Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Øyekrem, hvor smøre?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 01:47   #1
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Øyekrem, hvor smøre?

Jeg fikk et par uker før 35 års dagen min et par rynker rundt øynene + at jeg her har lest at det beste er å bruke dagkrem med solfaktor. Det sammen med at jeg trengte ny gjorde at jeg gikk ut å kjøpte ny dag og nattkrem + øyekrem. Og her kommer min okunskap som jåle frem
Hvor skal jeg så smøre denne øyenkremen, over, under, innn mot neserota, opp til "sinnarynkene" der det er to som nå har meldt sin ankomst? På de bittesmå smilerynkene som jeg egentligen liker akkurat som de er, men som jeg ikke vil skal bli fler eller dypere? Og hvor mye skal jeg smøre, tunnt lager eller riklig med krem?

Er denne serien jeg kjøpt alt fra, her vises øyekremen:

Sånn helt på sluten kom jeg på en ting til å spøre om: Må jeg vaske bort dagkremen før jeg smører meg med nattkremen, hvis jeg da ikke har brukt sminke i mellomtiden?
Smørenovise deluxe...

Sist redigert av Neados : 09-04-10 kl 22:39.
Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 08:28   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øyekrem, hvor smøre?

Jeg har egentlig ikke peiling på slikt, men på en sminkeparty jeg var på var beskjeden streng. Ikke smør inntil øyet! Øyekrem skal visst klappes på med lillefingeren på øyebenet. Øyehuden er så sensitiv og visst så elastisk at den trekker til seg det den skal dersom kremen klappes på øyebenet.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:26   #3
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Det Karamell sier.
Samt at du bør rense huden før du legger deg. Selv om du ikke har brukt sminke. Da tar du bort all dritt som har lagt seg der i løpet av dagen, og huden er mer klar for å gjøre nytte av den dyre nattkremen du har kjøpt deg.

Gammel 09-04-10, 22:38   #4
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Bruker Dr Greve og vasker meg med, men burde kanskje investere i noen mer pleiende renseprodukter... Noen tips?

Gammel 09-04-10, 22:46   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis Dr. Greve funker, og du ikke blir stram i ansiktet, synes jeg det er helt greit å fortsette med den, gitt at den har riktig PH-verdi. Ikke alt trenger å være Rolls Royce, og hvorfor endre noe som funker?

Gammel 09-04-10, 22:48   #6
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Standard

Det er sant. Har ikke peiling på PH-verdien, men det er jo enkelt å finne ut.

Gammel 24-04-10, 20:52   #7
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Når du skal smøre på øyekrem skal du følge beinet rundt øyet. Altså ikke huden rett under øyet eller på øyelokket. Jeg trodde det før helt til en hudpleier ga meg streng beskjed om dette. Når du smører her vil huden rundt øyet suge til seg den fuktigheten den trenger fra dette området.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 21:30   #8
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ups... det var grei lærdom å ta med seg!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 21:31   #9
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Og klappe forsiktig inn, ikke smøre!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 21:32   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gjelder vel om man bruker vanlig fukt.krem rundt øyepartiet også vil jeg tro.... ?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 21:37   #11
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Joda. Og hvis kremen ikke er altfor fet/kraftig, og du ikke leser det som står på tuben eller krukken høyt, så er det ikke sikkert huden din kjenner forskjellen. Jeg synes de fleste øyenkremer gir for lite fukt, derfor bruker jeg gjerne Intensive Moisture Balance fra Dermalogica (ansiktskremen min) rundt øynene også, og det går utmerket.

Gammel 24-04-10, 23:50   #12
Bromle
Aktiv

Bromle sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bromle har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av M&S, her.

Når du skal smøre på øyekrem skal du følge beinet rundt øyet. Altså ikke huden rett under øyet eller på øyelokket. Jeg trodde det før helt til en hudpleier ga meg streng beskjed om dette. Når du smører her vil huden rundt øyet suge til seg den fuktigheten den trenger fra dette området.

Dtte viste ikke jeg heller. Har alltid smurt på hele øyet

Bromle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 23:55   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Karamell og M&S har skjønt det.

Øyebeinet er stedet, både over og under øyet selvfølgelig, og klappes inn med en finger. Ikke gni!

Og om man fjerner øyemakeup med slike servietter er det viktig å skylle etterpå!. Hvis ikke ligger det igjen produkt på huden, og det er ikke bra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.