|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Barneklær - hva trenger man egentlig?I mange tråder tar jeg meg selv i å riste på hodet når jeg leser hva som kjøpes inn av barneklær til de små. Det er så mye som "trengs", og jeg tenker at hvis jeg skulle ha alt dette ville jeg vært raka fant. Ofte er det jo sånn at de som er mest interessert i klær, skriver mest i slike fora. Så derfor lurer jeg på om det er noen andre enn meg som har følgende utstyrsnivå til ungene sine eller om det er meg som er helt på bærtur:
Sist redigert av oslo78 : 06-04-10 kl 12:24. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?Her holder det ikke bare med en dress, så vi har flere. Vi har derimot ikke regntøy, derfor har vi flere dresser. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
I mål
|
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?Vi har også sandaler og gjerne en utebukse eller bruktkjøpt vårdress eller noe slikt i tillegg. Og noen vanter. Og noen flere votter og luer, men det er mest fordi det hoper seg litt opp fra år til år med at noe ikke passer så godt og blir mest reserve. Det er vel ikke så mye mer enn 2 par av hver type som er i bruk. Ellers ligger vi omtrent der du skisserer, men ligger nok en god del over 2000,- på klesbudsjettet til ett barn |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?Vi har akkurat det samme som dere.
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Vi har samme opplegg som dere i barnehagen så der har vi alltid hengende to fullgode utebekledninger fra innerst til ytterst. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ræv med ører
Våre er ute hele dagen også, i tillegg til flere turdager i skogen per uke, og likevel har de med et skift YTTERtøy.
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?Sommer: Joggesko, goretexsko, sandaler, fleecejakke, softshelljakke, vår/høstdress, ytterbukse.
|
|
|
|
#11 |
|
Drømmer
|
Min er i skogen hver dag . |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?Oj ja vi har mye mer enn dere. Eldste her går i utebhg og må ha MINST 2 par votter, et par ullesokkepar,ullundertøy og en fleecedress i sekken hun har med hver dag. Så vi har 5-6 par votter, 4 fleecesett, 5-6 ullundertøysett, en dress, to vinterjakker, to boblebukser. Her er klesbudsjettet på 4-5000 per barn tenker jeg.
|
|
|
#13 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?Vi har alltid to sett med regntøy og støvler; ett hjemme og ett i barnehage/skole. Ellers trengs det innesko (til gymsal), tøfler/crocs til innebruk; ett par hjemme og ett til barnehage/skole. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?Jeg har en 7-åring som har slitt i stykker intet mindre enn 5 vinterbukser i år.
|
|
|
#15 |
|
Absolute Beginner
|
Oi, det var voldsomt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
bits and pieces
|
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?Av sko så har vi vel ecco vintersko, viking thermo, joggesko, støvler og crocs i bruk i løpet av et år. Sandaler gidder jeg ikke kjøpe for de skal bare ha på crocsa allikevel.
|
|
|
|
#17 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Vet du, det har jeg og sagt et par ganger i vinter. Til neste vinter så skal han få rustning.
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ingen dum idè. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barneklær - hva trenger man egentlig?2000 kr for to barn? Skjønner ikke at det går an jeg. Jeg brukte 6000 kr bare på vinterklær/sko til begge to, og da kjøpte jeg ikke de dyreste klærne heller. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sant det, det holder vel knapt nok til fottøy... |
|
|
|
![]() |
|
|