|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() Legoland i juliStorebror er glødende opptatt av lego og har lenge spurt om vi kan dra til Legoland. Vi tenker på å dra i juli og jeg lurer på noen ting: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legoland i juliVi skal ta båten fra Larvik til Hirtshals i sommer (colorline). Båten så veldig fin ut på bildene ihvertfall |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
er her
|
![]() Sv: Legoland i juliBåt til danmark billigst og enklest (og man slipper overnatting, som jeg synes er en fordel).
![]() |
#4 |
En som trener
|
![]() Sv: Legoland i juliArgh, så dyrt alt er! Jeg vurderer å gi guttungen en deal som burde være uimotståelig; vi drar heller en uke til Middelhavet, og så bestiller vi legomatboksen samt en legoting til han som han kan ha med ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En som trener
|
![]() Sv: Legoland i juli
Hmm, det har du sikkert rett i ... Det beste hadde jo vært å dra i påsken eller himmelspretthelgen, men da skal vi/har vært på andre turer. Kanskje himmelsprett til neste år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
Vi var der i juli, og det var virkelig lite pyton.... Den gang da hadde jeg ikke egne barn, men broren min og kona hans som hadde med 2 syns heller ikke det var pyton. Jeg tror det kommer veldig an på innstilling.
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
Ah, bra!
![]() |
#10 |
Aktiv
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
![]() Sv: Legoland i juliVi har vært i Legoland i juli flere ganger, og jeg syns sjelden det har vært noe problem med kø. Mye folk er det jo, men ikke problematisk.Men vi har ofte valgt å reise dit på lørdager, fordi det er husbyttedag for de som leier feriehus. Skal dit i år også, denne gang på en fredag midt i juli, så det blir spennende å se om det er noe forskjell på hvilken dag man er der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Legoland i juliVi var også i juli/august. Jeg har også hørt tipset om lørdag som dag med lite kø.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Legoland i juliLite tips ang Legoland i juli. Kom tidlig - gå rett gjennom hele parken og begynn innerst i parken og jobb deg utover. Resten av folket begynner ved inngangen og jobber seg innover. Ergo blir det fort køer der, mens det er stille og rolig innerst. Midt på dagen er det ganske ille - selv for den med den største tålmodighet - da er det lurt å ha et matavbrekk. For så å starte opp igjen litt ut på dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Legoland i juliVi var i Legoland i begynnelsen av juli for tre år siden, og jeg kan ikke huske at det var noe spesielt pyton. Kø var det jo stort sett, men det var bare en plass vi måtte vente mer enn 5-10 minutter. Vi skal tilbake i år på samme tid.
![]() |
#15 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Legoland i juliJeg sier det igjen; Ta fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Legoland i juliJeg har også hørt rykter om lange køer i juli, men hvis man er forberedt på litt kø så går det kanskje greit.
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Legoland i juliJeg synes Legoland i juli er døden og aldri mer. Vi hadde det helt glimrende der nå i påsken. En dag med øs pøs regnvær i regntøy alle mann. Ikke en kø i sikte og gutta brydde seg ikke om regnet. Ikke vi heller for vi var like godt kledd som gutta. Vi fikk en dag med opphold og sol og da var det litt kø. Så utrolig mye bedre enn de to dagene vi hadde der i juli for to år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Sep 2007
LITT kø i juli er en gigantisk underdrivelse. Påsken derimot er noe helt annet. Det er tredje gangen vi er der i påsken og det har alltid vært veldig behagelig med tanke på antall mennesker. Man kan faktisk ta de ulike attraksjonene flere ganger etter hverandre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme greiea i høstferien. Jeg har vært der flere ganger i juli og det har aldri (med untak av en regnværsdag) vært lite kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Legoland i juliDanmark har høstferie i uke 42, så det er etter Norge. Vi var der i høstferien i fjor og det var ikke kø, det jeg synes er kjedelig med å ikke være i høysesongen er at det er mye som ikke er oppe og alle de koselige små bodene og alt overalt med skuespillere og teater er heller ikke der. Vi var der også i juli i fjor og hadde det supert. Midt i uka med bra vær var et mareritt, så da dro vi bare inn en time akkurat når de åpnet og fikk sikkert gjort mere den timen enn de som kom en time etterpå fikk gjort på hele dagen, da var det ikke kø. Hele dager var vi lørdag og søndag og hadde det supert. Bestilte også Quick pass (gratis hjemmefra tidligst 1 måned før) noen dager og går forbi all kø på noen attraksjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|