Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkel til stor 9-åring

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 21:50   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Sykkel til stor 9-åring

Mellomste må ha ny sykkel i løpet av våren/sommeren. Noen gode tips til en rimelig sykkel? Vil helst holde meg ganske godt under 2000 kr. Hun er lang, rundt 150 cm.

Noen som har denne eller denne? Har aldri handlet på xxl, men kan sikkert få til en tur dit.

Gammel 16-04-10, 21:56   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sykkel til stor 9-åring

OBS pleier å ha greie sykler til en rimelig penge.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 22:02   #3
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøpte til storesøster på Obs i høst, og den er grei nok, men har måttet hatt en del hjelp til å justere girene. Kan hende det var litt uflaks. Ser de har en nå til 1690 kr. Kunne kanskje tatt en tur og sett på den.

Gammel 17-04-10, 19:33   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte nettopp Diamant-sykkel til åtteåringen på G-sport. Den var på tilbud og koster rundt 1600 + alt det man må kjøpe i tillegg så klart.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:42   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.xxl.no/sykkelsport/sykler...kel-10-1059248 Denne har halve nabolaget her, og de er godt fornøyde. Vi har diamant, den kostet 1600 kr på gsport og fungerer veldig fint den også.

Gammel 19-04-10, 23:36   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Er visst mye på obs nå ja, tar en tur dit i morgen tenker jeg. (må bare huske sykkelstativet...)

Gammel 20-04-10, 00:31   #7
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må le litt av nettsiden til XXL. Det står "spesifikasjoner", men det er ingenting der. Det står at det er Shimanogir, og det er jo fint det.... men det finnes ganske mange typer og prisklasser. Men sykkelen er sikkert ok. Pass på at det har ok garantiordninger... og kanskje enda bedre: Serviceordning!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 09:50   #8
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har hatt en madeira sykkel for 6 år siden, tereng. Og den rustet noe djevelsk veldig fort .den sto inne når den ikke var i bruk. men syklet turbo til bhg hver dag ,og det regnet hver dag i 3 uker. Tørket den,smurte den osv. (behandler syklene mine med kjærlighet) men den der sykkelen ville ikke ha min kjærlighet ga den bort året etterpå. Da var girene rustet i stykker.

Vet flere som har hatt samme erfaring, men vet og om folk som har vært veldig fornøyde

Gammel 20-04-10, 13:06   #9
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvis hun er 150 cm så vil jeg tro at hun kanskje må opp i en større str enn de du har linket til her? Den str du linker til har jeg planer om å kjøpe til guttungen på 130 cm. Jentungen på 140 cm fikk større sykkel enn det.

Gammel 20-04-10, 19:34   #10
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Det som er rart at det på sykkel med 24" (aldri skjønt hva de måler da men...) står 7-11 år, mens de med 26" står det voksen...
Skal da 12 åringer ha voksen størrelse? Det synes jeg er rart.

Var på obs i dag. Som vanlig tar det en evighet å finne noen som kan hjelpe... Men 9 åringen likte egentlig ikke noen av syklene. De var for røffe og "guttete" for henne. Den eneste hun syntes var ok var for stor og de hadde ikke inne str under nå. Så vi får kikke litt lokalt. Har det ikke travelt egentlig.

Gammel 20-04-10, 19:36   #11
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sykkelen min er vel 26 tommer, den har jeg også da hatt siden jeg var 11 eller 12. Den gang Kilimajaro var det store på sykkelfronten.

De fleste tolvåringer er like store, om ikke større enn meg.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:58   #12
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det er voksenstr jentungen min fikk, men liten voksenstr da. Ikke rart det når de begynner å bli såpass høye.

Gammel 21-04-10, 00:00   #13
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Det som er rart at det på sykkel med 24" (aldri skjønt hva de måler da men...) står 7-11 år, mens de med 26" står det voksen...
Skal da 12 åringer ha voksen størrelse? Det synes jeg er rart.

Var på obs i dag. Som vanlig tar det en evighet å finne noen som kan hjelpe... Men 9 åringen likte egentlig ikke noen av syklene. De var for røffe og "guttete" for henne. Den eneste hun syntes var ok var for stor og de hadde ikke inne str under nå. Så vi får kikke litt lokalt. Har det ikke travelt egentlig.

Årsaken er at på barnesykler så snakker man i hovedsak om tommer som i hjulstørrelse. Dvs at en 24" barnesykkel har hjul som er 24".

En sykkel som er 26" er en voksensykkel, men her finnes det flere rammestørrelser med samme hjulstørrelse. Dvs du kan få sykkel med 26" hjul i flere størrelser. Den minste rammestørrelsen tror jeg er 16" for det meste, men man kan muligens få noen typer i 14". Jeg som er 172 cm ville måtte hatt en rammestørrelse på 18", sånn til sammenligning.

Gammel 21-04-10, 00:02   #14
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Årsaken er at på barnesykler så snakker man i hovedsak om tommer som i hjulstørrelse. Dvs at en 24" barnesykkel har hjul som er 24".

En sykkel som er 26" er en voksensykkel, men her finnes det flere rammestørrelser med samme hjulstørrelse. Dvs du kan få sykkel med 26" hjul i flere størrelser. Den minste rammestørrelsen tror jeg er 16" for det meste, men man kan muligens få noen typer i 14". Jeg som er 172 cm ville måtte hatt en rammestørrelse på 18", sånn til sammenligning.

14 er vel beregnet fra 140-160cm hvis jeg ikke husker feil.

Gammel 21-04-10, 00:06   #15
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

14 er vel beregnet fra 140-160cm hvis jeg ikke husker feil.

Ja, jeg vet at det er noen få modeller de selger som kvasi-juniorsykler, i denne størrelsen. Den er bare ørlite større enn en vanlig 24" om jeg ikke husker feil.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.