Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kommer jeg til å bruke denne? (Reimadress til baby)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 12:14   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Kommer jeg til å bruke denne? (Reimadress til baby)

Denne dressen fikk jeg av mamma og pappa blandt annet i nyfødtgave nå når snuppa blei født. (Synes kanskje fargen er litt anderledes i virkeligheten enn på bildet.)
Den er tynn, super myk og god. Vindtett.

Jeg fikk den i str 62.
Ho er født nå, 3 mai.

Jeg ser for meg å bruke den i bil ol. når det nærmer seg høsten.

Hva tror dere? Bør jeg bytte til 68? Kommer jeg til å ha bruk for den??
Synes den er SÅÅÅÅÅÅ lekker!!!
Så vil liksom beholde den, men dumt om jeg ikke får brukt den.

HJELP! Trenger tips, råd, meninger......

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:17   #2
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Kommer jeg til å bruke denne? (Reimadress til baby.)

Jeg hadde bytta den til 68 eller 74... De små vokser jo så utrolig fort... Og det gjør jo ingenting om den er litt stor... Nå som sommeren står for tur, er vel ikke en sånn dress det som blir mest brukt?

Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:17   #3
Left
Passiv

Standard

Tja, jeg hadde nok ikke hatt veldig mye bruk for den mens de var så små, for så dyr og bra dress bare for å sitte i et bilsete?`Eller i vogn godt nedpakket?
Nei. Vi brukte hel ulldress, eller sånn "pusedress" når de var så små.
Jeg hadde byttet den til en størrelse så stor, at hun kunne krøpet rundt på bakken, eller sittet litt på bakken i det minste.

Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:31   #4
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Tror mamma blir skuffa om jeg bytter den slik at jeg ikke har bruke for den før til våren igjen liksom. Ho vil jo at jeg skal få noe som jeg kan bruke snart. (Høsten iallfall.) Da må jeg evt bytte i noe helt annet.
At den er dyr gjør ikke noe, for det er jo en gave.

Men å i hvertfall bytte til 68, det bør jeg vel kanskje. Samtidig er reima store i str og ikke pent med klær som det ser ut som ungen drukner i heller.

Hmmm...tenke, tenke.

Gammel 09-05-10, 12:32   #5
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Reima er stor i str. Jeg bruker fremdeles 62 til gutten min som snart er 8 måneder.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:32   #6
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ville byttet den til str 68 og satset på å bruke den ute til høsten/vinteren.
Poden her var ute i snøen når han var 4 mnd og lekte i sandkassen når han var 6 mnd.
Vi hadde dress i 68.

Sist redigert av Chablis : 09-05-10 kl 13:04.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:32   #7
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten fikk sin første sånne "utedress" i 74 når våren kom (han er født i august) den første tiden, i bil og vogn, hadde han mye dresser, ull etc, vind og vanntett trengte han ikke før han skulle sitte ute i sandkassa. Reima er jo store i størrelsen, men jeg ville byttet den i en størrelse som passer når du ar tenkt å la ungen leke ute, være ute annet enn nedi vogna si.

Gammel 09-05-10, 12:35   #8
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Ungen har en Reima fleecedress, og om størrelsen på den er representativ tror jeg ikke du behøver bytte. Hun nærmer seg åtte måneder og ligger helt på gjennomsnittet vekt- og lengdemessig; str 68 er fortsatt romslig.

Gammel 09-05-10, 12:38   #9
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttene våre er født i mars og mai. De har aldri hatt utedresser i str. 62 eller 68. Den minste dressen de har hatt er i str. 74.
Jeg synes det har vært mer praktisk med ull og fleecedresser som kjøredress når den har vært babyer. Utedresser blir så stive.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:42   #10
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Ho er ikke så stor heller, født nå 3 mai, 3340gr og 49 cm lang.

