|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Øyekrem, hvor smøre?Jeg fikk et par uker før 35 års dagen min et par rynker rundt øynene + at jeg her har lest at det beste er å bruke dagkrem med solfaktor. Det sammen med at jeg trengte ny gjorde at jeg gikk ut å kjøpte ny dag og nattkrem + øyekrem. Og her kommer min okunskap som jåle frem Sist redigert av Neados : 09-04-10 kl 22:39. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Jeg har egentlig ikke peiling på slikt, men på en sminkeparty jeg var på var beskjeden streng. Ikke smør inntil øyet! Øyekrem skal visst klappes på med lillefingeren på øyebenet. Øyehuden er så sensitiv og visst så elastisk at den trekker til seg det den skal dersom kremen klappes på øyebenet.
|
|
|
#3 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Det Karamell sier.
|
|
|
#4 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Bruker Dr Greve og vasker meg med, men burde kanskje investere i noen mer pleiende renseprodukter... Noen tips? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Hvis Dr. Greve funker, og du ikke blir stram i ansiktet, synes jeg det er helt greit å fortsette med den, gitt at den har riktig PH-verdi. Ikke alt trenger å være Rolls Royce, og hvorfor endre noe som funker?
|
|
|
#6 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Det er sant. Har ikke peiling på PH-verdien, men det er jo enkelt å finne ut. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Når du skal smøre på øyekrem skal du følge beinet rundt øyet. Altså ikke huden rett under øyet eller på øyelokket. Jeg trodde det før helt til en hudpleier ga meg streng beskjed om dette. Når du smører her vil huden rundt øyet suge til seg den fuktigheten den trenger fra dette området. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Ups... det var grei lærdom å ta med seg! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Og klappe forsiktig inn, ikke smøre!
|
|
|
|
#10 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Gjelder vel om man bruker vanlig fukt.krem rundt øyepartiet også vil jeg tro.... ? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Joda. Og hvis kremen ikke er altfor fet/kraftig, og du ikke leser det som står på tuben eller krukken høyt, så er det ikke sikkert huden din kjenner forskjellen. Jeg synes de fleste øyenkremer gir for lite fukt, derfor bruker jeg gjerne Intensive Moisture Balance fra Dermalogica (ansiktskremen min) rundt øynene også, og det går utmerket.
|
|
|
#12 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Øyekrem, hvor smøre?
Dtte viste ikke jeg heller. Har alltid smurt på hele øyet |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Curlingkone
|
Sv: Øyekrem, hvor smøre?Karamell og M&S har skjønt det.
|
![]() |
|
|