|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Ja, men det er mer en bevisst økonomisk greie enn rent instinkt. Glatt julegaver på salg om jeg tror de blir bra, leser tilbudsavis før ukehandling, ungen har et helt forråd av ullklær som kommer til å passe til vinteren osv.
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Ja, det er jo forskjell på hamstring av nips og blondeduker på tilbud fordi man har samlemani, og på bevisst og smart handling med tanke på tiden fremover. Jeg er av den siste sorten, handler bare inn ting jeg vet vi kommer til å trenge, mest mat og feks. sokker, truser og strømpebukser. Ja og ull på tilbud, selvsagt. Kjøper en størrelse større om jeg kommer over tilbud om sommeren, feks.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Vi har ikke vært hamstrere i det hele tatt, men nå kjøper vi inn litt ekstra om vi ser en vare er på tilbud. Men det gjelder varer vi vet blir brukt jevnlig, og varer vi vet ikke blir gamle før vi har brukt dem opp. Feks kjøttdeig å putte i fryseren. Vaskemidler, tørrvarer og slike ting. Tror vi sparer en del på det.
![]() |
#26 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Jeg er nok en hamstrer, ja.
![]() |
#27 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Njaeijo - kanskje ikke slik som HI beskriver det, men jeg kan godt finne på å kjøpe flere ting av en vare, hvis jeg ser at det er salg et eller annet sted. Men det må jo da være ting jeg v e t vi kommer til å bruke. |
![]() |
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Tja, jeg kan kjøpe noen pakker ekstra hvis det er tilbud på noe vi bruker mye av, feks karbonadedeig, ost, kyllingfileter etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Nix, på ingen måte. Jeg handler aldri på salg/ tilbud og har ikke så svær lagringsplass i huset akkurat, hverken tørrlager eller fryser.
![]() |
#31 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Jeg hamstrer mat. Jeg anser det som strengt nødvendig til enhver tid å ha full fryser, kjøleskap og matskap. Jeg er kriminell på mathamstring, men jeg må ha det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?For eksempel kan jeg nevne at puddingen idag fikk sitt joggeskopar nr. 4 for sesongen. Jeg vet jo godt at de fleste klarer seg med ett, men så var det alle "behovene" da: Barnehage, finbruk, innetrening, regnvær... you name it. Da er det ikke rart skapene buler.
![]() |
![]() |
#33 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Både ja og nei. Har ikke tjue hermetikkbokser og 10 kg mel i boden, men kan finne på å kjøpe tre pakker dopapir, eller fem pakker fullkornpasta hvis det er på tilbud. Det er liksom sånt som blir relativt raskt oppbrukt uansett. Julegaver på salg i januar kjøper jeg aldri. Synes det er mye kjekkere å kjøpe noe folk ønsker seg, og det er i overkant spesielt å spørre om det i januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Er nok det.
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Nei, absolutt ikke. Jeg kjøper minst mulig. Bare ting som vi har bruk for. Sist redigert av Solblomst : 25-04-10 kl 16:24. Årsak: skriveleif |
![]() |
![]() |
#38 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Butikken er mitt lager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jah. Pierre Robert har sin barnekolleksjon åp halv pris nå ...
![]() |
![]() |
#40 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Er du en hamst(r)er?Hamstrer kun mat. Det vil si at hvis det er kjøttdeig, torsk, laks, oksestek, kyllingfilet, osv på tilbud kjøpes det MYE og hives i fryseren i passelige porsjoner. Det gjør at jeg slipper å detaljplanlegge middager på forhånd, jeg trenger ikke handleliste når jeg er i butikken og vi trenger bare å handle en gang i uka. Og ikke minst - matutgiftene holder seg på under 4000 kr i måneden.
![]() |
|
|