|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() |
DS-spill og "brikke"Har hørt man kan kjøpe en slik tom brikke til å ha spill på, og legge inn massevis av spill på en-og-samme brikke.... Sist redigert av Silver : 18-04-10 kl 12:58. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ds-spill og "brikke"Det var vel min som fikk deg til å tenke på det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Ds-spill og "brikke"Nintendo DS legger spillene sine på SD kort, med kopisperre. Det du tenker på er å få fjernet kopisperren som ligger i konsollens programvare, og bruke vanlige SD kort med piratkopierte spill på.
|
|
|
|
#4 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ds-spill og "brikke"Ungen kjøpte seg chip i "syden" og fikk lastet inn rundt 50 spill på den, det betalte hun kr 400,- for. Hun fikk velge spill selv og er gnistrende fornøyd!!
|
|
|
#5 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Ds-spill og "brikke"Du får kjøpt sånn minnebrikke ja, i nettbutikkar i utlandet bl.a. Desse er lovlige å kjøpe vil eg tru, men det er ulovlig å laste ned spel frå nettet og legge det på brikken. Samme greia som det å hente film. Brikkene er store (når det gjeld minne), og har plass til mange, mange spel. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ds-spill og "brikke"hmmmmmmmmm.... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Ds-spill og "brikke"http://www.loddebolt.com/product_inf...roducts_id=484
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Ds-spill og "brikke"På digizimo.no får du kjøpt brikke. Du kan ikke bruke samme brikke på DS Lite og DSi. |
|
|
|
#11 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ds-spill og "brikke"
Den du kjøper på modnet som er den nye typen så kan du det. Samme brikke på DS Lite og DSi. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Etter som jeg har hørt så ligger det masse Nintendospill ett eller annet sted der ute på nett. Var det på Sony sine sider? Nei sikkert ikke. Disse kunne man i allefall laste ned. Er det et slags Pirate Bay for spill det da? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Ds-spill og "brikke"Det er faktisk lov til å laste ned kopier av spill man har kjøpt tidligere, slik at man slipper å drasse med seg masse brikker, men kan ha alle spillene på samme brikke. |
|
|
|
#14 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Ds-spill og "brikke"Piratkopiering er selvfølgelig ulovlig. Dvs og laste ned spill og legge det på en slik brikke. Det er heller ikke lov som sjuggerplum sier og laste ned spill selv om man har dem selv. Man kan ta backup av sine egne spill dog. En liten, men viktig forskjell. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Det var det jeg mente hehehe - dårlig formulering |
|
|
|
#16 |
|
-
Hva baserer du dette på? Jeg kan slett ikke se at åndsverksloven tillater det.
Retten til å fremstille ekesmplarer er altså etter loven begrenset til de tilfeller der det er nødvendig. Det er det ikke hvis du allerede har spillet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Ds-spill og "brikke"Jeg skjønte hva du mente, Sjugger. Det er vel lov å kopiere egne spill over på en minnebrikke like mye som det er lov å kopiere egne cder over på brenne-cder.
|
|
|
#18 |
|
-
Men du skjønte tydeligvis ikke hva som står om dette i åndsverksloven. Slik kopiering er spesifikt ulovlig når det gjelder programvare. Musikk er det lov til å kopiere, men kun dersom man kopierer den selv. Det vil heller ikke for musikk være lovlig å laste den ned fra nettet fra noen som ikke har rett til å distribuere den, selv om man eier et eksemplar av musikken selv. For musikk fremgår dette av forbudet mot kopiering ved «fremmed hjelp» i §12. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Ds-spill og "brikke"Så det er altså ikke lov å legge egne spill over på en egen minnebrikke for å gjøre det lettere å ha system på spillene og sånt? Da lærte jeg noe nytt.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Nei nei, jeg bare ordla meg knølete. Jeg mente å ta backup av egne spill, og samle dem på egen brikke. Å laste ned via f.eks Piratebay etc. er ikke lov. |
|
![]() |
|
|