|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg har ikke nummervisning på fasttelefonen og får av og til sånne telefoner til tross for at vi er reservert. Da avbryter jeg ganske enkelt selgeren så fort jeg lukter lunta og sier at jeg ikke skal ha noe, at jeg er reservert og at de skal stryke meg. Så legger jeg på.
![]() |
#22 |
Har ikke tittel
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg har reservert meg, så det er uhyre sjelden at jeg får slike telefoner. Men hvis jeg først får en sånn en selger på tråden, så har jeg ikke ork til å høre på hva vedkommende har å si. Jeg bare sier i fra på en hyggelig måte at jeg ikke er interessert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg tar på meg smørstemmen og ber den "heldige" innringer gjenta navnet sitt og bedriften h*n representerer før jeg informerer om at jeg har reservert meg mot telefonsalg, og kommer til å rapportere inn både h*n på tråden og oppdragsgiveren. De blir som regel veldig spake, og ringer aldri igjen
![]() |
![]() |
#24 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Eg synes virkelig synd på dei som jobbar som telefonselgarar. Får dei virkelig solgt noko som helst på denne måten?
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg har også reservert meg og får sjelden telefoner. Hvis det ringer en selger tar jeg som oftest telefonen og gir den til lillegutt. :græbbsjur: Hvis ikke han er hjemme tar jeg den ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?"Hei, mamma er ikke hjemme, ha det...." |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Re: Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg prøver å være høflig og svare ganske pent at jeg ikke er interessert.
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Hva jeg svarer telefonselgere: "nei takk, jeg har telefon" (haha, elendig humor ikveld)
![]() |
#29 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg bruker Iset-metoden, og tar sjelden telefonen når det er selger-lignende nummer som ringer. Søker opp nummeret på nett etterpå, og ringer evt tilbake igjen dersom jeg tok feil og det var en "ordentlig" telefon. Skulle jeg være uheldig å ta telefonen, prøver jeg å avslutte så fort som mulig med "Jeg kjøper ikke over telefonen," eller "Ikke interessert," før selgeren har fått snakket meg rundt. *utrolig lettlurt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Hvis noen spør etter min mann eller lurer på om jeg er fruen så lukter jeg lunta. Det er bare selgere som spør om det. Jeg pleier å avbryte og spørre om de skal selge noe. Når svaret er ja sier jeg bare at jeg ikke er interessert.
![]() |
#31 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?(Kilde: youtube.com)
![]() |
#32 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Får sjelden telefoner, men de få gangene takker jeg bare helt enkelt nei.
![]() |
#33 |
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?
Jeg har også reservert meg, men når det en sjelden gang ringer noen så er det dagsformen som avgjør hvilken av de tre alternativene over jeg velger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Vi har reservert oss og du skal sørge for å vaske listene dine, for det er 10 år siden vi reserverte oss!
![]() |
![]() |
#35 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Hva svarer dere telefonselgere?Sier jeg ikke er interessert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg sier "Nei takk, jeg er ikke interessert". :enkel: Noen ganger spør jeg hvorfor de ringer når jeg har reservert meg. (Jeg synes det virker en smule nevrotisk å ikke ta telefonen når det ringes fra ukjent nummer.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Er det ikke slik lenger at en må reservere dseg hvert år?
![]() |
#38 |
Lille tyrann
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg er nok ganske uhøflig. Jeg avbryter dem og sier at jeg ikke er interessert og legger på.
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 13-04-10 kl 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?*klikk*
![]() |
#40 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg svarer Nei takk, uansett hva du selger så er jeg ikke interessert i å kjøpe det. Moren min derimot later som at hun ikke kan norsk
![]() |
|
|