett å finne ut hvem som eier en katt. Og om man finner ut hvem som eier den, så mener eierne gjerne at deres katt bare bæsjer inne. Eller at katter er dyr som må få gjøre som de vil.

Jeg vedgår å ha brukt podens vannpistol på en katt som gjorde seg klar til bæsjing i bedet vårt.

Gammel 05-04-10, 18:36   #20
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Det er helt greit at man spyler katten med hageslangen eller lignende men å kaste en bøtte med såpevann synes jeg var veldig drøyt. Det ser ut som det heldigvis går bra med katten vår.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:50.