|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Balansesykkel?Jeg vurderer å kjøpe balansesykkel framfor en ordinær sykkel(med støttehjul) til gutten på 3,5 år. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Balansesykkel?http://www.foreldreportalen.no/forum...=balansesykkel
|
|
|
|
#3 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Balansesykkel?Storesøster fikk løpesykkel sommeren hun var 4,5 år. Før det hadde hun bare hatt trehjulsykkel. Den ble veldig populær og det var ikke spørsmål etter sykkel med støttehjul. Ikke at det hadde blitt kjøpt heller. Året etter, når hun var 5,5 år fikk hun ordentlig sykkel og sattes seg på sykkelen og syklet av gårde. Balansen hadde hun jo allerede inne så det var ikke noe problem å sykle. Nå er det minsten som holder på med løpesykkel. Han er tre år og fikk sin miniversjon i fjor sommer. Skal snart over på storesøster sin gamle som er større. Han kommer også til å gå rett over til vanlig sykkel etterpå.
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Sv: Balansesykkel?Balansesykkel er bare genialt. Lillebror har brukt sin fra han var 2 år, og når han var 3 år begynte han å sykle på vanlig liten sykkel med pedaler. Det er imponerende å se når de har balansesykkel. De begynner så fort og løfte beina i nedoverbakker og sånn og får skikkelig dreisen på det. Lillebror bruker fortsatt balansesykkelen mye siden han må ha hjelp til å komme i gang på den andre sykkelen siden han er så liten ennå. Mellomste tulla turte ikke sykle på sykkel med støttehjul fordi hun følte seg så ustø, det var da vi kjøpte balansesykkel og sykkel ble moro. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: Balansesykkel?Så moro å lese. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Sv: Balansesykkel?Jeg er i alle fall veldig for å bare droppe hele støttehjulgreiene. De klarer seg så bra med balansesykke og kan gå rett over på uten støttehjul etterpå. Vi har bare en rimelig type fra Brio og har vært veldig fornøyd med den. De har også rimelige typer på f.eks. BR-leker og Biltema. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Balansesykkel?Hm. Jeg lurer på om jeg er den eneste mammaen i universet som har handlet løpesykkel som virkelig ikke falt i smak jeg altså. Kjøpte den i fjor og den har vel vært i bruk max 5 ganger, under tvang. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
...
Sv: Balansesykkel?
Hva brukes isteden da?
|
|
|
#9 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Haha, unnskyld for at jeg ler, men det er vel akkurat dette jeg frykter. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Balansesykkel?Lillebror har en sånn og har brukt den siden mai i fjor, da var han nesten 4 år. Han fant balansen med en gang og suste ivei. Han blir 5 i august.
|
|
|
|
#12 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Usj ja, det er jo helt tragisk. Jeg reiste 2 x 7 mil for å kjøpe den sykkelen, og så blir den ikke brukt. Jeg synes jo den er superfin men, ungene hører ikke på meg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: Balansesykkel?Da er et stk balansesykkel fra Biltema innkjøpt. Lillebror kunne ikke vært mer happy, og har allerede funnet god balanse på sin nye "motorsykkel". |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Lykke til! Når de sitter med rumpa på sykkelsetet, løfter opp beina, suser nedover bakker og setter først beina i bakken når sykkelen nesten har stanset opp så vet man at de har kontroll på balansen.
|
|
|
#16 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Ja, dit har han kommet, og det bare etter to timer ute. Tydelig at dette var god trening for balansen. |
|
|
|
![]() |
|
|