Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Billige joggesko til ungene

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 11:29   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billige joggesko til ungene

Snuppa ser ut til å ha en forkjærlighet for billige joggesko. Tidligere år har vi kjøpt et par dyre joggesko og supplert med noen billige i tillegg. Hun har helt klart foretrukket de billige.

Jeg har spurt om hun ikke kan bruke de dyre skoene, men hun sier at hun liker de andre best. Om hun liker dem best fordi de er best på foten eller i de fineste fargene sier hun ingenting om.

Lar dere ungene gå i billigsko? Gjør det i så fall ting med føttene hennes?

Gammel 06-04-10, 11:40   #2
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige joggesko til ungene

Prisen avgjør ikke hva hun har på beina nei. Men det blir ikke kjøpt inn sko som jeg ikke synes er gode nok. Så alt de har å velge i er godkjent. Men billigere joggesko kan være like gode som dyre. Så lenge de ikke er for trange på noe vis så hadde jeg latt henne bruke dem.

Hvorfor har du kjøpt billige joggesko hvis du ikke vil hun skal bruke dem?

Gammel 06-04-10, 11:41   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Hvorfor har du kjøpt billige joggesko hvis du ikke vil hun skal bruke dem?

De kjøpes inn av andre enn meg. Gjerne bestemødre som kjenner snuppas forkjærlighet for gull og glitter.

Gammel 06-04-10, 11:53   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt billigsko til junior, og lar ham gå med dem. Jeg tror ikke det skader med et par litt billige joggesko så lenge han selv synes de er gode å ha på. Når det er sagt, hadde jeg steilet hvis noen andre hadde kjøpt sko til mitt barn uten å snakke med meg først .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:20   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne problemstillingen har blitt aktuell hos oss også, gitt …

Hvordan vet man om et par joggesko til 35 kroner fra Sparkjøp er brukbare? Kan man vurdere dem etter noen saklige kriterier (utover pris)? Frøkna sier at de er ok å gå med, og hun burde være i stand til å vurdere det selv. Blobben sier at de er rosa.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:23   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er viktig er variasjon. Har heller 3 par rimeligere sko de kan variere med enn 1 dyrt. Ungene mine klarer å slite sko uansett om de er billig eller dyre og må ha flere par, så joggesko bruker jeg ikke 500-700 på ett par. Jeg passer ofte på å handle når det er pakketilbud eller salg på fjoråret på begynnelsen av sesongen. Jeg kjenner på sålen, og det er mye billig joggesko jeg har unngått å kjøpe fordi sålen er beinhard og sånn, men det finnes bra billige sko også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:50   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

.

Lar dere ungene gå i billigsko? Gjør det i så fall ting med føttene hennes?

Hvis jeg kan omformulere litt?
Billige sko, dyre sko. Jeg lar ikke ungen min gå i sko som ikke er bra for bena. De skal sitte godt på foten, ha god støtte og de skal verken være for harde eller for myke.
Jeg har funnet dyre sko som absolutt ikke oppfyller kravene og billige sko som virkelig gjør det men min erfaring er at flesteparten av de dyre skomerkene oppfyller disse kravene og en del av de billige gjør det.
Jeg har en venninne som er fysioterapaut og hun har lært meg hvordan jeg sjekker skoene.
Selv sliter jeg med ryggplager som fysio bestemt mener kommer av dårlig fottøy i barndommen på 70 tallet, tresko og diverse joggesko som absolutt ikke var bra for foten og resten av kroppen.

Så ja, jeg kan godt kjøpe billige sko til ungene, så lenge det er sko som er gode for foten.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 13:18   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Men jeg synes det er veldig vanskelig å bedømme hva som er gode sko. Hva ser dere etter?

Snuppa har en lei tendens til å fokusere på fargen.

Gammel 06-04-10, 13:20   #9
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her kjøper vi det vi liker
Om skoene koster under 100-lappen så er da det bare en bonus.

Var mer på merke og kvalitet når de var helt små og skulle ha sine første sko.. etter det har vi ikke hatt så fokus på det lengre.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 13:21   #10
Moonlight

Moonlight sin avatar

Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men jeg synes det er veldig vanskelig å bedømme hva som er gode sko. Hva ser dere etter?

Snuppa har en lei tendens til å fokusere på fargen.

Man skal vel ikke kunne brette helen opp mot tærne på skoen... går det, så er skoen for myk.
For hard sko kan ikke bøyes noe særlig, og er heller ikke gunstig.
Helkappen skal ikke kunne trykkes helt ned til sålen, da er den for myk innvendig.

