Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Alt for Norge

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 00:01   #101
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt for Norge

Jeg lurer på om det kan være på Voss? Vestlandet, i allefall!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 00:06   #102
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synest det var to gode sitat i dag:
Norwegian kids are different from the Americans. When the kids from America turn 18, they are not allowed to drink. When Norwegian kids turn 18......Hell brakes lose!

Og han ene når han så bunaden:

What is it? A pirate costume????

Og jeg gråter og ler om hverandre. Synest det er en herlig serie.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 00:08   #103
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Møtte også folk som ble superoverrasket over at vi hadde kinarestauranter, for det var jo ikke norsk mat. Og ikke minst damen som ble overhvelmet over at søsteren min på 3 år snakket norsk, enda så liten hun var!

Jeg glemmer aldri da mammas kusine var i Norge på nittitallet og da ikke hadde vært her på 30 år. Vi var ute og spiste og ble servert av en kineser. Både hun og mannen ble sittende å måpe. En kineser som snakket norsk. Ikke bare snakket han norsk, men han snakket norsk dialekt.

Jeg har mye slekt i junaiten og har hatt mine opplevelser både med gjester her til lands og på mine besøk "over there".

Når det beskrives amerikanske hjem med norske kjøkken så kan jeg tilføye av mormors kjøkken bestod utelukkende av amerikanske møbler og elektriske artikler.
Hun hadde voltkånvertere over alt for å få riktig strøm til fridsjen, ståuven, og til de fancy elektriske duppedittene som bestefar hadde kjøpt med seg gjennom sin yrkeskarriere som kånstrøktår i NYC. Kaffeboksen fra Maxwell house husker jeg spesielt godt. Når grandtantene mine var samlet der ble det spist cookies og drukket kåffeee og de satt der med sitt blålilla hår og med klouths fra junaiten.

Jeg har faktisk tre møbler her i hus som er fraktet over the atlantic ocean av mine grandtanter.

Jeg har forresten ikke sett programmet, men skjønner at jeg bør se det når det kommer i reprise.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 08:27   #104
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Og han ene når han så bunaden:

What is it? A pirate costume????

Og jeg gråter og ler om hverandre. Synest det er en herlig serie.

Den lo jeg og mannen også av, så vi grein!

Gammel 16-04-10, 08:40   #105
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Når det beskrives amerikanske hjem med norske kjøkken så kan jeg tilføye av mormors kjøkken bestod utelukkende av amerikanske møbler og elektriske artikler.
Hun hadde voltkånvertere over alt for å få riktig strøm til fridsjen, ståuven, og til de fancy elektriske duppedittene som bestefar hadde kjøpt med seg gjennom sin yrkeskarriere som kånstrøktår i NYC. Kaffeboksen fra Maxwell house husker jeg spesielt godt. Når grandtantene mine var samlet der ble det spist cookies og drukket kåffeee og de satt der med sitt blålilla hår og med klouths fra junaiten.

Morsomt. Hørte nettopp et innslag på radioen i går om et forskningsprosjekt på hvordan det norske språket har holdt seg hos de som utvandret til USA. Det som var typisk var nettopp slike fornorskete engelskvarianter som du nevner. Og "gikk bortover råden" (veien), f.eks. Og "røveren" for elv.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 09:00   #106
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Piratkostyme.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:00   #107
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gleder meg mer til neste episode. Det var delen av denne som var direkte pinlig. Og å tvinge noen gjennom en norsk russefeiring er jo intet mindre enn ondskapsfult. Helt greit når man er 18-19, sau og lettere hjernedød i yr glede over å være ferdig med videregående. Som voksen, not so much. Men de var sporty, da, det skal sies.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:03   #108
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Morsomt. Hørte nettopp et innslag på radioen i går om et forskningsprosjekt på hvordan det norske språket har holdt seg hos de som utvandret til USA. Det som var typisk var nettopp slike fornorskete engelskvarianter som du nevner. Og "gikk bortover råden" (veien), f.eks. Og "røveren" for elv.

Det er utrolig fascinerende med norwenglishen blant utvandrerne, og ikke minst er det fascinerende hvordan til og med etterkommerne etter de som utvandret og kom tilbake har bevart en del av uttrykkene.

