Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Råd mot uren hud?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-10, 19:49   #21
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Råd mot uren hud?

Her var det mange råd og innspill. Tusen takk!

Jeg har ikke engang tenkt på at det kan være noen matvarer jeg ikke tåler som kan gi slike utslag. Jeg har i grunnen vært plaget med kviser helt siden sjuåringen ble født. Det blir verre rundt mens, så jeg har tenkt at det er hormonelt, men det er sjelden jeg får kviser andre steder enn på haka.

Jeg har vært på apoteket og i et parfymeri i dag. Prøver i første omgang å kutte ut Lactacyd. Fikk anbefalt en mild rensegele i stedet. Også har jeg kjøpt mudd mask (som jeg brukte i ungdommen, men ikke har brukt på flere år nå) og en annen dagkrem. Får se om tiltakene hjelper. Hvis ikke bør jeg nok ta meg en tur til hudpleier etterhvert.

Gammel 29-04-10, 19:51   #22
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en makupartist venn, som jeg selv regner som min guru på området. Hun sverger til vann. Om man ikke har drukket nok væske prøver visst huden å kompansere med fuktighet selv, og danner talg. Tror det var ca sånn hun forklarte meg det. Det er et utslitt råd, men nok væske er visstnok alfa omega.

Mvh.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 29-04-10 kl 20:00.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:18   #23
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg henger meg på og kupper tråden litt. Gjelder disse hudpleierådene også når man får kviser pga hormoner? Jeg får konsekvent kviser i panna og på haka i perioden mellom eggløsning og mens. Jeg har prøvd litt forskjellige kremer, men ingenting hjelper. Skjønt, Vichy-kremen jeg brukte var nok den verste.

Jeg får nok mine kviser rimlig hormonellt her ja .Å panna er et kapittel for seg, den er veldig overaktiv, så det kommer ikke kviser men byller...som kapsler seg inn igjen, . Som sagt, leirmaske og skrubb sånn ca to dager i uka har virkelig gjort underverker for huden min(begynte med skrubben i vinter en gang, å maska nå i vår først) ellers så vil jeg fortsatt anbefale oil of ulay serien, den har virkelig blitt god. Lukter godt gjør den også
Jeg har også dalacin og en annen reseptkrem som er til å smøre på når utbruddet ikke er til å unngå/du er det kommer.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:20   #24
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Jeg har vært på apoteket og i et parfymeri i dag. Prøver i første omgang å kutte ut Lactacyd. Fikk anbefalt en mild rensegele i stedet. Også har jeg kjøpt mudd mask (som jeg brukte i ungdommen, men ikke har brukt på flere år nå) og en annen dagkrem. Får se om tiltakene hjelper. Hvis ikke bør jeg nok ta meg en tur til hudpleier etterhvert.

Husk at huden kan reagerere med å bli litt verre/eventuelt litt kvisete med en gang man går over til nye renseprodukter, er ikke dermed sagt det er feil produkt for deg men huden må få tilpasse seg først. Lykke til, håper det ordner seg

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.