Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Råd mot uren hud?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-10, 20:13   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Råd mot uren hud?

Jeg hadde aldri utpreget uren hud i ungdommen, men i de senere årene har jeg til stadighet flere store kviser på haka. Jeg har ellers ganske tørr ansiktshud og litt store porer på nesa.

Jeg bruker ikke sminke annet enn mascara og eventuelt litt concealer under øynene.

Jeg vasker huden i lunkent vann med lactacyd morgen og kveld. Bruker ansiktsvann og dagkrem eller fuktighetskrem fra Vichy og bruker peeling 1-2 ganger i i uka. Bør jeg rense huden bedre, eventuelt bruke helt andre produkter?

Gammel 28-04-10, 21:58   #2
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Råd mot uren hud?

maske en til to ganger i uka, viktig med krem både morgen og kveld, samt ansiktsvann etter vask med rens(ikke etter bare vask med vann)

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:00   #3
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bør bruke helt andre produkter. Ta deg entur til hudpleier og få tips.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:03   #4
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan virkelig ikke fordra å gå til hudpleier, men skjønner at jeg bør ...

Glemte å skrive at jeg tar fuktighetsmaske et par ganger i uka. Jeg burde kanskje ha brukt en type rensemaske i stedet?

Gammel 28-04-10, 22:19   #5
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kommer litt an på hvilken maske du trenger. Jeg har brukt mange forskjellige masker, etter råd fra div parmfymeri. Men en dag jeg var å tittet kom jeg over den "gamle gode" leirmaska, å denne bruker jeg ca 2 ganger uken, huden min har aldri vært finere (å jeg er som deg, har fått kviser først i voksen alder)har finni en fantastisk fin og mild ansiktsvask fra oil of ulay av alle merker, den er kjempe fin.
Bruker akkurat nå dagkrem og nattkrem fra cliniderm fra apoteket, men er blitt så fornøyd med ansikstvask samt sminkefjerner fra oil of u at jeg kommer til å gå over å bruke kun produkter derfra når jeg er tom for kremene jeg nå bruker.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:26   #6
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Peeling så ofte? Jo mer du driver med huden, jo mer talg produserer den, sa en hudlege til meg. Svette genererer også kviser. MD Formulations er bra for meg. Men det som virkelig har jaget kvisene på dør, er faktisk pudder fra i.d. Annet pudder er å be om kjempeutbrudd, men dette tar jeg på når jeg merker noe er på gang. Og det blir borte.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:27   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Pudder mot kviser, altså?

Gammel 28-04-10, 22:33   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du blir tørr i huden av å bruke Lactacyd, hvis huden blir for tørr så kan den reagere med kviser. :minteori:

Bedre å bruke et renseprodukt som passer til huden. Og prøve en annen krem. Om du ikke vil gå til hudpleier så kan du sikkert få gode råd i et parfymeri om du treffer på riktig person.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:38   #9
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Jeg tror du bør ta deg en tur til en hudpleier, de pleier å ha gode råd. Lactasyd tror jeg ikke er bra for huden fordi den tørker ut huden for mye og dermed vil huden produsere mer talg.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:53   #10
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Den grønne serien til Vichy, Normaderm, er veldig fin for uren hud,Også voksen uren hud fikk jeg beskjed om. Jeg har også uren hud, og føler denne hjelper, nattkremen er veldig god. Jeg bruker den og ansiktsvask og toner.Innimellom dagkremen også , men da med et litt rikere serum under. De gode gamle leir/mudd maskene er gode 1-2 ganger i uken, og peeling av døde hudseller 1 gang i uken er et must. vær hvertfall nøye på at du ikke bruker kremer for tørr hud,da denne blir for fet, krem for blandingshud er bedre..

Gammel 28-04-10, 23:32   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tror du blir tørr i huden av å bruke Lactacyd, hvis huden blir for tørr så kan den reagere med kviser. :minteori:

Det er min erfaring også. Jeg fikk uren hud for en del år siden, og ifølge hudpleieren som jeg til slutt oppsøkte, hadde det forverret seg av at huden ikke fikk på langt nær nok fuktighet. (Ansiktshuden min er jevngod med Sahara, altså.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 07:39   #12
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Takk for fine tips!

Gammel 29-04-10, 16:40   #13
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg hadde aldri utpreget uren hud i ungdommen, men i de senere årene har jeg til stadighet flere store kviser på haka. Jeg har ellers ganske tørr ansiktshud og litt store porer på nesa.

Jeg bruker ikke sminke annet enn mascara og eventuelt litt concealer under øynene.

Jeg vasker huden i lunkent vann med lactacyd morgen og kveld. Bruker ansiktsvann og dagkrem eller fuktighetskrem fra Vichy og bruker peeling 1-2 ganger i i uka. Bør jeg rense huden bedre, eventuelt bruke helt andre produkter?

Jeg ville tatt en tur til hudlege, det har hjulpet meg til å bli kvitt kvisene. Peeling er bra at du gjør, men ikke bruk Vichy, de tester på dyr.

Gammel 29-04-10, 17:20   #14
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med fare for å høres fryktelig alternativ ut her: Har du tenkt på om det er noe mat du ikke tåler så godt? Jeg hadde masse kviser på haken før jeg skjønte at jeg ikke skulle ha melk (før diareen begynte å komme). Og det er fortsatt slik at dersom magen min trøbler, så er det haken som får det. (Er det sukker-kviser, så kommer de litt over alt.)

Gammel 29-04-10, 17:41   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg minsker på karbohydrater så får jeg kviser i noen dager. Men det er som sagt bare i noen dager.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 17:42   #16
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg henger meg på og kupper tråden litt. Gjelder disse hudpleierådene også når man får kviser pga hormoner? Jeg får konsekvent kviser i panna og på haka i perioden mellom eggløsning og mens. Jeg har prøvd litt forskjellige kremer, men ingenting hjelper. Skjønt, Vichy-kremen jeg brukte var nok den verste.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 17:45   #17
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Med fare for å høres fryktelig alternativ ut her: Har du tenkt på om det er noe mat du ikke tåler så godt? Jeg hadde masse kviser på haken før jeg skjønte at jeg ikke skulle ha melk (før diareen begynte å komme). Og det er fortsatt slik at dersom magen min trøbler, så er det haken som får det. (Er det sukker-kviser, så kommer de litt over alt.)

Så rart at du skulle si dette, for jeg har selv vært veldig plaget med kviser, og særlig på haka, i en halvtårsperiode. Så sluttet jeg med ost og reduserte på søtmelk for å se om det hjalp mot en kronisk bihulebetennelse, og resultatet er at jeg har fått mye mindre kviser. Spiser fortsatt yoghurt da. Hvordan fant du ut at du ikke tåler melk DM?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 17:46   #18
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har begynt å bruke Balance Ansiktscreme og Balance Ansiktsolje fra Badeanstalten. Veldige gode produkter, og de er 100% parabenefri.

Gammel 29-04-10, 17:47   #19
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den beste kremen (som jeg har testet) for min hud som i følge hudpleiere er normal, men sensitiv men som kan få tendenser til små kviser om jeg bruker for fet krem er:

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 18:40   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Hvordan fant du ut at du ikke tåler melk DM?

Jeg fikk intense magesmerter og diare hver gang jeg spiste det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.