Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mye gir vi i konfirmasjonsgave til niese?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-10, 18:42   #1
M&S
Erfaren

Medlem siden: Oct 2008
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Hvor mye gir vi i konfirmasjonsgave til niese?

500? 1000?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 18:42   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir vi i konfiramsjonsgave til niese?

Mine nieser har fått 500.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 18:47   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror jeg kommer til å gi 1000.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 18:52   #4
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

1000 kr pleier de og gi i min fam.

Gammel 30-04-10, 19:04   #5
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

1000 kr...

Gammel 30-04-10, 19:04   #6
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Vi gav 600,- for noen år siden, dette var det som ble "bestemt i familieråd".
I dag tror jeg jeg ville gitt 1000,- og ikke spurt resten av familien

Gammel 30-04-10, 19:21   #7
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde sikkert gitt mer hadde vi ikke måtte bruke mange tusen kroner på å reise i konfimasjonene.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 19:38   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gir 1000.

Gammel 30-04-10, 19:43   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir vi i konfirmasjonsgave til niese?

Vi gir 1000 kr til nieser og nevøer.

Gammel 30-04-10, 19:49   #10
M&S
Erfaren

Standard

takk for hjelpen! Da blir det 1000,- siden det virker som det er vanligst

Gammel 30-04-10, 19:56   #11
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi var i konfirmasjon til en gutt litt ute i slekta forrige helg, og hadde en diskusjon hjemme om hva som var passe sum. Skulle gi 600 kr, men så la vi på en hundrelapp til i siste liten. Etterpå fant vi ut at de fleste ga 3-400 kr, og at vi var av dem som ga mest. -Og da hadde vi i forkant lurt på om vi var kjipe.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 20:34   #12
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kommer til å gi 1000,- tror jeg. Men ikke sikkert det blir kontanter.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 21:05   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Holder meg rundt omkring 1000,- Men har gitt i fjor, og skal gi neste helg alliansering. Ble litt mer enn det jeg hadde bestemt på forhånd.
Men nå har jeg bare to nieser og en nevø.

Gammel 30-04-10, 21:22   #14
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg har tenkt å gi 5-600 kr, men eg er singel og har 11 nieser og nevøer. I år er da konfirmasjon nr 5 og 6.

Gammel 30-04-10, 21:50   #15
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har mange nieser og nevøer, ser for meg at 5-600kr. holder for oss,
er ikke rike og kan ikke gi over evne heller...

Til vanlig gir vi for 250-300kr i bursdagsgaver...

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 22:10   #16
M&S
Erfaren

Standard

Ja "problemet" her også er at vi har veldig mange. Men er en del år mellom dem da så det er leeeenge til neste, så jeg satser på 1000,- om sambo er enig.

Gammel 01-05-10, 00:04   #17
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har for øyeblikket bare en nevø, og han skal vi være fadder på. Jepp, for han skal døpes nå. Prisjustering innen han skal konfirmeres.... vi får se...

Gammel 01-05-10, 00:35   #18
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ga 500 for noen år siden, men da hadde jeg ikke en økonomi som tillot mer. I dag ville jeg gitt 1000 kr.

Gammel 01-05-10, 00:48   #19
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har to nieser og en nevø, hun som hadde komf for 2 år siden fikk 2500, så da får vel broren som har komf 2500 i år.
Jeg synes det er mye men sånn ble det!

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 02:20   #20
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har pleid å gi 1000 kroner, men han siste som ble konfirmert fikk 1500, så da blir det vel det fremover.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.