Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Askesky fra Island inn over Norge, bør jeg ta inn vasken?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 23:55   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Askesky fra Island inn over Norge, bør jeg ta inn vasken?

Et muligens blondt spørsmål fra meg, men jeg ser på Dagbladet at det er forventet en askesky fra Island inn over landet, også helt ned til oss i Oslo. All flytrafikk i nord er stengt.

Er vulkansk aske aske-aske? Slik at jeg bør ta inn den hvite vasken som henger ute i natt? Er det kjipt å puste inn?

Other than that, så syns jeg det er ganske eksotisk med vulkansk aske regnende over landet.

Prognosene for skyen

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 00:04   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Askesky fra Island inn over Norge, bør jeg ta inn vasken?

Jeg har tatt inn min. I Bergen er det dessuten meldt regn.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 00:06   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høh?

Tanken har ikke slått meg engang. Jeg har forresten ikke klær ute heller. Men er det farlig å puste inn? :hysterisk:

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 00:08   #4
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer nok bare ned sammen med regnet, som sorte flekker. Klesvask ute nå?

Gammel 15-04-10, 00:10   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Klesvask ute nå?

Selvfølgelig, er så god tørk atte. Har fått unna fire maskiner i dag og to til henger på snora ute nå. Men fy om det blir fullt av aske altså.
Kan ikke ta det inn nå, ser ingenting der ute.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 00:11   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Klesvaska har i sikkert bra. Jeg tror ikke vi kommer til å merke noen til den.
Det er bare flyene som får problemer,

Gammel 15-04-10, 00:12   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Klesvaska har i sikkert bra. Jeg tror ikke vi kommer til å merke noen til den.
Det er bare flyene som får problemer,

Phu!

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 00:15   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer nok bare ned sammen med regnet, som sorte flekker. Klesvask ute nå?

Ja, så snart det er plussgrader henger jeg ut klesvasken. Vi bor i liten byleilighet uten store tørkemuligheter inne, så om vinteren bruker vi tørketrommel, men jeg syns det er så mye bedre med klesvask som er tørket ute.

Jeg forsto Dagbladartikkelen at innenfor den røde firkanten så kom asken ned på bakkenivå, siden det er meldt nedbør der. Siden det ikke er meldt regn før midt på dagen i morgen tok jeg sjansen på å la noe av det mørke tøyet henge igjen ute, men tok inn det hvite.

Gammel 15-04-10, 00:34   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Håper mannen kommer seg hjem i morgen (med fly)!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 12:25   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

En vulkanekspert svarer på spørsmål om vulkautbruddet og askeskyen på Dagbladet nå.

Han sier at det verste som kan skje på bakken her i Norge er at man må ta inn klesvasken.

Gammel 15-04-10, 12:36   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gådd, jeg vasket bilen i går. For hånd. Ja, det tok tid og ja den er gullende ren nå.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.