|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gave til husets konfirmantVi har snart konfirmant i huset, og jeg lurer litt på hva vi skal gi i gave. Vi kan selvfølgelig gi henne penger, og det er mulig vi gjør det i tillegg til gave, men en minneverdig ting hadde jo vært fint å gi bort.
|
|
|
#3 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gave til husets konfirmantEn minnebok/fotobok med bilder fra fødsel til nå. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Gave til husets konfirmantmin konfirmant til neste år får bunad, og en pengegave i tillegg, tenker jeg. Bunaden får stå for den minneverdige delen.....(samt mest kostbare...) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Gave til husets konfirmantEr det vanlig å gi gave til egne barn, utover fest og evt bunad og sånt? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Gave til husets konfirmantJeg tenkte at neste års konfirmant får bunad, fotobok og festen. Noen gave utenom har ikke falt meg inn. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Gave til husets konfirmantVi kjøpte musikkinstrumenter til jentene våre. I tillegg fikk de hvert sitt sett med halssmykke og armbånd. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Gave til husets konfirmantFotobok høres ut som en fantastisk fin gave!
|
|
|
#9 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gave til husets konfirmantVår konfirmant ønsket seg dessverre ikke bunad men fikk et pengebeløp samt ring og anheng m/diamant. Smykkene ble hun veldig glad for og de ble kjøpt på tilbud |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hekta
Sv: Gave til husets konfirmantJa altså, bunad skal hun få etterhvert, men vet ikke om jeg vil kalle det konfirmasjonsgave. Alle barna her får tilbud om bunad.
|
|
|
#11 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Gave til husets konfirmantGull i klassisk mønster er jo alltid en sikker vinner |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Hvor: Vestlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gave til husets konfirmantEn fin diamantring går jo aldri av moten, tror vi kommer gi det ved siden av penger til vår konfirmant når den tid kommer...om to år, hjelp
|
|
|
|
#13 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Gave til husets konfirmantOpplevelsesgaver (storbyturer e.l., billetter til kulturelle opplevelser osv) er gaver som kan bli veldig minneverdige.
|
|
|
#14 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Gave til husets konfirmantJenta mi får bunad, festen og en storbyweekend med meg. Det får holde.
|
|
|
#15 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Gave til husets konfirmantKlassiske og enkle diamantøredobber er jo noe som aldri går av moten. (Men forholdsvis kostbart, alt etter størrelse på diamant.
|
|
|
#16 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Gave til husets konfirmantJeg fikk tur til USA til konfirmasjonen. Sammen med resten av familien
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Gave til husets konfirmantKonfirmanten her i huset ønsker seg bare penger, og det får hun også. Hadde hun ønsket seg bunad hadde hun ikke fått noe annet i tillegg. |
|
|
|
#18 |
|
Hekta
Sv: Gave til husets konfirmantTakk for mange gode svar. Far og jeg får diskutere litt her, både hvor mye vi vil gi og hva. Foreløpig heller jeg mot diamantøredobber tror jeg, det er en klassisk elegant ung dame dette, så det passer henne egentlig veldig fint.
|
![]() |
|
|