|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Pappvin - holdbarhetVi har ein pappvin ståande på kjøkkenbenken. Kor lenge kan den stå, etter at den er blitt brukt litt? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pappvin - holdbarheteeeeh.. ok.. da går denne i vasken |
|
|
|
|
|
#4 |
|
By the Sea
|
Sv: Pappvin - holdbarhetEn til to uker kan da ikke stemme? Mener jeg har hørt seks uker?
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Pappvin - holdbarhet
Altså, den mugner ikke og blir ikke farlig å drikke, men den smaker ikke like godt lenger etter to uker. Hvis du ikke smaker forskjell, så er det selvsagt bare å drikke; man blir ikke syk av rødvin som har stått åpnet på kjøkkenbenken i seks uker, hvis det er det man setter som definisjon på holdbarhet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
Har så og si aldri pappvin, men jeg trodde selve poenget med den type embalasje var at den skulle holde seg en god del lenger enn en åpnet vinflaske?
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pappvin - holdbarhetMener det står på boksen, og at jeg har lest 6 uker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Siden rødvin i flaske bare holder seg god et døgn eller to etter at den er åpnet, så vil jo to uker definitivt være "lenger holdbarhet". Og som sagt: det er bare smaken som forringes. Hvis man synes at seks uker gammel vin smaker godt, så er det ikke noe i veien for å drikke den. Den vil ikke på noen måte være skadelig å drikke (i alle fall ikke mer skadelig enn den var da den var nyåpnet). |
|
|
|
![]() |
|
|