|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJoda, det gjorde naboen. Når katta kom hjem luktet jeg såpe av ham med en gang. Jeg hørte at hun gjorde det men trodde ærlig talt hun ikke kastet det på katta. Hun hadde nemlig vasket vinduene.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaTankeløshet! |
|
|
|
#3 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaStakkar pusen.
|
|
|
#5 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJøss, har du virkelig oversikt over alt hva katten din gjør ute, eller forteller den deg hvor den driter eller ikke?
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattastakkars hadde noen gjort sånt mot mine dyr hadde jeg ikke akkurat sagt ifra på en pen måte altså! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaKremt. Jeg kastet et bøtte med vann - dog uten såpe - etter et kattebeist i fjor, i håp om at den skulle finne seg en annen do enn vår hage. (Det hjalp ikke.) :nei til kattekrek i tettbygde strøk: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaAlles katt bæsjer selvsagt kun inne i kassa si.
|
|
|
|
#10 |
|
Off the map.
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg har generelt sympati for folk som ønsker kattene dit peppern gror. Naboens katter var grunnen til at vi flyttet sist gang - da dukket den opp på soverommet vårt midt på natten i andre etasje!!
|
|
|
#11 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg er også av dem som stusser over at alle skal synes det er helt greit at katter kan gå fritt hvor de vil. Hadde jeg sluppet ut hunden min for at den skulle gjøre fra seg i naboens hage, eller latt den bæsje på tur uten å plukke opp hadde det jo blitt ramaskrik!
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaPfft, litt grønnsåpe skader ingen. Jeg hadde glatt helt såpevann på katt. Kattekrekene kan holdes på egen eiendom. Ja, når man vet hvor de gjør fra seg så klarer man vel få de til å holde seg innenfor eiendomsgrensen også. Katter på andres eiendom er fritt vilt.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg skjønner veldig godt at folk blir drittleie av at katter bæsjer og tisser i bed og annet hos dem, vi har selv fått tisset ut vogn og sko utendørs. Men jeg har veldig liten sympati for folk som lar det gå utover katten i stedetfor eieren, egentlig. Jeg ville like lite kastet vann på en katt som jeg ville kastet vann på en liten unge som gjorde hærværk hos meg. Jeg forholder meg helst til eiere og foreldre. Det å være slem mot dyr og barn er særdeles lite sjarmerende karaktertrekk i min bok.
|
|
|
#14 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forsåvidt enig, bortsett fra at jeg ikke vil sammenlikne katter med barn.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg er en meget bitter og sur dame, etter å ha brukt flere dager på å plukke opp kattebæsj OVERALT i egen hage, og på sameiets lekeplass. Særlig siden vi har hund selv, og ikke har noe dårlig samvittighet liggende rundt og smelte seg fram nå, vi tar alltid opp etter han. Da er det ekstra surt og bittert å plukke opp etter andres dyr i tillegg. Har enda tilgode å se noen av feltets katteeiere plukke opp bæsjen på lekeplassen, der hvor også deres barn leker. Det står også i sameiets vedtekter, at det ikke er lov å lufte husdyr på sameiets fellesområder, men siden kattene ikke kan lese, og dermed heller ikke vet at de ikke har lov til å gjøre fra seg der, har eierne et ekstra ansvar for å plukke opp etter sine dyr.
|
|
|
#16 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg hadde gjerne kastet vann på unger også. Man dør liksom ikke av vann, men kanskje man lærer. Jeg har forresten kastet vann på unger. Eller spylt. Spylte gaten ute og noen krek på 6-7 år drev og kastet sand på veien på pur faen. De fikk beskjed om at de ble spylt om de ikke ga seg og som sagt så gjort. Vel fortjent.
|
|
|
#17 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
Det er nok det beste. Men først og fremst er det jammen ikke alltid lett å finne ut hvem som eier en katt. Og om man finner ut hvem som eier den, så mener eierne gjerne at deres katt bare bæsjer inne. Eller at katter er dyr som må få gjøre som de vil.
|
|
|
|
#20 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDet er helt greit at man spyler katten med hageslangen eller lignende men å kaste en bøtte med såpevann synes jeg var veldig drøyt. Det ser ut som det heldigvis går bra med katten vår.
|
![]() |
|
|