Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Køyeseng med skrivepult

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-10, 22:23   #1
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Køyeseng med skrivepult

Storesøster begynner på skolen til høsten, og vi har tenkt å skaffe henne en sånn seng. Men hva skal jeg velge? Den må ikke være for dyr, tenkte mellom 2000-3000,-

Har dere noen gode tips?

Gammel 26-04-10, 22:45   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Køyseng med skrivepult

Vi har en sånn seng, men den er arvet, så jeg aner verken pris eller merke. Dne har skrivebord under hele senga, så skriveflaten er gedigen, og egentlig helt unødvendig, men den brukes til å bygge lego på.

Vi ønsket oss en sånn seng, for det frigjør jo mye mer gulvplass til lek, men det er vemodig, synes jeg, å ikke kunne ligge ved siden av poden i senga om kvelden og snakke, lese og kose litt. Nå klyver han bare opp og legger seg ned selv. Dessuten er jeg glad det er mannen som skifter på sengene hos oss, for å si det sånn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 07:43   #3
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hm, noe å tenke på!

Grunnen her er også at det skal bli større golvplass, rommet hennes er så lite.

Gammel 27-04-10, 08:01   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bestemt oss for å bygge egen seng isteden (eller; min far skal bygge). Snuppas rom er også veldig lite, og vi tenker å løfte senga opp i midjehøyde for en voksen. Da blir det ikke plass til noe skrivebord under, men det frigjør gulvplass hvor hun kan leke under senga og så blir det plass til et lite skrivebord ved siden av isteden.

Jeg vil ikke ha henne liggende så høyt oppe, men i midjehøyde er det fremdeles mulig å kose med ungene mens de ligger i senga. Ikke blir det like vanskelig å skifte på den senga heller.

Gammel 27-04-10, 09:27   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte i sin tid en seng fra Jysk med seng oppe og skrivebord under. Den var helt super - helt til jenta mi begynte i 5. klasse, og det ble for trangt under senga. Jeg ville gått for seng med uttrekkbart skrivebord eller noe slikt hadde jeg visst det jeg vet nå.

Gammel 27-04-10, 09:32   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Vi kjøpte i sin tid en seng fra Jysk med seng oppe og skrivebord under. Den var helt super - helt til jenta mi begynte i 5. klasse, og det ble for trangt under senga. Jeg ville gått for seng med uttrekkbart skrivebord eller noe slikt hadde jeg visst det jeg vet nå.

Vår er så diger at den passer en voksen, så jeg tror vi unngår det problemet. Men jeg tviler på at vi skal ha den sengen så lenge uansett. Det andre barnet vårt har en Hemnes dagseng fra Ikea, og jeg liker den mye bedre og det er den vi sitter i når vi skal lese om kvelden. Jeg liker å ha ungene i armkroken når vi leser.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 12:29   #7
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Standard

Vi sitter i stuen og leser før de legger seg, da sitter de så fint i armkroken begge to. Men hun står ofte opp om natta, huff ser for meg at hun trår feil og detter ned.

Vi skal til Sandnes neste helg, får ta turen innom IKEA og se hva de har.

Gammel 27-04-10, 13:15   #8
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vår skolejente gjør ikke lekser på rommet. Så hun trenger ikke pult til det, men til småpuslerier hun vil drive med alene. Lekser gjøres på kjøkkenet, der vi andre er.

Gammel 27-04-10, 14:24   #9
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Køyeseng med skrivepult

Vi har en slik stående på loftet som du kunne fått, men hvis du bor på Vestlandet, så blir det kanskje litt vanskelig. :bærumsdame:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 14:40   #10
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Vi kjøpte (brukt) Stompa loftseng 90x200cm, til jenta vår da ho var 5 år. Den var med skrivepult under (på enden av senga) og dobbel sovesofa resten.

Som sagt over så er det et mareritt å skifte på senga, det er vanskelig å lese på senga (selv om vi gjorde det noen ganger), etter halvannet år var ikke senga noe stas lenger og jeg tør ikke tenke på jobben det hadde blitt hvis ho hadde spydd i senga :svett:

Etter to år bytta vi ut senga med Hemnes dagseng fra Ikea, med tre svære skuffer under. Jenta er stortilfreds og rommet hennes virker MYE større med den senga enn med den kolossen av en loftseng Ho har nå en liten skrivepult med hjul fra Ikea på rommet, men leksene gjør ho på kjøkkenet der vi er.
Jeg hadde ikke kjøpt senga igjen, men det skjønte du vel..

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 08:25   #11
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har en slik stående på loftet som du kunne fått, men hvis du bor på Vestlandet, så blir det kanskje litt vanskelig. :bærumsdame:

Takk for tilbudet, men siden jeg er rogalending så blir det nok litt vanskelig ja.

Gammel 28-04-10, 08:33   #12
Left
Passiv

Standard

Vi har Stompaseng med skrivebord og uttrekkbar stol under. Dvs. stolen kan slåes ut til ekstraseng. Praktisk ved overnatting av kompiser.
Den er ganske stor, så på et lite rom hadde den egentlig vært uaktuell.
Den ser omtrent slik ut:

Vår er omvendt. Stol til høyre og pult til venstre.
Vurderer faktisk å kaste ut hele greia, og få tak i en som er litt mindre. Den tar som sagt veldig stor plass, og han bruker ikke skrivepulten. Lekser gjøres på kjøkkenbordet.

Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 08:57   #13
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Standard

Oj den var stor, hadde tatt all plassen på rommet hennes.

Tror rett og slett vi går for den senga fra IKEA, den såg kjempe grei ut.

Gammel 28-04-10, 10:38   #14
Left
Passiv

Standard

Vurderer å kjøpe noe sånt:

Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 11:46   #15
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Standard

Hvor får jeg kjøpt en sånn seng?

Gammel 30-04-10, 00:35   #16
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så en fin hvit seng m/skrivebord på Bohus i dag. Litt nettere enn varianten avbildet over her......

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.