|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#3 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?Vi vil nok gi 1000 kr tror jeg. Nå skal det være sagt at vi har ingen nevøer/nieser som er konfirmanter på mange år, men har gitt gave til barn vi har vært faddere for noen ganger, og da har vi gitt 1000. Det blir nok ikke mindre til nieser/nevøer.
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?500 kroner. Hadde vi ikke måttet bruke mange tusen på reiseutgifter i forbindelse med hver konfirmasjon, hadde vi kanskje gitt 1000.
|
|
|
#5 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?Vi gir 1000 kr. (Uavhengig av om vi er fadder eller ei, de får det samme.) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?Vi har gitt 2000 kroner til hvert tantebarn i konfirmasjonsgave. Men vi har ikke så mange altså, og er veldig knyttet til dem vi har. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?Vi blir ikke enige med oss selv om vi skal gi 1000 eller 1500 til vår niese som konfirmeres i morgen. Mannen er fadder og vi føler derfor for å gi litt ekstra, men er samtidig usikker på om det blir feil i forhold til de andre.
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?Det er ennå et par år til niesa mi skal konfirmeres, men jeg tror jeg kommer til å gi mellom 2 og 3000. Hun er den eneste niesa jeg har, og jeg er fadder i tillegg. Hadde jeg hatt flere tantebarn hadde jeg nok gitt ca 1000.
|
|
|
|
#12 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?
Vi for vår del er fadder til 6 av 8 av nieser/nevøer, og har valgt å gi likt til dem alle. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Vi er og fadder til 3 av 4 faktisk når jeg tenker meg om, og det føles unektelig litt sært å skulle gi mindre til den siste konfirmanten.
|
|
|
#15 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?Vi gir 1000 i år. Det er såpass mange år imellom våre nevøer og nieser at det er mulig vi gir mer i neste runde. Det er liksom ni år til..
|
|
|
|
#16 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?Jeg ga 500 til nevøen min for to år siden. Hva jeg gir til niesen min om tre år gjenstår å se; det vil avhenge av økonomien vår der og da.
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?Jeg hadde tenkt 300-400 kroner. Vi har ikke så høy inntekt og må nesten gi i forhold til hva vi har råd til av våre månedlige inntekter. Mulig vi strekker oss til 500 kroner. Er redd for å bli oppfattet som kjip tante og onkel... |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
Sv: Hvor mye gir dere i konfirmasjonsgave til nevø?Jeg gir 1000,- eller 1500,- om jeg er fadder.
|
|
|
#19 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Man gir etter evne, og jeg tenker at ihvertfall mor og far til konfirmanten er godt kjent med deres situasjon. Dersom konfirmanten i en eller annen sammenheng ytrer noe om at dere er kjipe bør jo foreldrene ta en alvorsprat syns jeg, for sånn er da verden.
|
|
|
#20 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
|
![]() |
| Emneord |
| konfirmasjonsgave, nevø, niese |
|
|