Bestefar snakket veldig norwenglish og jeg trodde i min barndom at det var dialekten hans. Jeg hadde stort engelsk ordforråd ganske tidlig pga. ham, men jeg var ikke klar over at det var engelsk. I nabolaget hans var det ingen som sa hade. Alle sa "bai bai". Kalkun var ikke så vanlig at andre enn min junaiten-familie tilberedte og derfor var "tørki" mitt navn på kalkun i en del år i barndommen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:17   #109
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk sett halve programmet, og tenkte -Nei, nei nei! når jeg forsto at de skulle stemmes ut. Helt meningsløst, programmet hadde vært minst like godt om de f.eks. bare skulle "trene" på ulike helnorske aktiviteter før de ble "kvalifisert" til å møte famlien. De hadde ikke trengt å stemme ut noen, det passer ikke, og det stjeler alt for mye fokus bort fra det som er virkelig moro og fengende å se på.
For ikke så snakke om hvor "ondskapsfullt" Maria Haukås Storeng gjorde det med å først lure Joseph til å tro at det var han som måtte dra. Fryktelig kjipt overfor hun som til slutt måtte dra. Igjen, det passer ikke til konseptet, deltakerne er alt for søte.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:30   #110
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skyfri, jeg er enig. Jeg er jo interessert i alles møte med familiene sine! De kunne heller kåret en vinner på slutten som fikk ett eller annet spesielt opplegg rundt sitt møte.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:58   #111
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Skyfri, jeg er enig. Jeg er jo interessert i alles møte med familiene sine! De kunne heller kåret en vinner på slutten som fikk ett eller annet spesielt opplegg rundt sitt møte.

Det er jeg enig i. Alle de som er med, har forskjellige personligheter som tilføyer programmet ekstra krydder.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:06   #112
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

For ikke så snakke om hvor "ondskapsfullt" Maria Haukås Storeng gjorde det med å først lure Joseph til å tro at det var han som måtte dra. Fryktelig kjipt overfor hun som til slutt måtte dra.

Var ikke det programlederen som sa det? Ikke Maria? Eller husker jeg feil? Men både jeg og mannen min reagerte med vantro på den tilnærmingen der, det syntes jeg var direkte hårreisende!

Gammel 16-04-10, 11:06   #113
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun som gikk ut i går er den jeg har fått minst inntrykk av, så det er synd å ikke se mer til henne.

Angående språk, jeg syns det er morsomt å høre folk fra Minnesota snakke engelsk, for man kan helt tydelig høre en viss norsk aksent hos noen. Jeg syns jeg hører det hos han wrestlingkaren som er med.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:17   #114
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Var ikke det programlederen som sa det? Ikke Maria? Eller husker jeg feil? Men både jeg og mannen min reagerte med vantro på den tilnærmingen der, det syntes jeg var direkte hårreisende!

Å, jo det kan hende at det var programlederen. Jeg var så irritert over den håpløse realityvrien, at jeg fikk det ikke helt med meg. Men uansett var Maria så altfor seriøs i dømmingen sin. Jeg tror hun tok ut noe gammel Idol-frustrasjon.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:46   #115
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Så på det og er frelst - kanskje aller mest fordi datteren min ler seg skakk når hun ser på det.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:26   #116
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg satt og sippet og lo omhverandre i går også... Fantastisk program!

Gammel 16-04-10, 15:06   #117
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette stod å lese på TVN hjemmeside:

Sitat:

Deltakerne som ryker ut fra Alt for Norge, får utlevert informasjon om sin norske slekt etter at deres siste episode er vist. Flannery ser fram til det.

Men jeg er enig i at det hadde vært et mye bedre program om alle var med hele tiden og heller fikk poeng, eller vi kunne stemt via sms!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 22:52   #118
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå spiser de smalahove og bryter ut i spontan allsang. "Ja, vi elsker", selvsagt.

Jeg ler så jeg griner.

Gammel 22-04-10, 23:06   #119
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Håper den traktoren er godt forsikret

Gammel 22-04-10, 23:31   #120
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Like bra som alltid!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.