|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
StøttehjulEr det mulig å montere støttehjul på en hvilken som helst sykkelmodell?
|
|
|
#2 |
|
Ute på tur
|
Sv: StøttehjulJeg tror 16 tommers syklene (4-6 år) kommer med støttehjul som standard, men uavhengig av det så tror jeg du får det f.eks på biltema eller bare på sporten.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: StøttehjulGlimrende, tusen takk.
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støttehjul
Det kan være veldig vanskelig å lære seg og sykle på for stor sykkel. Jentene mine har nektet å sykle på større sykkel, de har foretrukket 2-4 års sykkelen når de skulle lære det, selv om de i utgangspunktet var for store for den. Det som er viktig er at de kan rekke ned til bakken når de sitter på setet helt i starten når de skal lære å sykle på 2-hjul. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: StøttehjulPå biltema tror jeg de koster ca 40 kroner.
|
|
|
#7 |
|
Ute på tur
|
Sv: StøttehjulJeg anbefaler at du tar henne med når du skal kjøpe sykkel, 20 tommer er veldig stort! De har ofte mange gir og gjerne ikke bakbremse (pedalbremse). Junior sykler på 16 tommer nå, og jeg regner med at han gjør det i et par år til.
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Sv: StøttehjulEnig med Bauche. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Står på egne ben
Sv: Støttehjul
Nå var ungene mine litt mindre når de prøvde første gangen, men ville ikke hatt større enn 16 tommer nei. 7 1/2 åringen min nå som er 130 cm høy nå som har syklet noen år, byttet til 20 tommers sykkel på slutten av sommeren i fjor. Hun kunne ikke fått den før. Søsteren fikk 20 tommer samtidig siden de har syklet like lenge, men den var litt for stor i fjor høst, men passer fint nå. Hadde hun ikke kunnet sykle ordentlig fra før hadde hun aldri kunnet sykle på den. Girene og bremsingen er heller ikke så lett på disse større syklene. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: StøttehjulHun skal være med når vi kjøper, jeg tenker i utgangspunktet 16", så får vi se hvordan hun reagerer i butikken.
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: Støttehjul20" er alt for stort, ja. Snupp fikk nettopp ny 16" og han syns det er mye enklere å lære seg å sykle uten støttehjul på den enn det var på 12" han hadde fra før. Men så rekker han også ned til bakken på 16". Jeg er mer opptatt av at sportsutstyret skal passe med en gang, det øker sportsgleden så utrolig mye mer enn å ha utstyr som er for stort fordi de skal vokse inn i det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: StøttehjulJa, dere må ikke kjøpe større enn 16". Mine fikk ikke 20" før på våren da de gikk i 1. klasse, og du vet jo hvor lang J er. Hun kunne nok fått året før, men ikke A.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: StøttehjulVi har støttehjul til utlån. Snuppa tok av sine i går.
|
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: StøttehjulLåner gjerne deres Tjorven.
|
![]() |
|
|