Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Brio Sitty el. Emmaljunga Scooter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-10, 13:21   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Brio Sitty el. Emmaljunga Scooter?

Vi skal ut og reise over sommeren, og selv om eldste er blitt 4 år, så er han av typen som ikke orker/gidder å gå særlig langt, slik at vi trenger en eller annen trille vi kan ha i bakhånd når vi er ute og reiser.

Vi har en Maclaren Techno, men han begynner jo å bli litt lang (og kanskje også for tung) for den, slik at jeg ser for meg minste bruke Technoen, mens vi har en litt mer romslig og solid trille til eldste. Prøvde en Sitty ifjor da vi fikk låne på hotellet vi bodde på, den var i allefall veldig romslig.

Men hvordan er Sitty vs. Scooter egentlig? Vi gjerne ha den romsligste vogna som også beskytter litt mot sol (kalesje), men det er jo en fordel at den ikke veier så mye og blir fhv. liten sammenlagt. Tanken er jo at minste skal kunne bruke den også.

Gammel 23-04-10, 15:59   #2
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brio Sitty el. Emmaljunga Scooter?

Ville definitivt valgt Scooteren....Den er nok kanskje litt tyngre, men etter min syn, er den både bedre å trille, mer solid og har muligens litt bedre plass. Den har også kalesje, på Sittyen må vel dette kjøpes i tillegg.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 16:25   #3
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ha valgt Brio Sitty. Den er lettere og lettere og trille også har den kalesje. Vi har den til vår 4 åring, og det er den beste vogna vi har hatt.

Gammel 23-04-10, 19:29   #4
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Eg har scooter og likar den veldig godt. Syns den er romslig og fin. God å trille også

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 20:17   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Vi har sitty og er veldig fornøyd med den!
Lille jenta mi blir 4 i neste uke. Hun sitter kjempe godt i den. Itillegg så tåler den mye vekt. (Les: den tåler en nesten 4åring og en sliten 6åring )

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 20:44   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg har hatt begge. hadde sittyen til snuppa og har nå scooter til klumpen.. og jeg er ikke i tvil. scooter er 1000 gangrer bedre å trille.. og så kan han jo sove i den.. men om det er til Jacob så hadde jeg muligens valgt sitty.. den er kanskje lettere?

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:31   #7
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en Scooter du kan få kjøpe om du vil.
(I tilfelle kan du sende en PM - tilfelle jeg glemmer å sjekke tråden igjen)

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:31   #8
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt Scooter og hatet den dypt og inderlig! Den ble solgt etter fire uker. Jeg hadde uten tvil valgt Sitty.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 11:40   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Takk for innspill! Ikke helt lett å bli klok, ettersom det vel står 50-50 hva gjelder anbefalingene! Men takk allikevel!

Jeg skal ha vognen til storebror når vi skal ut og reise nå, men tanken er jo selvsagt at lillesøster kan "overta" etterhvert. Ettersom vi skal avsted til sydens land med sol og varme, er det definitivt en fordel å ha en kalesje/solskjerming tilgjengelig.

Har hatt Scooter tidligere selv og var godt fornøyd med den altså, jeg tenkte kanskje at Sitty var enda litt nettere og lettere, og et rimeligere alternativ. Men om kalesjen er dyr å kjøpe i tillegg og forskjellen slett ikke er så stor, så ser jeg jo for meg at Scooteren nok kan tilby hakket mer ...

Hmmmmm ...

Gammel 27-04-10, 11:56   #10
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Kalesjen koster 299, så spesielt dyr er den da ikke, men den dekker ikke mye, det er riktig.

Den er forøvrig lik kalesjen på Race og Spin, og jeg kan se om jeg får lagt inn et bilde av Sittyen jeg hadde, med kalesje. Men det må vente til jeg kommer hjem, de bildene har jeg ikke tilgang til her.

Gammel 29-04-10, 02:39   #11
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Hvis kalesjen til Sitty ikke koster mer enn 299 nå, så har den gått ned MYE i pris siden 2002. Da kostet den 599 eller 699.
Men for all del, ingenting er bedre enn det.

Veil.ut.pris på Sitty kalasje er 269 kroner. (2010 prislisten fra Brio)

Gammel 30-04-10, 13:49   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

229,- koster kalesjen på en av Brio-butikkene her i allefall, det så jeg i dag da jeg var en kjapp liten kikk.

Sitty virket veldig lett og handy synes jeg, men den utgår nok fordi Bråkebøtta begynner i ny barnehage til høsten og trenger der egen sovevogn - det greieste er jo da om vi kan kombinere denne reisetrillen med å kjøpe en lett vogn som har flere funksjoner, og der er jo ikke Scooteren så gal hva gjelder sovestilling.

Så også Brio Race og Spin; de virket jo litt interessante, men liggestillingen fikk jeg ikke sett helt på. Noen som vet hvordan denne er kontra Scooter? Evt. hvordan er Teutonia Timmy, som jeg akkurat kom på??

Sist redigert av Bomull : 30-04-10 kl 13:54.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 15:13   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Gammel 30-04-10, 15:16   #14
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

brio race har jo hvilestilling. scooteren har jo SOVEstilling, selv om den ikke er HELT flat.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 15:32   #15
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Spin er tilsvarende Race, bare med svingbare hjul foran. Hvilestilling.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.