|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Endelig skal vi kjøpe oss huset vi ønsket oss i mange år, men ikke hadde råd til når vi bodde i Oslo. Vi flytter til Drammen og er så fornøyde!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Om dere er glade i naturen, er det jo kjempefint å tusle innover skogen fra Spiraltoppen. Det er også fint å bade i Damtjern på varme sommerdager. Vinterstid er Aaronsbakken en grei slalåmbakke om dere liker kjøre nedoverski, og det er fine lysløyper innover marka.
![]() |
#3 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Hvor i Drammen bor dere? Drammen og omegn har jo mye å by på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Å, det er nydelig i Drammen. Hvis dere skal ut på landet en dag, så må dere besøke Blaafarveverket og bondegården og leikeplassen der. Det er nydelig der. Nå vet ikke jeg hvor gamle barna dine er, men opp til 10-årsalderen tror jeg de vil trives der.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?
Mine er 11 og 13, og trives fortsatt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Om sommeren er det fint å gå på Spiralen, Gulskogen Gård (har påfugler og ender i den flotte parken om sommeren), elveparken.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Det er mange fine barnearrangementer på Union Scene; teater, film, konserter og hobbyverksted.
![]() |
#8 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Barna synes lekeplassen špå elveparken ved Åssiden skole er topp
![]() |
#9 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Velkommen! Jeg er innflytter selv og stortrives. Bare spør om du lurer på noe.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Jaggu, Gremli, bor du også i den fineste byen?? Nå er jeg spent på om du vet hvilken side som er den rette av elva?
![]() |
#11 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Bragernessida er så klart den rette sida, selv om det har blitt sabla fint på Strømsø.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nå også i farger
Næsj!! Strømsø-siden er selvsagt den rette (og beste!!) siden av elven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
Enig med deg.
![]() |
#14 |
Dramaqueen
Hvor: Nordens Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Drammen er min hjemplass nummer to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Nå også i farger
![]() Sv: Tips til nyinnflyttet drammensfamilie?Konnerud. Snøhølet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Har bakt søte kaker
|
På Bragernessiden er det fint på Strøtvet, Toppenhaug, Øren, Bråtan og den delen av Åssiden som ligger nærmest sentrum i åsen (ikke på flata). På Strømsøsiden er det fint på Danvik og nedre Austad (IKKE Fjell), og Gulskogen (opp i Åsen mot Haukås slalpmbakke, ikke nede på flata). Det er disse områdene vi vurderte fordi de er såpass nært sentrum samtidig som man får fin utsikt og at det er boligområder uten industri. Hører at Åskollen og Konnerud også er fine steder å vokse opp for barn, men for oss ble det for langt unna sentrum og togstasjonene (vi pendler mot Oslo fra Gulskogen stasjon nå).
![]() |
#20 |
Ansvar for egen luring
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|