Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelp til hårfrisyre

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-10, 15:10   #1
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjelp til hårfrisyre

Jeg har langt, tykt og krøllete hår. Jeg har ikke vært hos frisøren siden jeg fikk tvillingene. Nå ser ikke håret ut. Jeg mistet masse hår de første mnd jeg ammet, og har masse småhår, og ufrivillig pannelugg og "kinnskjegg".

Jeg har nå bestilt frisørtime. Men hva skal jeg gjøre med dette rottereiret? Det frister veldig å klippe det en del kortere, til skuldrene. men samtidig så synes jeg å huske at jeg har gjort det før, og at håret da blir alt for svært. Kanskje jeg bare må ha langt hår? Men det er litt kjedelig å aldri kunne gå med det løst. Det blir fort en hestehale, liksom.

Noen som har noen ideer til frisyrer som kunne passet?

(Håret skal selvsagt og farges. :ettervekst og blass hårfarge: )

Gammel 27-04-10, 15:13   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp til hårfrisyre

For et fantastisk hår du har! :misunnelig med tynt, tynt hår:

Tror jeg hadde spurt en flink frisør om tips.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:16   #3
kiki

kiki sin avatar

kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg hater håret mitt. Er jo ingen hårfrisyrer jeg kan ha jo. Og det er alt for svært. Det er fint med tykt hår, og det er fint med krøller. Men ikke begge deler på likt. Men en blir vel aldri fornøyd. :drømmer om en bob:

Gammel 27-04-10, 15:24   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åååå, du må ikke klippe håret ditt! . En god hårkur og ny farge gjør sikkert underverker.

Kanskje litt kortere og så tynne det litt ut? - slik at du ikke føler at det blir så mye hår?

Gammel 27-04-10, 15:33   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Nydelig hår.

Gammel 27-04-10, 15:36   #6
kiki

kiki sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Åååå, du må ikke klippe håret ditt! . En god hårkur og ny farge gjør sikkert underverker.

Kanskje litt kortere og så tynne det litt ut? - slik at du ikke føler at det blir så mye hår?

Jeg pleier alltid å klippe det opp, men nå er det vokst helt ut av proporsjoner. kanskje det vil føles bedre med litt uttynning og ny farge ja.

Gammel 27-04-10, 15:39   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Åh...du er heldig, med de krøllene og volum i håret.
Litt uttynning, hårkur evt freshe opp fargen ville jeg gjort. Men ikke ta mye av lengden etter min mening!

Gammel 27-04-10, 15:48   #8
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Enig, ikke ta så mye av lengden, men klipp det heller litt mer opp. Da får du krøllene også bedre frem. Invester i en god hårkur, det gjør nok susen. Og med litt farge så blir håret sikkert blankt og fint. Synes forresten at det var en fin hårfarge du hadde fra før av. Kan du ikke bare freshe den opp litt?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:50   #9
kiki

kiki sin avatar

Standard

Jo, jeg tenkte å farge det samme fargen. Den er mye blankere og dypere når den er nyfarget.

Gammel 27-04-10, 16:02   #10
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Etter at jeg begynte å klippe meg hos N på maxi har jeg aldri trengt å tenke på hvilken frisyre jeg skal ha. Hun tenker for meg (etter mitt ønske), og det blir alltid bra. Er det et alternativ?

Gammel 27-04-10, 16:06   #11
kiki

kiki sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Etter at jeg begynte å klippe meg hos N på maxi har jeg aldri trengt å tenke på hvilken frisyre jeg skal ha. Hun tenker for meg (etter mitt ønske), og det blir alltid bra. Er det et alternativ?

Jeg pleier å gå på Frisørinstituttet. :fattig: Men det er jo verd det, dersom det er en dyktig frisør.

Gammel 27-04-10, 16:12   #12
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nydelig hår. Ikke klipp det, farg det, stuss det og gi det en god kur.

Gammel 27-04-10, 16:13   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god hårkur, ny farge og litt tynning vil nok gjøre underverker. Knallfint blir det!

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 16:55   #14
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

En liten stuss, evt. klippe underhåret for å tynne det litt (husk at oppklippet krøllete hår gir mer volum, bedre å snaue litt av underhåret). Minicolour og en god hårkur. Du har fantastisk flott hår!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 18:30   #15
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også (veldig) tykt hår og krøller, og det som reddet meg var at jeg begynte å klippe det opp(eller frisøren skar håret) og tynne det ut. Endelig kunne jeg gå med løst hår igjen.

Gammel 27-04-10, 18:36   #16
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

For en hårprakt du har! Nydelig! Tror ikke jeg ville ha klipt meg kort nei. Vet ikke hvor du bor, men jeg har en venninne med samme type hår som du har og hun klipper seg på LaBionda på Majorstuen-blir alltid veldig bra.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 19:30   #17
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Du har sånn hår jeg har, og jeg klippet det nylig til skuldrene, i en slags bob. Litt kortere i nakken enn foran. Er superfornøyd!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 19:42   #18
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde farget det så utveksten og alt håret fikk lik farge, og trimmet det litt. Du må ikke gjøre noe drastisk med et så flott hår.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:14   #19
kiki

kiki sin avatar

Standard

Takk for alle svar!

Selv om det frister, så er det nok lurest å beholde lengden ja. Jeg synes å huske at jeg angrer hver gang jeg klipper meg. Det finnes bare så mange fine frisyrer (som jeg ikke kan ha). Men det vil nok føles bedre å få lettet det litt, og å få i ny farge. Og en god hårkur trengs etter tvillingsvangerskapet og ammingen.

Gammel 28-04-10, 11:27   #20
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Klipp det litt opp, be frisøren skjere det, og tynne... Flott hår du har da!
Jeg tror du kan ha bob jeg? men at det da sikkert krever at håret blir skjert og tynnet.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.