Jeg ser for meg å bruke den i steden for en slik "kjørepose" i bilsete.
Det blir en del levering i bhg ol, og ut og inn av bil. Ok å ha på seg noe som er lunt og godt.
Den er jo ikke tykk, så man kan varierer det som er under etter temperaturen.
Det er jo isteden for en slik "kose/pusedress" som man ofte bruker. Denne er som sagt super myk, ikke stiv og ekkel. OG LEKKER DA!

Men om den er så stor som dere sier og jeg skal bruke den når det begynner å bli kjølig i høst, så ser det ut til at 62 holder??!

Gammel 09-05-10, 12:44   #11
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min var på størrelse med jenta di Grøten.

JOda.. Det er sikkert oK å ha på seg ut og inn fra barnehage, men sønnen min hadde ikke passet en Reima i 62 utpå høsten. Da var han for lengst inni 68/74.

Jeg synes parkdresser på små babyer er pludrete og har aldri hatt behovet, men der er det jo snakk om smak og behag.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:44   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville byttet til str. 74 (eller 80 - de minste dressene vi har hatt har vært str. 80). Du har ikke lyst til å plassere ungen i en sølepytt eller i snøen før ungen kan sitte selv. :retorisk: Før ungen kan gå så hemmes ikke ungen av for stor dress heller. Dressen kommer ikke til å bli slitt.

Gammel 09-05-10, 12:45   #13
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville byttet til str. 68 i allefall og satset på at den kanskje holder over jul og mot vår, kanskje aller helst str. 74 - du har virkelig ikke bruk for en slik dress i vognen, men først når ungen kan sitte i sandkasse osv.

Men om du vil ha den i bilstol, til og fra bhg i ulike settinger osv., så vil jeg tro at str. 68 er det rette.

Sist redigert av Bomull : 09-05-10 kl 12:50.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:48   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer så mye! Jeg må si at jeg ikke har brukt dresser under 80, tror jeg, disse har jo mest hensikt når de beveger seg på bakkenivå (dessuten er mine barn sumobrytere det første året ). Men jeg tror uansett jeg hadde byttet til 68, i hvert fall vokste mine ut av 62 før jeg fikk sukk for meg.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:58   #15
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Standard

Tingen er at jeg liker dressen utrolig godt, og så HATER jeg å bytte gaver.
Så prøver liksom å overbevise meg selv om at vi har bruk for den.

Jeg kommer ikke til å sette snuppa i sandkassa eller på bakken selv om hun har en slik dress. Det er liksom ikke det den er ment til på en måte.
Har jo to gutter selv fra før, født i juni. De har ikke hatt slik dress, men mamma ville liksom gi meg noe skikkelig, og falt for denne. Og det har jeg gjort også....

Jeg hadde ikke gått å kjøpt en så dyr dress selv, men når vi først har fått den så er det jo litt stas også. Bytte 68 ser det ut til jeg iallfall bør gjøre.

Gammel 09-05-10, 12:59   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bytter jo ikke - du gjør den bare større slik at du får glede av dressen desto lengre!

Gammel 09-05-10, 13:00   #17
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde byttet den til str 80. Greit at den er fin, men hun har ikke behov for den før hun blir litt større.

Når jeg gir bort en gave, er det viktigere for meg at mottakeren har glede av den, enn at de beholder akkurat den de fikk av meg.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 13:10   #18
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du bærer så er en vindtett dress veldig fint å ha. Jeg ville byttet den til str 68.

Gammel 09-05-10, 13:35   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville byttet den i 68. Er dette den modellen som kan glides igjen mellom beina?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 13:49   #20
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville byttet til minst 80, først som sist. En så dyr og slitesterk dress er bare bortkastet å bruke i bilstol og i vogn, er nå min mening. Man vet heller ikke hvor fort disse små vokser, mini her er tre måneder og bruker 74 i klær og 80 i kjøredresser. Det må også sies at han var 4,5 kg når han var født så han begynte rett på 62 i klær.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.