|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Råd mot uren hud?Jeg hadde aldri utpreget uren hud i ungdommen, men i de senere årene har jeg til stadighet flere store kviser på haka. Jeg har ellers ganske tørr ansiktshud og litt store porer på nesa.
|
|
|
#2 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Råd mot uren hud?maske en til to ganger i uka, viktig med krem både morgen og kveld, samt ansiktsvann etter vask med rens(ikke etter bare vask med vann)
|
|
|
|
#3 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Råd mot uren hud?Du bør bruke helt andre produkter. Ta deg entur til hudpleier og få tips.
|
|
|
#4 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Råd mot uren hud?Jeg kan virkelig ikke fordra å gå til hudpleier, men skjønner at jeg bør ...
|
|
|
#5 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Råd mot uren hud?Kommer litt an på hvilken maske du trenger. Jeg har brukt mange forskjellige masker, etter råd fra div parmfymeri. Men en dag jeg var å tittet kom jeg over den "gamle gode" leirmaska, å denne bruker jeg ca 2 ganger uken, huden min har aldri vært finere
|
|
|
|
#6 |
|
På (opp?)tur
|
Sv: Råd mot uren hud?Peeling så ofte? Jo mer du driver med huden, jo mer talg produserer den, sa en hudlege til meg. Svette genererer også kviser. MD Formulations er bra for meg. Men det som virkelig har jaget kvisene på dør, er faktisk pudder fra i.d. Annet pudder er å be om kjempeutbrudd, men dette tar jeg på når jeg merker noe er på gang. Og det blir borte. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Råd mot uren hud?Jeg tror du blir tørr i huden av å bruke Lactacyd, hvis huden blir for tørr så kan den reagere med kviser. :minteori: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Råd mot uren hud?Jeg tror du bør ta deg en tur til en hudpleier, de pleier å ha gode råd. Lactasyd tror jeg ikke er bra for huden fordi den tørker ut huden for mye og dermed vil huden produsere mer talg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Råd mot uren hud?Den grønne serien til Vichy, Normaderm, er veldig fin for uren hud,Også voksen uren hud fikk jeg beskjed om. Jeg har også uren hud, og føler denne hjelper, nattkremen er veldig god. Jeg bruker den og ansiktsvask og toner.Innimellom dagkremen også , men da med et litt rikere serum under. De gode gamle leir/mudd maskene er gode 1-2 ganger i uken, og peeling av døde hudseller 1 gang i uken er et must. vær hvertfall nøye på at du ikke bruker kremer for tørr hud,da denne blir for fet, krem for blandingshud er bedre..
|
|
|
|
#11 |
|
intro
|
Sv: Råd mot uren hud?
Det er min erfaring også. Jeg fikk uren hud for en del år siden, og ifølge hudpleieren som jeg til slutt oppsøkte, hadde det forverret seg av at huden ikke fikk på langt nær nok fuktighet. (Ansiktshuden min er jevngod med Sahara, altså.)
|
|
|
|
#13 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville tatt en tur til hudlege, det har hjulpet meg til å bli kvitt kvisene. Peeling er bra at du gjør, men ikke bruk Vichy, de tester på dyr.
|
|
|
#14 |
|
Live and let live
|
Sv: Råd mot uren hud?Med fare for å høres fryktelig alternativ ut her: Har du tenkt på om det er noe mat du ikke tåler så godt? Jeg hadde masse kviser på haken før jeg skjønte at jeg ikke skulle ha melk (før diareen begynte å komme). Og det er fortsatt slik at dersom magen min trøbler, så er det haken som får det. (Er det sukker-kviser, så kommer de litt over alt.)
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Råd mot uren hud?Jeg henger meg på og kupper tråden litt. Gjelder disse hudpleierådene også når man får kviser pga hormoner? Jeg får konsekvent kviser i panna og på haka i perioden mellom eggløsning og mens.
|
|
|
#17 |
|
Fjellpiper
|
Så rart at du skulle si dette, for jeg har selv vært veldig plaget med kviser, og særlig på haka, i en halvtårsperiode. Så sluttet jeg med ost og reduserte på søtmelk for å se om det hjalp mot en kronisk bihulebetennelse, og resultatet er at jeg har fått mye mindre kviser. Spiser fortsatt yoghurt da. Hvordan fant du ut at du ikke tåler melk DM? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Råd mot uren hud?Jeg har begynt å bruke Balance Ansiktscreme og Balance Ansiktsolje fra Badeanstalten. Veldige gode produkter, og de er 100% parabenefri.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Råd mot uren hud?Den beste kremen (som jeg har testet) for min hud som i følge hudpleiere er normal, men sensitiv men som kan få tendenser til små kviser om jeg bruker for fet krem er: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Live and let live
|
Jeg fikk intense magesmerter og diare hver gang jeg spiste det.
|
![]() |
|
|