Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tips til hva man kan snoke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-10, 15:44   #101
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til hva man kan snoke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Speika? Det har jeg faktisk aldri hørt før. Hva betyr det? Det er et ord vi aldri bruker her i hvert fall.
Og her kan vi snoke i skapene, men vi spiser det vi finner. Evt. mauler.

Speika = frosset

Gammel 20-04-10, 15:45   #102
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Speika" betyr frossen på trøndersk. Og jeg var et par og tjue år før jeg skjønte at det ikke var et vanlig ord. Vi kan for øvrig si "femten speik" i stedet for "minus femten grader".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 15:46   #103
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Eller du kan spise en hel boks med Nugatti Air, med skje. Det hjelper også veldig på søthungeren, har jeg hørt

Prim med skje hjelper også.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 15:48   #104
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen (TM) laget visst kakerøre til Tropisk Aroma og drakk med sugerør. Det har i hvert fall jeg hørt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 15:52   #105
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Noen (TM) laget visst kakerøre til Tropisk Aroma og drakk med sugerør. Det har i hvert fall jeg hørt.

Gammel 20-04-10, 17:46   #106
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Siktet du til meg? Isåfall skjønte jeg ikke hva du mente.

Nei, nei, det var selvsagt hovedinnlegger.

Snoke er vanlig verb i Nord-Østerdalen (Nordre Hedmark), og det betyr å snike i skapene og skuffene og spise ting an ikke har lov til. Stjele julekaker fra boksene eller ta kokesjokolade eller rosiner er å snoke. Å maule er å spise bare pålegg og annen umoralsk opptreden.

Spekt heter det. Kaka er spekt.

Gammel 20-04-10, 17:51   #107
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er enig med Elinblu, i at "snoke" betyr å se etter noe uten å ville bli oppdaget, og jeg er enig med Mim i at "maule" er å spise kjøtt uten tilbehør, eller pålegg uten brød bl.a. Jeg er forsåvidt også enig med Esme i at spisingen av det man har snoket seg fram til, er nokså gitt. Dersom man finner noe, altså. Man kan godt snoke i skapene uten å finne noe der, etter min oppfatning. Når man først har funnet det, så smugspiser man det. Evt spiser det åpenlyst. Opprinnelig skulle det vel være hemmelig, men i min bruk av ordet snoke, har det blitt utvidet til å omfatte tokt i skapene som man helst ikke burde foreta, uansett om det er hemmelig eller ei.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 17:56   #108
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg er enig med Elinblu, i at "snoke" betyr å se etter noe uten å ville bli oppdaget, og jeg er enig med Mim i at "maule" er å spise kjøtt uten tilbehør, eller pålegg uten brød bl.a. Jeg er forsåvidt også enig med Esme i at spisingen av det man har snoket seg fram til, er nokså gitt. Dersom man finner noe, altså. Man kan godt snoke i skapene uten å finne noe der, etter min oppfatning. Når man først har funnet det, så smugspiser man det. Evt spiser det åpenlyst. Opprinnelig skulle det vel være hemmelig, men i min bruk av ordet snoke, har det blitt utvidet til å omfatte tokt i skapene som man helst ikke burde foreta, uansett om det er hemmelig eller ei.

Som jeg skulle ha skrevet det selv.

Gammel 20-04-10, 18:18   #109
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg snoker i skapet etter godteri og mauler pålegg uten brød.

Når jeg ammer snoker jeg derimot ikke, da kaster jeg innpå uanstendige mengder sjokolade!

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 19:48   #110
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom til å tenke på kakaoen på salige kafé Gåsa på Bakklandet - den hadde jo kanel på toppen. Kanskje det kunne være noe for å stille søtsuget? Kanel skal jo være suverent mot søtsug.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:00   #111
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Nyervervet erfaring på snoke-fronten; Frossen vannmelon. Det smakte himmelsk, og jeg ble satt på ideen da jeg så det på Disney Channel i går. Det smaker mye bedre enn sorbet.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:18   #112
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ok. NÅ har jeg prøvd tomat. Cherrytomat, til og med. Jeg har spist proteinrik middag. Litt yoghurt etterpå. Kaffe. Hjelper det? Å nei, jeg vil fortsatt ha sjokolade.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:54   #113
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Nyervervet erfaring på snoke-fronten; Frossen vannmelon. Det smakte himmelsk, og jeg ble satt på ideen da jeg så det på Disney Channel i går. Det smaker mye bedre enn sorbet.

Det er knallgodt. Har du prøvd frosne druer? Det er også litt sånn sorbet-aktig, eller kanskje mer shaveice-aktig. Utrolig godt og søtt! Snop, er det!

Gammel 20-04-10, 21:02   #114
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Sorbeter og annen iskrem funker også, det er jeg veldig glad i. Kanskje jeg skal lage opp en større porsjon som jeg kan snoke av.

Eller trille til Solsiden og spise bringebærsorbet fra Cielo. Både mosjon og godis!

Gammel 21-04-10, 08:47   #115
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Options kakaodrikk er det jeg inntar når jeg er søtsugen. Ca. 35 pr. kopp. Det funker veldig godt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:05   #116
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Etter 5 mnd med fullamming og 3-4 sinnsyke økeperioder i forbindelse med sykdom/mensen/whatsnot får jeg hikstelatterkrampe av at noen foreslår tomater når man har lyst på sjokolade. Come on!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Mørk sjokolade "gjør det" rett og slett ikke for meg. Ikke søtt nok.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

For meg er løsningen mørk sjokolade enda villere enn Divines tomateksempel. Urk!

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Her ar det mye godt men det krever tid å lage.

Jeg spiser sjelden sjokolade eller annet søtt i hverdagene lenger, men da suget sto på som verst, var det utelukkende lys, sukkersøt sjokolade som var tilfredstillende nok. Nå som jeg har kuttet det ut, spiser jeg et knekkebrød fra Wasa (disse luftige) med ost på. De er ufattelig mettende og gir ikke suget seg da, stapper jeg innpå drops fra Dent eller en kjærlighet på pinne. Den holder hjerne opptatt passe lenge og er søt og god.

Gammel 21-04-10, 09:30   #117
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man skulle komme på å snoke O'boy-pulver med skje: Pass på pustingen mens du gjør det!

O'boy-pulver i nesa er VELDIG ubehagelig og så ser det så dumt ut når nesen renner brunt...

Gammel 21-04-10, 09:30   #118
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg hørt.

Gammel 21-04-10, 09:31   #119
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Har jeg hørt.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:36   #120
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Om man skulle komme på å snoke O'boy-pulver med skje: Pass på pustingen mens du gjør det!

O'boy-pulver i nesa er VELDIG ubehagelig og så ser det så dumt ut når nesen renner brunt...

Det ser forresten ikke så bra ut emd O'boypulver oppover veggene i skapet heller, når vi først er inne på dette med pustingen...

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15.