|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Om å lese tegneserierJeg kjøpte et ukeblad i dag, og kom der over en spalte hvor en kvinne spør om råd ang sin mann og hans leselyst på tegneserier. I hovedsak er det Donald som nevnes, men mannen leser også andre serier.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Det eneste mannen min leser, bortsett fra aviser er Donald. Han er 41 år og har gjort det i de 20 årene jeg har kjent han. Jeg er ikke flau over han altså. Ikke det at jeg skjønner at han gidder, men han liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Akkurat Donald klarer ikke jeg å se den helt store sjarmen med lenger, men det kunne aldri falt meg inn at det skulle være unaturlig for voksne å lese det sånn generelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Jeg synes det er litt sært om en voksen mann går og kjøper blader som Tom og Jerry eller Snurre Sprett (er det eget blad?). Donald er kurant.
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Tom & Jerry og Snurre Sprett er vel litt eh, barnehumor og jeg ville det sett som litt sært om det var en voksen mann som abonnerte på disse bladene. Men her i huset leses det Tommy & Tigern, Nemi og Pondus som er voksentegneserier, slik jeg ser det.
![]() |
#6 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Jeg synes Donald er morsomt (selv om jeg riktignok ikke kjøper det). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() |
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Men hadde kanskje klødd meg litt i øret om Mannen hadde kjøpt seg Snurre Sprett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Vi kjøper og leser masse tegneserier, men det er hovedsaklig tegneserier av god kvalitet beregnet på voksne, ikke Tom & Jerry og Fantomet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Leser
|
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Jeg elsker tegneserier
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Her i huset kommer det tegneserier i postkassa, og det er ikke til Knerten. Det kjøpes, abboneres og leses jevnlig tegneserier, dog ikke tom&jerry da. Vi har ikke donal heller, men det leser vi myyyyye av hos svigermor, som har ei hylle med blader og ei med pocketbøker som aldri flytta ut av bokhylla selv om det sluttet å komme så mye nytt dit. Gleder meg til Knerten vokser inn i Donald-alderen jeg (Den kommer et lite stykke etter "rive i stykker blader"-alderen, sant?) for det ligger litt langt inne å abbonere på Donald til oss... (selv om man får det uten "tingene" visstnok)
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Tegneseriere er gøy! Ikke flaut i det hele tatt, men selvsagt varierende kvalitet. Mannen det skrives om burde selvsagt få lese det han vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Min pappa får ennå årsab. på Donald, og han er alltid strålende fornøyd.
![]() |
#14 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Mannen har en svæær samling Donaldblader (gamle), og endel Skrue-pocket. Jeg leser Donaldbladene når jeg ikke har annet å lese og synes det er underholdende, men jeg liker bare de gamle bladene da, fra syttitallet, åttitallet og tidlig nittitall. Nå er det jo blitt elendig!!
![]() |
#15 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Tegneserier.
![]() |
#16 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Vi leser også tegneserier |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Svigerfar på 72 år kjøper og leser hver utgave av Fantomet. Jeg har tatt han i å kamuflere det inne i et VG én gang, men ellers tror jeg ikke han er nevneverdig flau over å lese det. Jeg synes det faktisk er litt morsomt -selv om jeg aldri har vært noen stor fan av tegneserier selv og prøver å få gjennom lesing av bøker her i huset. Men det viktigste er at folk faktisk leser - hva de leser i hvilken alder synes jeg er mindre viktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Om å lese tegneserier...Leser tegneserier jeg også. Kjøper Donald hver uke, og jeg er vel den som først kaster meg over bladet. Har en Donaldsamling større enn størst i boden. Er vel blader fra langt ned på 70tallet til i dag.
![]() |
#20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om å lese tegneserier ...Hadde jeg hatt en mann på 60 som leste serieromaner hadde jeg kanskje synes det var litt pinlig. Men ikke tegneserier.
![]() |
|
|