Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken nettleser

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-10, 09:27   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hvilken nettleser

Hvilken nettleser anbefaler du, og hvorfor?
Har fått opp en boks på min bærbare pc, hvor jeg kan velge nettleser. Og jeg har ikke peiling på om jeg skal bytte. Bruker pr. i dag Internet Explorer.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:28   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken nettleser

Alt annet enn IE. F.eks. Firefox, chrome, opera etc.

Gammel 28-04-10, 09:32   #3
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Hva bruker du da, Sitron?

Gammel 28-04-10, 09:33   #4
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg sverger til Firefox.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 09:40   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opera eller Chrome. Chrome er lynkjapp.

Gammel 28-04-10, 09:43   #6
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg bruker Firefox og Google Chrome.
Men enkelte nettsider fungerer ikkje skikkelig i Firefox. For eksempel aftenposten.no og sas.no.

Gammel 28-04-10, 10:22   #7
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men enkelte nettsider fungerer ikkje skikkelig i Firefox. For eksempel aftenposten.no og sas.no.

Hm? SAS var temmelig sære en gang i tiden, særlig for ikke-windows-brukere, men det er da år siden det har vært noe trøbbel der. Aftenpoften leser jeg stort sett hver dag, og har aldri hatt problemer. Hva er det du mener ikke fungerer?

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 10:33   #8
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På sas.no ligg det ein sånn mørg grå tabell med gul skrift som ser ut som ei flyplass-tavle delvis over det skjemaet eg skal fylle ut for å søke etter billettar. Dette er ikkje eit problem i Internet Explorer og Chrome. Der ligg denne tabellen på høgre side av skjermen.
Aftenposten.no begynte plutselig å sjå heilt rar ut for eit par veker sidan etter at dei gjorde ei oppdatering. Fungerer heilt fint i andre nettlesarar.
Mulig det er min versjon av Firefox som ikkje er kompatibel med desse nettsidene. Eg har versjon 3.6.3.

Gammel 28-04-10, 10:33   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker firefox og ellers chrome til FB.

Gammel 28-04-10, 10:46   #10
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

På sas.no ligg det ein sånn mørg grå tabell med gul skrift som ser ut som ei flyplass-tavle delvis over det skjemaet eg skal fylle ut for å søke etter billettar. Dette er ikkje eit problem i Internet Explorer og Chrome. Der ligg denne tabellen på høgre side av skjermen.
Aftenposten.no begynte plutselig å sjå heilt rar ut for eit par veker sidan etter at dei gjorde ei oppdatering. Fungerer heilt fint i andre nettlesarar.
Mulig det er min versjon av Firefox som ikkje er kompatibel med desse nettsidene. Eg har versjon 3.6.3.

Merkelig. Jeg har også versjon 3.6.3, og alt ser helt normalt ut både under Linux og Windows. Reinstallere?

Gammel 28-04-10, 11:02   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker Firefox, og elsker den, ikke minst pga applikasjonen som heter AdBlockPro, jeg er velsignet fri for forstyrrende reklamer på sider jeg besøker ofte, inkludert FP

Gammel 28-04-10, 11:07   #12
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Alt annet enn Internet Explorer er bra.

Hadde jeg hatt Windows-maskin ville jeg brukt Google Chrome.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 11:07   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron; funker Chrome bedre til FB enn det FF gjør? Jeg sliter nemlig endel med FB i FF og blir snart gal! IE kan jeg i hvert fall bare glemme, får ikke spilt et halvt Farmville-spill engang med den ånnas nettleseren.

Gammel 28-04-10, 11:08   #14
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Firefox

Gammel 28-04-10, 11:15   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg installert og bruker Chrome for første gang. Liker oppsettet, og så er det stavekontroll her på innleggene, ooh.

Gammel 28-04-10, 11:17   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sitron; funker Chrome bedre til FB enn det FF gjør? Jeg sliter nemlig endel med FB i FF og blir snart gal! IE kan jeg i hvert fall bare glemme, får ikke spilt et halvt Farmville-spill engang med den ånnas nettleseren.

Uten tvil.

Gammel 28-04-10, 11:20   #17
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg bruker Firefox, og elsker den, ikke minst pga applikasjonen som heter AdBlockPro, jeg er velsignet fri for forstyrrende reklamer på sider jeg besøker ofte, inkludert FP

Tiltredes. Firefox med Adblock og Noscript gir deg kontroll både over den omseggripende og påtrengende reklamen og, ikke minst, over hvem som får lov til å kjøre programmer på maskinen din...
Ta tilbake nettet!

Gammel 28-04-10, 22:13   #18
Nå også i farger

Standard

Nå prøver jeg Google Chrome, så får vi se. Takk for tips!

Gammel 28-04-10, 23:08   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

mozilla firefox.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 23:11   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Grusomt irriterende med dette oversettelses-greiene i Chrome. Hver gang jeg åpner en ny nettside får jeg opp en sånn "pop up-linje" med spørsmål om jeg vil ha siden oversatt. Kan jeg fjerne det tilbudet for godt?

Ja, og så får jeg ikke full WYSIWYG i Chrome, hvis det ikke går bytter jeg over til FF altså!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.