Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjoleshopping i London - hvor skal jeg gå?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-10, 16:44   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Kjoleshopping i London - hvor skal jeg gå?

Jeg tenkte jeg skulle høre litt med dere som har litt mer shoppinggener enn meg. Jeg skal til London til helgen i utdrikkingslag, og har søndagen til disposisjon til en butikkrunde. Sånn vanlig shopping har jeg gjort mer enn nok av der fra før, men nå er det altså litt mer spesielle ting jeg er på jakt etter, mer konkret en brudekjole. Jeg skal ikke ha marengs, slep osv, altså ikke sånn helt tradisjonell kjole, men den må gjerne være hvit / off white og lang. Har sett noen på Monsoon som skal testes, men er det noen som har andre tips til butikker? Gjerne vanlige selskapskjolebutikker også. Helst relativt sentralt, jeg har bare noen få timer til disposisjon og skal også rekke dette Bravissimo-vidunderet alle snakker om.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 18:37   #2
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjoleshopping i London - hvor skal jeg gå?

må abonnere, skal også shoppe kjole i London (eller Brighton).

Gammel 28-04-10, 18:39   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har jo stormagasinene. Selfridges, Debenhams, John Lewis. Og Laura Ashley, slett ikke bare har småblomstrete rysjer.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 18:49   #4
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, jeg kjøpte også kjole i London. Tok en overnatting og bedrev intens kjole-research

Jeg henger meg på anbefalingen om å gå innom alle de store varehusene langs Oxford street, samt Monsoon som også har bryllupsgreier.

Varehusene har gjerne egne bryllupsavdelinger med utstyr til hele familien (etasjer) og jeg kjøpte min kjole (riktignok en kremfarget ballkjole med perlebånd under bysten, beregnet for såkalt debutantball ) på Debenhams. Den kostet meg 1100 kroner, og jeg var (er) strålende fornøyd. Den _kan_ også brukes til galla, og jeg fikk masse skryt når jeg brukte den (med litt annet tilbehør og sånn) på ball i januar. Sko og tilbehør til barna fikk jeg fra Bhs.

Lykke til!!

Gammel 28-04-10, 20:34   #5
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Bra tips så langt! Jeg har litt Oxford Street-allergi, men det er jo unektelig det mest effektive siden alt er samlet der. Skal prøve de store varehusene, ja. Festlig med debutantballkjole, Billa.

Gammel 28-04-10, 21:51   #6
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Debenhams har mye fint synes jeg.

Gammel 28-04-10, 21:53   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Coast har mange fine kjoler, vet ikke om de finnes i London også?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 21:58   #8
ingling

ingling sin avatar

Standard

Har sjekket litt på Debenhams nettsider, de har ikke så mange aktuelle på nett, men sikkert flere i butikken. Definitivt aktuelt, og ikke dyrt heller!

Gammel 28-04-10, 21:58   #9
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Coast har mange fine kjoler, vet ikke om de finnes i London også?

Det gjør de! Og ja, de har mye fint, så det er også på listen.

Gammel 28-04-10, 23:26   #10
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

I Debenhams magasin på Oxford street har de en coast avdeling. Super butikk, der har du nesten alt du ønsker under samme tak!! Jeg er ingen Oxford Street-tilhenger, men etter et besøk i London en februar så fikk jeg øynene opp for effektiv shopping på Debenhams, da var det nesten ingen andre der og de kunne cashe inn på min kjøpedyktighet!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 23:33   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Debenhams er bra, forholdsvis god kvalitet til en ok pris pluss at de har andre fine merker (som John Rocha ). De har også en fantastisk fin undertøysavdeling. Barnetøy og fin Early Learning Centre butikk også. Alt på et sted, og om morgenen på vanlig ukedager er det veldig lite folk der. Husk også John Lewis, svær department store med mange avdelinger med litt penere kjoler. John Lewis ligger 3 min gange fra Debenhams mot Oxford Circus.

Men, min favoritt blandt de store varehusene akkurat nå ville ha vært Marks & Spencer faktisk. De har utrolig mange fine klær i sin vår / sommer kolleksjon, inkludert mange fine kjoler. Det beste utvalget er i Marks & Spencer på Marble Arch.

Gammel 03-05-10, 10:32   #12
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg fant kjolen! Var innom Coast og prøvde et par der, fine, men ikke passende til meg og min kropp. Så fant jeg Monsoon, prøvde tre kjoler der, og den ene var fiiiiin! For syns skyld la jeg den av noen timer og trålte John Lewis, House of Fraser og Debenhams (var på M&S tidligere på dagen), men fant ingenting som var i nærheten av like fint som den på Monsoon. Så nå henger en fin, lang, hvit kjole i skapet mitt. Takk for hjelpen, alle sammen!

Gammel 03-05-10, 10:34   #13
ingling

ingling sin avatar

Standard

Denne er det, forresten.

Gammel 03-05-10, 10:36   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Så fin den er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.