|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
Familiespisesteder i BergenJeg er usikker på om dette bør ligge i fremmedspråkforumet, men det er i alle fall snakke om en reise |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Familiespisesteder i BergenPastasentralen? Den er kanskje litt samme gate som Egon og Peppes, men jeg synes den har sjarm. Den gamle hadde mer sjarm, men den nye er ikke så verst heller. I det minste er den vel "unik" for Bergen, eller? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: Familiespisesteder i Bergen
Ja, det er sånn steder jeg tenker på altså. Jeg skjønner jo at det er litt begrenset hva man får med premissene, men det er hyggelig å se noe vi ikke like gjerne kunne vært på her hjemme. Peppes er jo lik overalt. Hvor er denne Pastasentralen? Jeg er ikke særlig kjent, men ligger den i sentrum, finner jeg nok fram. Typiske ting jeg vet hvor er, er Torgallmenningen, Bryggen, Fløibanen og slikt... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Sv: Familiespisesteder i BergenLigger i Vestre Torggate, ved siden av fotballpuben. Du står på Torgallmenningen. Vender nesen mot høyden (Johanneskirken) og går oppover. Snart får du Pastasentralen på høyre hånd. NB: Noen gourmetrestaurant er det ikke, men grei nok mat, og iallfall barnevennlig. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2006
![]() |
Sv: Familiespisesteder i BergenHva med å ta med familien opp på ulriken da? Det går bane opp og restauranten skal være nyoppusset. Før serverte de litt kjip mat og mest vafler vil jeg tro, men nå skal det være middag der.
|
|
|
#8 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Familiespisesteder i BergenJa, men jeg har ikke vært der. Bortsett fra en veggisgreie som lå der way back. Men jeg fikk en link av noen. Tror jeg. Kanskje jeg har drømt det. Av og til vet jeg ikke helt hva som har hendt og hva som har drømt. Jeg lurer på om det sto et eller annet om at barn var velkomne. Men det er kanskje ren fantasi.
|
|
|
#9 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Familiespisesteder i BergenKroa-thai ligger på høyden et sted, og der serverer de knallgod thaimat i uformelle omgivelser.
|
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Sv: Familiespisesteder i Bergen
Der fikk jeg en anbefaling også. Skal prøve den neste gang vi skal spise ute. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Familiespisesteder i BergenHøyden er Nygårdshøyden; der universitetet ligger og den store røde kirken (Johanneskirken). Du ser kirken når du ser på Dickens omtrent og sitter på den blå steinen.
|
|
|
#13 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Familiespisesteder i BergenHøyden er Nygårdshøyden, universitetsområdet.
|
|
|
|
#15 |
|
Skal rømme
|
Sv: Familiespisesteder i BergenKroaThai er faktisk billig og bra, og barnevennlig for barn som liker litt eksotisk mat.
|
|
|
#16 |
|
Skal rømme
|
Sv: Familiespisesteder i BergenOg hva med kinarestauranten på hjørnet av torgallmenningen og strandgata? Den er jo veldig overdådig kinesisk og har karpedam, rask service, ok mat til ok priser og avslappet stemning.
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Familiespisesteder i BergenDet var denne jeg tenkte på. De har iallfall barnemeny.
|
|
|
#18 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Familiespisesteder i BergenVi hadde veldig vellykket familiemiddag på Cyclo (i Nygårdsgaten) nylig. God asiatisk mat, og wokene var god barnemat. Ellers har vi spist en del på Hot Wok (ligger i veien som går ned fra Johanneskirken, husker ikke hva den heter) og jeg har blitt anbefalt Naboen (samme gaten, litt nærmere kinoen) som også har god barnemeny. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Familiespisesteder i BergenOg Zupperia?
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Familiespisesteder i BergenZupperia kan trygt anbefales, og nå finnes det jo to Zupperia-er. Vi har spist en del der i det siste, riktignok ikke med barn.
|
![]() |
|
|