|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I farta!!
|
Spania i juni eller augustHmmm, er så usikker om me skal reise til Spania (fastlandet, kysten) to siste vekene i juni eller to i midten av august neste år.
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spania i juni eller augustJeg synes det er mer enn varmt nok i begynnelsen av juli. Jeg ser på værmeldinger og temperaturstatistikker at det er varmere i august, men jeg har aldri prøvd det, og har ingen planer om å prøve heller.
|
|
|
#3 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Spania i juni eller augustKommer helt an på hvor godt dere liker varmen, august er definitivt varmest. 40+ er ikke uvanlig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Spania i juni eller augustVi var halvannen uke i Barcelona i august i fjor og det var i allefall helt overkommelig, ingen av oss syns det var kreperende varmt.
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spania i juni eller augustDet er varmere og ikke minst mye fullere i august (bare nordmenn som har ferie i juni - august er feriemaaneden med stor F for folk i söreuropa). Begge deler er imidlertid til aa holde ut, men juni er best, saaklart. August kan ogsaa vaere dyrere (höysesong). |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Spania i juni eller augustJeg elsker Spania i juni, deilige temperaturer og lite folk. Og lavsesong faktisk - alt koster mye mer straks man er kommer til første uken i juli. Solsenger, drinker, restauranter - ALT!
|
|
|
|
#8 |
|
nju nja njo
|
Sv: Spania i juni eller augustJeg ville valgt juni, men det er mest fordi jeg har en komforttemperatur på langt under 40 grader. 30 også egentlig.
|
|
|
#9 |
|
I farta!!
|
Sv: Spania i juni eller augustFøler nok det blir best for oss i juni ja. Prisen blir ikkje så veldig ulik, 2000 kr meir for 14 dagar i august enn i juni. Er ikkje veldig glad i megavarme så juni er nok best, er vel skikkelig sommarvarme da?
|
|
|
#10 |
|
nju nja njo
|
Sv: Spania i juni eller augustVi var ved Murcia i påska og det var allerede 20 grader, så tipper juni er god og varm!
|
|
|
#12 |
|
Musk
Sv: Spania i juni eller augustNaa er jeg ikke helt sikker paa hvor La Manga-kysten er, men noen nevnte Murcia, og jeg la det inn i reisevaerberegneren paa wetteronline.de og fikk fölgende svar:
Det er paa tysk som du ser, men bare spör om det er noe du ikke skjönner. Varmt og godt med mye sol og ikke noe regn kort fortalt. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Sv: Spania i juni eller augustVille valgt juni fremfor august.
|
|
|
|
#15 |
|
I farta!!
|
Sv: Spania i juni eller augustMannen vil helst i august...hmm. Er visst ikkje trykkande varmt på La Manga men aldri godt å veta korleis det blir, august er varmast. Sjekka litt flyprisar og var ein god deil billigare i august enn juni.
|
|
|
#16 |
|
Musk
Sv: Spania i juni eller augustHer er meldingen for august:
|
|
|