|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 4 nære venninner som jeg har sluppet så langt innpå meg som jeg er komfortabel med, og disse har jeg også kjent i flere år - gjerne helt fra barnehagealder. Jeg vet hvor jeg har dem - og at jeg har dem selv i travle tider, og at jeg kan stole på dem 100%. Dette er personer jeg tør å vise både mine sårbare sider og mindre flatterende sider uten at det nødvendigvis er så ubehagelig. Og så har jeg en del semi-nære venner som jeg kan stole 100% på, er komfortabel med og så videre, men som jeg ikke ønsker å dele "alt" med. Ikke nødvendigvis fordi de ikke er kompatible til det, men fordi jeg ikke har behov for å brette meg ut for flere i den grad jeg har gjort overfor de andre få. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Weeeee
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 3 virkelig nære venninner fra langt tilbake i tid. Og en som jeg ser er på vei inn i rekkene.
|
|
|
#43 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har en nær venninne som jeg stoler 100% på, og 3 andre gode venninner. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Shake it out!
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Tja? Den eneste jeg stoler 100% på i absolutt alle saker er vel egentlig min egen mann. Ellers siler jeg litt merker jeg. Har en barndomsvenninne jeg stoler 100% på, men vi har vokst litt fra hverandre med årene. Men jeg vet likevel at jeg kan stole på henne. Og så har jeg et trekløversett med venninner, der det den ene vet vet alle tre (vi fungerer slik i alle varianter, altså, ikke bare mht det jeg skulle finne på å fortelle). De er også gode til å betro seg til og brynse meninger på, men jeg hadde ikke fortalt alt til dem. Men det er nok heller min egen introverthet som stopper meg, ikke det ar de ikke er til å stole på. Disse tre har jeg kjent i snart 10 år. Og så har jeg et søskenbarn jeg stoler 100% på, som nok er den jeg ville gått med med de tingene jeg ikke føler jeg kan ta opp med mannen min, eller om jeg trenger å snakke med andre enn mannen. Vi har kjent hverandre siden alltid, og selv om vi bor på hver vår kant av landet, så er vel hun den eneste som kjenner meg like godt som det min mann gjør.
|
|
|
#45 |
|
Audacious
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har seks-sju nære venner jeg har vært venner med i 10-15 år, og så har jeg et par nære venner av nyere dato.
|
|
|
#46 |
|
geskjeftig
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har tre nære venner: Ei venninne fra den første tiden på universitetet, mannen og søsteren min. I tillegg har jeg tre stykker som jeg også stoler på, men som jeg ikke snakker med like ofte.
|
|
|
#47 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har flere, men to jeg opplever som veldig nære, og som jeg kunne delt alt med. Uansett er jeg ganske så privat av meg når det kommer til å snakke om veldig personlige ting, så jeg forteller egentlig ikke noe til noen |
|
|
|
#48 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 4 nære venninner. De bor alle i samme by som meg og jeg har oftere kontakt med to av dem, men vet at jeg alltid kan stole på de jeg har sjeldnere kontakt med. Den ene har jeg kjent siden jeg var 5, den andre siden videregående, den tredje siden studietiden - hun var også min forlover da jeg giftet meg. Den siste har jeg bare kjent i halvannet år, men vi er veldig mye sammen, har barn som er bestevenner og menn som gjør endel sammen.
|
|
|
#49 |
|
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har vel en 5-6 venninner og et par kompiser som jeg kan snakke med det meste om, men det varierer litt hvor ofte vi snakker sammen. Det viktigste for meg er at jeg vet at de er der og vise versa, og at når vi møtes er det utrolig hyggelig. Ellers er kjæresten definitivt også en venn som jeg deler det aller meste med, og det enda jeg ikke har kjent ham i fem år. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Åpenbart venneløs...
|
|
|
#51 |
|
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg opplever forresten ikke at det nødvendigvis tar år å bygge opp vennskap og tillit. Det varierer nok veldig. Jeg har venner jeg har kjent siden jeg var liten, og venner jeg har kjent mye kortere, og det er ikke nødvendigvis forskjell på hva jeg snakker med dem om. Svigerinnen min er i ferd med å bli ganske nær venninne, og vi har ikke kjent hverandre lenger enn 9 måneders tid. Jeg er ganske åpen av meg da, så det henger vel sammen med det. Men klart, det er ikke alt jeg snakker med alle om uansett. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
can-jur
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 2 besteveninner jeg jevnlig snakker med i telefonen.
|
|
|
|
#53 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har fire nære venninner som jeg kan dele alt med. To av dem har jeg kjent i 14 år og to av dem i ca 10 år.
|
|
|
#54 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Nei, jeg har aldri blitt sviktet an en nær venninne. Jeg har blitt sviktet av en mann som var min samboer en gang, men det er kanskje noe annet.
|
|
|
#55 |
|
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?
Ja, det glemte jo jeg. Eksmannen min var jo en av mine aller beste venner, som sviktet meg så grundig at vi ikke en gang kunne være venner lenger. Men av venne-venner har ingen sviktet, nei. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 5 stykker, hvis jeg skal holde meg til definisjonen i HI. Ett søskenbarn jeg var veldig nær i oppveksten, en venninne fra vgs, en fra høgskoletida, ei jeg ble kjent med for 10 år siden og ei jeg ble kjent med for litt over 7 år siden. Det er faktisk ingen av disse fem jeg har veldig hyppig kontakt med i hverdagen, dels fordi de bor langt unna og mye av kontakten blir per telefon (to av dem), og dels fordi hverdagen er hektisk og tettpakket både her og der (de tre andre), men de er alle mennesker jeg stoler på, "er på nett med", vil stille opp for og vet vil stille opp for meg og mine. Og så er det veldig koselig når vi treffes, da! |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Epikur
|
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?En bestevenninne som jeg har kjent i nesten 30 år, tre som jeg har kjent i ca 15 år og 5-6 som jeg har kjent i mellom 5 og 10 år.
|
|
|
#58 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() |
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?2 veldig nære veninner som jeg stoler 100% på og kjæreseten min. De 3 kan jeg fortelle alt til.
|
|
|
#59 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Jeg har 7-8 nære venninner som jeg kan dele det meste med, noen av de alt.
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff, hvor mange nære venner har du?Vil seie at mannen min, to veninner og søstra mi er dei aller næraste.
|
![]() |
|
|