Gammel 06-04-10, 13:22   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Når det er sagt, hadde jeg steilet hvis noen andre hadde kjøpt sko til mitt barn uten å snakke med meg først .

Jess. Og jeg har tiltet mange ganger, altså. Sko vil jeg ha kontroll på.

Gammel 06-04-10, 13:24   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Snuppa har 3 bestemødre som kjøper sko til henne uten at jeg får komme med noen innblanding.

Sko til knerten er visst ikke like gøy; heldigvis.

Gammel 06-04-10, 13:27   #13
Moonlight

Moonlight sin avatar

Standard

Og jeg tar med glede i mot når noen kjøper sko til barna mine... men de som gjør det (les. min mor) er like god på å kjøpe sko som jeg er selv.. om ikke bedre, så det tar jeg bare i mot med stor takk!

Gammel 06-04-10, 13:35   #14
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper ikke sko ut fra prisen, men ønsker at skoene skal være av et materiale som puster. Da utgår ofte superbillige sko - rett og slett fordi di er laget av plast.
Jeg har selv litt "slarkete" ledd - i den forstand at jeg lett tråkker over, og jeg er derfor nøye med at skoene til gutta støtter godt. De skal veie lite og være gode på foten.

Om de er kule, så gjør ikke det så mye heller. Heldigvis er det lett å finne kule av typen "skatesko" etc.

Gammel 06-04-10, 14:37   #15
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir lykkelig om noen vil batale for sko til snupsen, og om de har åpenbare feil og mangler får jeg heller "miste" dem. Jeg sjekker noen ting ved skoene, og hører med snupsen hva hun mener etter å ha gått med dem. Jeg vil helst at skoene skal være så rimelige som mulig, og syns også det er fint om de har et design som snupsen liker.

Gammel 06-04-10, 14:47   #16
Left
Passiv

Standard

Her kjøper vi stort sett joggesko som er sånn midt på treet dyre. Fra Eurosko eller dets like. Vi har hatt sko fra Økonomisko også vi, og de har vært helt ok, men ikke alt derfra er like godt.

Lillebror får dyre joggesko, men det er er pga fotstilling etc, slik at han trenger sko med skikkelig oppbygning inni osv.

Storebror får stort sett de han vil ha, mot at de godkjennes av mor i forhold til støtte og at de ikke er i ren plast. Til han er Timberland et bra merke.
Lillebror slet ut 3 par før sommerferien i fjor, pga at han syklet og subbet tærne nedi, så det ble en dyr affære. Nå har han begynt å sykle på 2-hjuling, og har endelig lært seg å bremse med bremsene, så i år håper jeg vi slipper med mer enn 2 par på hele sommeren.

Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:08   #17
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjøper aldri eller sjelden billigsko. Finsko som bare blir brukt 1-2 ganger i året, kan godt koste kr 99 altså, men ikke hverdags-sko!
Kommer jeg likevel over en billigsko engang som har god sole, god støtte og som er "pustende" skal jeg vere villig til å prøve...
Stasj og dill og dall på skoene trekker barna mer enn om skoen er god. Barnet kan gjerne si at disse er kjempegode på ( fordi dem er rosa og hjerter, eller har spidermann som motiv), men etter 2 dager vil ikke barnet bruke dem likevel.... Så nei, bare "skikkelige" sko godkjent av mor selv, her i huset!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:09   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

kjøper de, bestemødrene altså, sko uten å ha med foten som skal bruke dem? I min verden er prøving av sko oligatorisk, den skal jo helst passe?

Svigermor kjøpte badesko til ha i fjor sommer da. De passet nå i vinter, men trengte han plastsandaler da? ikke det nei... lærte hun? Det vil tiden vise...

Gammel 06-04-10, 15:14   #19
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

Man skal vel ikke kunne brette helen opp mot tærne på skoen... går det, så er skoen for myk.
For hard sko kan ikke bøyes noe særlig, og er heller ikke gunstig.
Helkappen skal ikke kunne trykkes helt ned til sålen, da er den for myk innvendig.

Signerer. Også synes jeg det er viktig at barnesko er lette!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:18   #20
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Guttungen på 8 vil kun bruke halvhøye Viking Goretex, han synes alt annet er ubehagelig å gå med, og billigsko blir derfor ikke brukt. I fjor hadde han et par rimelige jobbesko han brukte såvidt ved siden av, og de ble likevel mer slitt enn vikingskoene han brukte så og si hver dag fra mai til september.

Vesla på 4,5 bruker det hun synes er pent å se på, tydeligvis, men sliter heller ikke slik som storebroren.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.