Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Facebook

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-10, 12:22   #1
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Facebook

Altså, man kan jo reservere seg mot at facebook-profilen dukker opp om man søker på navnet sitt i google. Men profilbildet popper frem om man gjør et google bildesøk på samme navn (og alt annet av bilder også, om man ikke har restriksjoner på hvem som kan se dem på FB, tror jeg).

Kan man reservere seg mot det?

:finnerikke:

Gammel 09-04-10, 12:29   #2
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook

Mitt profilbilde kommer ikke opp ved google-søk, men neimen om jeg veit hvorfor. På Personvern -> Profilinformasjon har jeg i alle fall begrenset tilgang så kun venner eller venners venner kan se, det er en egen innstilling for fotoalbum der. Mulig det bare er det?

Gammel 09-04-10, 12:33   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også fulle begrensninger på alt av fotoalbum og profilinformasjon. Men profilbildet er jo synlig for alle som søker meg opp - og nu også i google.

Tittet etter fordi min svigerinne klaget over at det var slik. Hun har nok mindre restriksjoner på facebookbildene, og jeg fikk opp stort sett alt hun har på album der i google. Den er jo litt kjedelig.

Gammel 09-04-10, 13:02   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Så rart. Ingen av mine bilder kommer opp, verken profilbilde eller noe annet. Jeg får opp profilbildet til søstera mi når jeg søker på henne, men ikke mannen min når jeg søker på ham. *sjekker personverninnstillinger igjen*

Gammel 09-04-10, 13:04   #5
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Mhm. Har også søkt opp litt tilfeldige mennesker fra vennelisten nå. Ser ut som rundt halvparten er googlbare.

Gammel 09-04-10, 13:08   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke bildegooglebar, ser jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 13:13   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Personverninnstillinger, søk og der kommer det opp en boks med tilltatt . Krysser du i den ser man det på google.
Min vises ikke hvertfall og jeg har ikke krysset av der.

Sist redigert av Chablis : 09-04-10 kl 13:18.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 13:16   #8
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Men jeg har ikke krysset i den. Dermed kommer ikke profilen min opp i et googlesøk. Profilbildet gjør, likevel.

Gammel 09-04-10, 13:16   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Aha! Ikke krysset av for "tillat" i min. Hvis tillatt er standard har jeg vel klart å endre det etter at de gjorde om på personverninnstillingene sist. Takk Minni, kjekt å vite!

Edit: Da blir det jo enda rarere, Shute ...

Gammel 09-04-10, 13:17   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Men jeg har ikke krysset i den. Dermed kommer ikke profilen min opp i et googlesøk. Profilbildet gjør, likevel.

vet ikke hvorfor det vises jeg da, gjør ikke det hos meg som sagt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 13:17   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Hm. Sjæptisk, ass.

Gammel 09-04-10, 13:18   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk opp denne da jeg googlet etter bilde:

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 13:18   #13
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Gammel 09-04-10, 13:35   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får opp masse teite treff på "divabloggen".

"Sexy, norske jenter med store pupper."

Øh.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 13:38   #15
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer ikke opp på google med hverken facebook-bilder eller profil.
Men jeg har valgt ganske strikte innstillinger både for bilder og info. Ingen av mine bilder kan sees av andre enn mine venner, f.eks.

Gammel 09-04-10, 14:11   #16
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

...

Sist redigert av shute : 04-08-12 kl 23:51.
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:12   #17
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Jeg sjekket personverninnstillingene mine nå.

Der fant jeg noe som jeg ikke har sett før: stickers photo. Der lå profilbilde mitt. Dette var åpent for alle.

Gå på profilinformasjon - fotoalbum - stickers photo.

Gammel 09-04-10, 16:05   #18
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Ingen stickers photo der hos meg, altså ...

Gammel 09-04-10, 16:11   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får opp profilbildet mitt, samt profilbildet til en del av vennene mine når jeg googler mitt eget navn. De andre bildene jeg har lagt ut på Facebook, kommer derimot ikke opp på Google.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 21:56   #20
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min profil kommer ikke opp om man googler, ei heller profilbildet.. Har masse masse restriksjoner på min profil og er nesten umulig å søke opp inne på selve facebook til og med

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.