Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkelsete

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-10, 22:10   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sykkelsete

Jeg har syklet med plutten i sete på sykkelen idag. Men det setet mitt (hamax sleepy fra 2001-ish) er utrolig skranglete på? Hvis man rugger på det, får man beveget det ganske mye i forhold til sykkelen, og det virker litt ustabilt. Så har jeg vært rundt på andre sykler på jobb og kjent på andre seter, og de sitter dønn fast. Er det noe jeg ikke har skjønt med monteringa, eller bør jeg rett og slett ha et nyere sete?

Gammel 13-04-10, 22:15   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: sykkelsete

Sitter ikke Hamax-seter flest i slik festebrakett på setestanga (eller hva den nå heter)? Da er det jo ikke så mange muligheter for å bomme på monteringa, egentlig.

De vi har henger dønn når det kommer til sideveis rugging, men har en viss fleks opp og ned.

Gammel 13-04-10, 22:48   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: sykkelsete

Mitt har ganske mye fleks opp og ned og rugger litt sideveis. Jeg funderer på om det ikke blir ny stol egentlig, det er litt plagsomt når det ikke sitter helt fast. Jeg har forresten inntrykk av at setet sitter godt i braketten, men at det er mer setet i seg selv som beveger seg innbyrdes.

Gammel 13-04-10, 22:54   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkelsete

Jeg har to hamax-seter, og det ene er skikkelig vaglete. Nå tør jeg ikke lenger å ha eldstemann i det, og jeg holder på å kjøre av veien når 2-åringen begynner å vugge frem og tilbake. ("Men det er jo GØY, mamma!")

Gammel 13-04-10, 22:58   #5
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den braketten har to sånne små røde plastpinner som indikerer om setet sitter skikkelig i, du har sett på dem? Husker ikke om de står ute og skal sprette inn, eller står inne og skal sprette ut. (De står ute og skal sprette inn.)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 23:11   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Nei, jeg har ikke sett på dem, will do! Dvs det er mannen som har montert, og han bruker å lese bruksanvisninger i motsetning til andre her i huset... men jeg må sjekke det der ja.

Gammel 13-04-10, 23:22   #7
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Du hadde antagelig merket det om setet ikke satt godt nok i braketten til at de sikkerhetsindikatorene stod som de skulle, altså. Da er det virkelig løst, slik at hele setet kan sprette ut i nærmeste hump.

Gammel 13-04-10, 23:36   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Du hadde antagelig merket det om setet ikke satt godt nok i braketten til at de sikkerhetsindikatorene stod som de skulle, altså.

Mest trolig, ja. Dog mener jeg å ha klart å knota det halvveis nedi en gang, sånn at det stod litt semiløst. Men det er lenge siden, og kanskje husker jeg feil.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.